PassoverFocus_Fly
supherb_Fly

פטנט כחול לבן: מרווה מרושתת

מאת: כתבה פרסומית
זמן קריאה: 3 דקות
מדוע אנחנו צריכים אומגה 3 ממקור חיצוני, למה הגוף שלנו לא מצליח לייצר אותו באופן עצמאי ומהו היתרון של אומגה 3 מזרעי המרווה המרושתת.
Thymoquin_Corner
Thymoquin_HP
Thymoquin_Fly
Thymoquin_In
Thymoquin_Mob
supherb_IN
supherb_Mob
supherb_HP
supherb_Fly
supherb_corner

כיום כבר ידוע כי מחסור באומגה 3 תורם להתפתחות מחלות כמו אלצהיימר, הפרעות קשב וריכוז, הסתיידות עורקים, מחלות לב, סוכרת, פרקינסון, דלקת פרקים, דלקות מעיים ועוד. עוד ידוע כי המזון שאנו צורכים אינו מכיל מספיק אומגה 3. ועל כן אנו זקוקים לאומגה 3 ממקור חיצוני.

אומגה 3 זו קבוצת חומצות שומן חיוניות לבניית כל תא בגוף ולתפקודו. חשיבותו גבוהה במיוחד במוח, בלב, בכלי הדם, במערכת החיסונית ובשלד.

בעולמנו המתועש, המקור העיקרי לאומגה 3 הוא תוספי מזון. מסתבר שאין כמעט אפשרות לספק את הכמויות הדרושות מהתפריט המצוי.

ישנם שלושה סוגים של אומגה 3 ואנחנו זקוקים לשלושתם

 

שמן זרעי מרווה מרושתת הינו המקור היחיד לאומגה 3 יעיל שנמצא נקי מרעלנים, אלרגנים וכימיקלים. הוא מכיל גם חומרים נוגדי דלקות, נוגדי פטריות, נוגדי חמצון, אנטי וויראליים וסקלאריול.

מחקרים הוכיחו כי צריכת ALA ממקור צמחי, הקיים במרווה המרושתת, מספיקה ליצירת שני הסוגים הנוספים -EPA ו-.DHA

כלומר, כאשר מקבלים די ALA איכותי, גופנו יודע להמיר ממנו את שני הסוגים הנוספים – EPA ו-DHA.

כמה אומגה 3 צריך ביום?

 

טרם גובשה המלצה רשמית, אך תזונאים ממליצים על הכמויות היומיות הבאות (בגרם) :
• ALA  – 2.22
• EPA  – 0.22
• DHA  – 0.22

המכון הוולקני הישראלי גילה מקור יחיד לאומגה 3 נקי וטבעי – שמן זרעי מרווה מרושתת, המיוצר בכבישה קרה. חברת מרוולוס רכשה את הפטנט העולמי לשמן זרעי המרווה המרושתת וכן את זכויות ההפצה.

ד"ר נתיב דודאי- ראש צוות המחקר במכון וולקני:

"… לקחנו הרבה זרעים של הרבה צמחים.. מיצינו אותם, בדקנו את השמן והגענו למסקנה שהמרווה [המרושתת] היא מקור נהדר לאומגה 3, יותר טוב מכל האחרים….".

ומה אומרים הצרכנים:



• "סבלתי רבות מכאבי מפרקים בידים… הרופא אפילו דיבר על ניתוח. אחרי חודשיים שאני צורך בעקביות אומגה 3, הכל עבר. החיים השתנו ב-180 מעלות….", בני סלע, קיבוץ ניר עוז.

• "לא ידעתי שאני עומדת להציל את הבת שלי [אובחנה בינתיים כחולת קרוהן]. קיבלנו את החיים בחזרה…", אביבה שדה, כפר סבא

• "לבן שלי יש בעיית קשב וריכוז קשה. ההשפעה השלילית של הרטלין פשוט הרגה את כל המשפחה. התחלנו עם אומגה 3 ויש בבית בבית פחות מריבות, פחות מתח….והכי חשוב, הרבה יותר אהבה…",  שרה ויינשטיין.

כמה מילים על ההיסטוריה של המרווה

פירוש שמה הבוטני של המרווה, סלביה, (Salvia) הוא להציל או להושיע. גם בערבית זכתה המרווה לשם אצילי "מרימיה"- הנגזר משמה של מרים, אמו של ישו. המסורת גורסת כי מרים וישו ברחו מעיר מולדתם, בית לחם, משום שפחדו מזעמם של חייליו של המלך הורדוס.

הימים היו ימי קיץ חמים והאם ובנה, מיוזעים ורעבים, חיפשו מעט צל ומקום שיתאים למנוחה. במנוסתם נתקלו בשיח מרווה משולשת, שיח בעל עלים כסופים וריח נפלא. מרים השכיבה את ילדה בצל השיח, קטפה מעליו וניגבה בהם את פניו הלוהטים.

ריחה המתוק והמשכר של המרווה החיה את נפשה ואת נפשו של הילד הקט ומרים בירכה את השיח. מאותו יום זכתה המרווה לשם המחייב "מרימיה מבורכה" – מרים המבורכת.

מקומה של המרווה לא נפקד גם משורשיה המיתיים של היהדות. חוקרי טבע ארץ ישראלים קשרו בין שם הצמח, מרווה, לבין הר המוריה. יש מי שטענו שמקור צורתה של מנורת שבעת הקנים מסמל את צורתה של המרווה הארץ ישראלית.

סגולות המרווה

 

מלבד הסיפורים שנקשרו למרווה על סגולותיה, בארצות הים התיכון, כמו גם במזרח הרחוק וביבשות אחרות, משמשת המרווה כצמח תבלין ומרפא אלפי שנים.

מרווה מרושתת

המצרים הקדמונים השתמשו במרווה להבטחת הפוריות. בתקופת יוון העתיקה דיווח דיוסקרידה כי תמצית מים רתוחים של צמח המרווה, גרמה לעצירת דימום של פצעים וחתכים וכן למניעת צרידות ושיעול.

בתקופת הרומאים דיווח פליני על המרווה כצמח המשפר זיכרון. כבר בתקופת יוון הקדומה, צוטט היפוקראטס כמי ששאל "איך יכול אדם למות אם מרווה גדלה בגנו?"

 

מרווה מרושתת

 

לפני מספר שנים התגלה זן אחד מתוך כ–2400 זנים שונים של צמח המרווה הקיימים בעולם, מרווה מרושתת. צוות מדענים חקר משך שבע שנים את הזן המיוחד שהתגלה, ומצאו בו חומצת שומן מסוג אומגה 3.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו