supherb_Fly
Thymoquin_Fly

תזונה בריאה גם ב"על האש"

מאת: טל איזנברג-אבן
זמן קריאה: 2 דקות
רבים אוהבים את הטעם של האוכל היוצא מהגריל, אך לא כולם מודעים לכך שאפשר ליצור פיקניק של יום העצמאות שהוא גם טעים, גם בריא וגם פחות משמין

צילום: 123RF

Thymoquin_In

כמו בכל חגי ישראל, האוכל הוא חלק בלתי נפרד מהחגיגה וגם ביום העצמאות, מנהג ה"על האש" הפך לאחד מסימני החג – יחד עם הדגלים והשירים הישראלים ברדיו.

רבים אוהבים את הטעם של האוכל היוצא מהגריל, אך לא כולם מודעים לכך שאפשר ליצור פיקניק של יום העצמאות שהוא גם טעים, גם בריא וגם פחות משמין.

הנה כמה כללים שיעזרו לכם לעשות זאת:

תחגגו עם ירקות

בכל צורה ומכל סוג. ירקות צלויים על האש טעימים בצורה בלתי רגילה: קישואים, חצילים, עגבניות, פלפל, פטריות, בצל וכל מה שתרצו.

אופציה קלה וטעימה במיוחד היא פטריות פורטובלו על האש. טפטפו קצת שמן זית על הפטריות, כדי שלא ישרפו. כדאי לקנות את הפטריות הגדולות, ולא להסתפק בפטריות הקטנות יותר. כשתאכלו פטרייה כזו תבינו, סוף סוף, למה מכנים את הפטריות האלו ה"בשר" של הטבעונים.

אפשרות קלה נוספת היא בורגרים טבעוניים מוכנים. חפשו את אלה שהם בעלי ערך תזונתי סביר יחסית.

אם אתם רוצים להשקיע – לכו על שיפודי ירקות. בין פיסות הירקות שלבו קוביות טופו או סייטן. כיוון שלטופו ולסייטן אין טעם משל עצמם, מומלץ להשרות אותם במרינדה. אל תחששו להשתמש במתכוני מרינדות שיועדו לבשר במקור – הן יכולות להשתלב נהדר עם השיפוד הצמחוני שלכם. גם שעה השרייה במרינדה תספיק לתת טעם, אבל עדיף לתת למרכיבי השיפודים לנוח לילה שלם במרינדה.

אתם יכולים לבחור במרינדה פשוטה של סויה, סילאן ומיץ לימון, או להתנסות במרינדות מושקעות של יין, חרדל ותבלינים.

פיתות או לא להיות

המעיטו בפיתות. לא צריך יותר מאחת לאדם לכל היותר. אפשר גם לוותר ולא להביא אותן לפיקניק – כי אם הן לא שם – לא תאכלו אותן. כשיש כל כך הרבה אוכל, רצוי לוותר על הפיתות. אם קשה לכם לוותר עליהן – בחרו בפיתות מקמח מלא, שהן טעימות במיוחד.

שתיה

מים. מים. מים. אפשר גם סודה. וותרו על המשקאות הממותקים והימנעו ממשקאות הדיאט. כמו כן, המעיטו בצריכת אלכוהול – הסתפקו במעט יין יבש או בבירה אחת.

מתוקים

בדרך כלל בפיקניק של יום העצמאות אוכלים גם ככה יותר מדי. אם תשאירו את המתוקים בבית – כולם יודו לכם ויהיו מרוצים שאין להם עוד פיתויים מיותרים.

אוכלי כל

העדיפו בשר רזה והימנעו מרכישת סוגי בשר שמנים. אמנם אופן צליית בשר על האש הוא עתיק יומין, אך הוא בעל חסרונות בריאותיים נוספים: שומן הבשר הנחרך על הגחלים מוביל להיווצרות חומרים מסרטנים. מכאן ההמלצה לבחור בסוגי בשר רזים ובעיקר מומלץ לחגוג עם ירקות, המבורגרים מקטניות, סלטים טריים ובעיקר ליהנות מהחברה!

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו