bari14_Fly
Thymoquin_Fly

באשת פה (ריח רע מן הפה , הליטוזיס) (Bad Breath Halitosis)

מאת: ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D)
זמן קריאה: 2 דקות
המלצות לתזונה בריאה בנושא באשת פה מתוך "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D) בהוצאת פוקוס
Nikui_IN

מזונות מומלצים

הקפידו לבסס את ארוחותיכם על מזונות בריאים המכילים סיבים תזונתיים. דגנים מלאים, פירות וירקות טריים או מבושלים מעט, קטניות, אגוזים וזרעים לא קלויים ישפרו את יכולתה של מערכת העיכול לעכל את המזון ביעילות ולנקות את הגוף מרעלים.

אחת לשעתיים, במהלך היום, הקפידו לשתות כוס מים נקיים. כך תשמרו על פעילות סדירה של מערכת העיכול ועל ניקוי יעיל של הגוף מרעלים.

אם אתם אוכלים ארוחת ערב במסעדות מזרחיות והודיות, ייתכן שתגלו שעלי פטרוזיליה מקשטים את הצלחת שלכם. הפטרוזיליה לא נועדה לקישוט בלבד. היא משמשת כמרענן נשימה מסורתי ויעיל מאוד.

פטרוזיליה מכילה כמות גדולה של כלורופיל, חומר המנטרל חומרים המדיפים ריחות רעים במחזור הדם ובריאות. בין המקורות הנוספים לכלורופיל ניתן לכלול ירקות עליים, גרגר הנחלים (Watercress) ואספסת. אם אתם יודעים שאתם עומדים לאכול מזון הגורם לריח רע מהפה, כדאי לכם לשלב כמה מהמזונות הירוקים האלה בארוחתכם.

ויטמין A וויטמין C נחוצים לשמירה על בריאות השיניים. כדי לספק לגופכם ויטמין A, תוכלו לאכול ירקות ירוקים או כתומים, כמו גזר, כרוב, דלעת, בטטה ותרד. אכלו פירות הדר כדי לספק לגופכם ויטמין C.

מזונות המכילים "חיידקים טובים" חיים, במיוחד יוגורט לא ממותק, יעודדו צמיחה של חיידקים המועילים לבריאות המעי ותורמים לשיפור העיכול.

מזונות שיש להימנע מהם

הימנעו מאכילת מזון שזמן העיכול שלו ממושך. בשר אדום, מזון מטוגן ומזון מעובד, נשארים זמן רב במערכת העיכול וגורמים לעצירות ולבאשת פה גם יחד.

הליחה מאיטה את קצב זרימת חומרי הפסולת במעי.

אכלו פחות מזונות היוצרים ליחה כמו חלב ומוצרי חלב, קמח לבן, שוקולד ובננות.

הימנעו מאכילת מזונות עתירי סוכר לבן, הגורמים לעששת שיניים. היזהרו במיוחד מממתקים דביקים, כמו סוכריות כרמל או סוכריות קשיחות, מאחר שהשיירים שלהם עלולים להיתקע בין השיניים ולגרום להתפתחות חיידקים המצויים בפה.

המזונות שמעוררים יותר מכל ריח פה לא נעים הם שום, בצל, גבינות בעלות ריח עז, בשר משומר ואנשובי. אם הריח שנוצר עקב צריכת מזונות אלה מטריד אתכם, הגבילו את עצמכם או הפסיקו לחלוטין לאכול אותם.


למידע נוסף, כולל המלצות טיפול נוספות ראו בספר "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" בהוצאת פוקוס.

 

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו