Thymoquin_Fly
Laisha_Fly

סודותיה של ההתפתחות האישית והרוחנית

מאת: אורן טלר
זמן קריאה: 4 דקות
לרגל ספרו החדש העוסק בהתפתחות אישית ורוחנית, הרופא והחוקר ד"ר נאדר בוטו מזמין אתכם לקורס ייחודי ומשנה חיים, אשר לא רק שובר פרדיגמות ישנות ובונה במקומן תודעת חיים מיטיבה, אלא גם מקנה ארגז כלים לחיזוק החוסן האישי וליכולת ההתמודדות עם האתגרים של החיים, בפרט בתקופה זו. אז מה בדיוק יש בארגז הכלים הזה? הנה כמה נקודות שאולי תבחרו לאמץ לחיים

סודותיה של ההתפתחות האישית והרוחנית על פי ד"ר נאדר בוטו. צילום: אביטל אבבי אברג'יל

Nadar_Article

לאחר שהכשיר מאות מטפלים בארץ ובעולם בגישה הרפואית המהפכנית שפיתח והפך באמצעות הרצאותיו למטפל האינטגרטיבי המדובר ביותר ברשתות החברתיות ובערוצי הפודקסט, פותח ד"ר נאדר בוטו מחזור קורס חדש וחגיגי במיוחד של הקורס להתפתחות אישית ורוחנית, אשר עד היום כבר הספיק לחולל מפנה בחיים של רבים.

הרופא, שרבים רואים בו גם מורה לחיים, יחשוף במסגרת הקורס את מה שהוא מכנה "המתמטיקה של האושר" – הרחבה נוספת של התיאוריה האינטגרטיבית שלו, דרכה הוא משרטט את ההקשרים הגוף-נפשיים (באופן מדעי-מתמטי יש לומר) ומוכיח כיצד ניתן למדוד היבטים נפשיים ורוחניים בחיינו, באופן אשר מקנה לנו גם דרך חדשה להתמודדות ושיפור מצבנו המנטלי, הנפשי והרוחני.

אז ממה האושר בנוי?

האושר הוא סימן שאנו הולכים ופועלים בדרך הנכונה לנו, על פי צו נשמתנו, מסביר ד"ר בוטו. ואם חוקרים את מרכיבי האושר מקרוב ניתן לזהות כי הוא בנוי משלושה ווקטורים מרכזיים – מימוש עצמי, קבלת המציאות ועשייה מתוך אהבה. כל אחד מהיבטים אלו נשמע לכאורה פשוט, אך למעשה טומן בחובו מסע של התפתחות אישית ורוחנית אליהם אדם נדרש במהלך חייו, כחלק מתהליך השתלמות אותו הוא עובר בחיים.

מימוש הייעוד האישי

מימוש הייעוד וביטוי הייחודיות של כל אדם הם משהו שכולנו, מגיל קטן ועד גדול, נכספים אליו. מילדות נולדנו עם ידיעה פנימית שיש בתוכנו משהו ייחודי אותו הרצון שלנו מבקש בעוז לבטא ולתרום לעולם. אך לא אחת סביבת החיים אליה נולדנו, חינוך, משפחה, נורמות חברתיות והשפעות קולקטיביות שונות שמתרחשות במציאותנו, עלולים להסיח את דעתנו ולטשטש את תודעתנו באשר לאותה תכלית פנימית, אותה אינפורמציה, עמה הנשמה שלנו הגיעה לעולם. ובכך, שאלת הייעוד האישי הופכת למסע חיפוש לעתים מאתגר אשר עשוי להמשך שנים.

אך שום דבר לא קורה במקרה, מרגיע ד"ר בוטו. ההורים, המשפחה, התנאים הסוציואקונומיים, מקום המגורים, המדינה בה נולדנו – את כל אלה בחרה הנשמה שלנו שלא במקרה, כאשר כל אחד מהיבטי המציאות הללו מספק לנו בדרכו את התנאים הנדרשים לנו בכדי להתפתח. ולכן, ההיבט של קבלת המציאות, הנו מרכיב מהותי בארגז הכלים התודעתי של מי שמבקשים להתפתח.

ד"ר נאדר בוטו: "שום דבר אינו קורה במקרה". צילום באדיבות מרכז נאדר בוטו

ד"ר נאדר בוטו: "שום דבר אינו קורה במקרה". צילום באדיבות מרכז נאדר בוטו

קבלת המציאות

גישה אשר מקבלת את המציאות ולא דוחה, מתנגדת או מתכחשת לה, הנה גישה אשר מאפשרת לאדם להישיר מבט לאתגר הניצב מולו, לזכור כי תכלית החיים אינה באתגר עצמו אלא בלמידה ובהתפתחות הטמונים בהתמודדות מול אותו אתגר, ובכך מתאפשר לאדם לתהלך בצורה יעילה ומיטיבה יותר את שעליו ללמוד ולהפנים בהקשר של אותו אירוע.

דרך יפה לזהות את חוקיות זו היא ע"י זיהוי דפוס של שיעור / אתגר אשר חוזר על עצמו. כמו שנאמר – אותה גברת בשינוי אדרת. אם הדפנו את השיעור במקום אחד, הוא יבוא אלינו שוב מכיוון אחר. אלוהים הוא נדיב, טוען ד"ר בוטו בחיוך, הוא יביא לאדם שוב ושוב את אותו שיעור, עד שהאדם יסכים וישכיל לקבל את המציאות, במטרה להתמודד ולעבור את תהליך ההשתלמות לשמו הוא הגיע לחיים. ואין ספק, לעתים האתגר הוא קשה, לעתים אף נדמה כי הוא קשה מנשוא. אך יש הבדל גדול בין קושי לסבל מסביר ד"ר בוטו. כאשר מקבלים את אמת החיים, לפיה באנו לחיים לשם השתלמות (להתקרב לשלם), סבל הופך עבורנו פתאום כאפשרות של בחירה. ולאורך מסע החיים גם רמות הקושי מתמתנות, עת אדם מתקרב יותר ויותר לעצמו, מתקרב יותר ויותר בהווייתו ובתודעתו לראיית השלם, וכתוצאה מכך משקל הכובד שלו עובר מלמידה והתפתחות עבור עצמו, לנתינה ותמיכה עבור האחר.

וכאן הגענו למרכיב השלישי:

עשייה מתוך אהבה

דמיינו שאתם הולכים לבקר אדם בבית חולים מתוך מחויבות ערכית. אתם עושים את כל מה שנכון, באים בשעות הקבלה, מביאים לו משהו טעים לאכול וגם איזה ספר לקרוא ואולי אף פרחים, אבל אתם עושים את זה בצורה טכנית מאוד, ללא אהבה. פעלתם כי הרגשתם שצריך, אולי זה מה שציפו מכם לעשות, אבל בפעול, הדבר המהותי ביותר לא קרה – לא הייתם שם עם הלב. לא עשיתם את זה באהבה. כפועל יוצא מכך, גם לא הרגשתם סיפוק אמיתי מהעשייה והיא מנגד לא הסבה לכם אושר, אלא יותר הרגשתם כמי שסיימו מטלה.

אך זו רק דוגמה לשם התובנה, בואו נחזור לחיים השגרתיים עצמם – האם את הפעולות שאתם עושים ביומיום, גם את אלה שאתם עושים כי אתם "צרכים לעשות", האם אתם עושים אותם מתוך אהבה? חקירת מרכיבי האושר מגלה לנו שעשייה מתוך אהבה היא פעולה מתוך הוויה פנימית אוהבת, אך לא פחות מכך – מתוך בחירה. תעשו את מה שאתם אוהבים לעשות, ממליץ ד"ר בוטו ומוסיף – אך אם אתם לא יכולים לעשות את מה שאתם אוהבים, תאהבו את מה שאתם עושים. הוי אומר שאהבה היא פעולה פנימית שניתן לבחור בה. כיצד בוחרים בה? לשם כך בדיוק מזדמנים אלינו אתגרי החיים, במטרה ללמד ולתרגל אותנו להיות מאסטרים של אהבה.

ד"ר נאדר בוטו: "תאהבו את מה שאתם עושים". צילום: אביטל אבבי אברג'יל

ד"ר נאדר בוטו: "תאהבו את מה שאתם עושים". צילום: אביטל אבבי אברג'יל

נושאים נוספים בהם עוסק הקורס

לא רק על האושר מדבר ד"ר בוטו במסגרת הקורס שלו, אלא על גישת החיים האינטגרטיבית כולה, תוך שהוא משרטט את הקשר המדעי ומציג את יחסי הגומלין בין הגוף, הנפש והנשמה. בין הסימפטומים והחולי ללמידה ולהתפתחות. בין רמת החוסן האישי ליכולת לעבד משברים רגשיים בזמן אמת. על ההבדלים המהותיים בין משבר, טראומה ופוסט טראומה. ועד למתן כלים תודעתיים נחוצים כל כך בנסיבות חיינו הנוכחיות, בהן אנו נדרשים להבחין בין התמודדות מתוך נסיבות אישיות להתמודדות מתוך נסיבות קולקטיביות, וכיצד באפשרותנו לחזק את עצמנו, להעלות את רמת החיוניות שלנו (פיסית, נפשית ומנטלית), באופן אשר יאפשר לנו לחוות רווחה חרף האתגרים, ואף להיות יעילים ובעלי תרומה בעבור האחר.

על כל אלה ועוד מרחיב ד"ר בוטו מבעד לפרדיגמה רוחנית, אך מעשית מאוד (שלא לומר מדעית), אשר כחוט השני רואה את תכלית החיים מבעד לכל התמודדות ומופע אנושי בחיינו.

כמנהגו הוא גם לא פוסח על היבט התזונה והקשר שלה לתורת הקוד האנושי אותה פיתח (לפיה לכל אדם מאפייני קוד שונים המתבטאים בצרכי תזונה שונים), בפרט כאשר יש צורך להעלות את רמת החיוניות, אשר תומכת ביכולתנו להכיל את המציאות ולעבד תהליכים רגשיים ומנטליים בצורה מיטיבה.

הקורס מיועד לכל מי שמעוניין לחקור את עצמו לעומק, להבין את החוקיות שמאחורי תופעת היקום ולמצוא דרך חדשה לבריאות והתפתחות פיזית, נפשית ורוחנית.

הקורס מתקיים בבית ציוני אמריקה, החל מה- 3.5, בימי שישי בבוקר, למשך 7 מפגשים של 3.5 שעות כל מפגש.

הקורס מהווה גם קורס מבוא עבור מי ששוקלים ללמוד בעתיד במסלול הדו-שנתי להכשרת מטפלים בשיטה, ומעוניינים להכיר מעט יותר את גישתו של ד"ר נאדר.

לפרטים נוספים אודות הקורס והרשמה >> יש להקליק כאן

אני רוצה לקבל עוד פרטים על הקורס



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו