Trima_saffron

Powered by WP Bannerize

Trima_HAIR

Powered by WP Bannerize

שוקולד, קקאו ולמה זה בריא לנו?

כל כך משמח לדעת ששוקולד בריא! בואו לגלות מה הופך אותו לבריא כל כך עבורנו
שוקולד

המעבר לאורח חיים בריא והרצון לאמץ אל חיינו תזונה טבעית, ככל האפשר, רצוף באתגרים קשים לפיתוח. חלקם, עבור רוב האנשים ואני ביניהם, הוא אתגר המתוקים. כולנו אוהבים מתוקים, וכמעט כל אדם באשר הוא חש חיבה מיוחדת לשוקולד.

שוטטות קצרה בלבד בין מדפי השוקולד המפארים את חנויות הסופר השונות, כמו גם חנויות הטבע הפזורות במחוזותנו, מעלה שאין כמעט שוקולד בריא בהישג יד. שכן מילים כמו טבעוני, אורגני וטבעי אינן משקפות את בריאות המוצר מאחורי האריזה.

ברשימת המרכיבים נמצא כמעט תמיד סוכר לבן שיופיע בין 3 המרכיבים הראשונים, לצד מרכיבים נוספים שאינם מטיבים עם הבריאות שלנו ומקורם במפעל או במעבדה ולא בטבע.

החדשות הטובות הן שזה בהחלט לא אומר שנגזר עלינו להפסיק לאכול שוקולד. ממש לא. להיפך, זוהי הזדמנות נפלאה להכיר מקרוב את השוקולד הבייתי, ללמוד אודות יתרונותיו הקסומים של קקאו הרואו ולהכין את השוקולד שלנו בעצמנו.

שוקולד

מגיע בשלל צורות ומרקמים – שוקולד (123RF)

 

שליטה מלאה בתזונה – שוקולד ביתי

יתרון נוסף בהכנת שוקולד ביתי הוא השליטה על אחוז מוצקי הקקאו כמו גם השימוש המינימלי בממתיק טבעי (סוכר קוקוס או מייפל טהור) והימנעות מגלוטן, חומרים משמרים, מיצבים, חומרי טעם וריח, סוכר מעובד, וכל מרכיב מן החי ולא מתוך הטפה לטבעונות, אלא בשם איכות השוקולד והבריאות.

אין היגיון להשתמש בחלב, חמאה או מוצקי חלב כשאפשר להשתמש בחמאת קקאו רואו שמתמזגת נהדר עם מוצקי הקקאו!

לשימוש בקקאו רואו יש חשיבות רבה מאוד בשוקולד שלנו. כל כך רבה שהיא יכולה להפוך את אותו ממתק ממזיק לבריא ועשיר בערכים תזונתיים גבוהים המטיבים עם הבריאות שלנו.

בואו נכיר את סגולות פרי הקקאו המרתק!

ראשית, נבין מה פירוש המונח רואו: פולי קקאו רואו הפ לופי קקאו גולמי, שלא עברו תהליך קלייה וכתוצאה מכך נשמרו הערכים התזונתיים המיוחסים להם.

פולי קקאו נחשבים למזונות העצמתיים ביותר שיצר הטבע! מדובר בסופרפוד  עשיר בנוגדי חמצון, ויטמינים, ושלל מינרלים ביניהם סידן, אשלגן, מגנזיום וברזל.

קקאו

קקאו – מלא בריאות וטעם. צילום: PEXELS

 

לאכול שוקולד – סוג של התאהבות

שני חומרים מרתקים נוספים בקקאו הם פנילתלאמין ואננדמיד – להם יש השפעה חיובית על מערכת העצבים והם מופרשים בגופנו כשאנחנו מתאהבים ואחרי פעילות ספורטיבים וגורמים להרגשת עליונות.

אם כל זה לא מספיק, אז קקאו רואו מכיל גם כמות נאה של חומצת האמינו האמינו טריפטופן, זוהי חומצת אמינו חשובה ביותר שכן הגוף שלנו משתמש בה כחומר מוצא ליצור סרוטונין, אותו מוליך עצבי שגורם לנו להרגשה טובה.

כדי ליהנות מכל אותם ערכים תזונתיים חיוניים ויתרונות משובחים של הקקאו, חשוב להקפיד על שימוש בקקאו גולמי (רואו) מפני שבזמן קליית הקקאו נהרסים המרכיבים החיוניים הללו והקקאו נותר כעוד מוצר מעובד חסר חיוניות על המדף בסופר.

הכותבת הינה עיתונאית בתחום התזונה ואורח החיים הבריא, בעלת האתר naturetali.com, פרופיל האינסטגרם naturetali מגישת טלויזיה, מרצה, מאמנת אישית ומנחת סדנאות לאורח חיים בריא. בנוסף, טלי היא אחת המציגות בכנס אוכלים בריא 10.

כנס "אוכלים בריא 10" המתקיים בתיאטרון גבעתיים, משלב הרצאות מקצועיות מעשירות של מיטב המומחים המעניקות כלים יעילים לשינוי תזונתי, וזאת במטרה להעלות את המודעות הציבורית להשפעת התזונה על איכות החיים ולהביא לקהל ידע עדכני.

 

מידע נוסף על יצירת שוקולד בריא, סגנון חיים ועוד תוכלו למצוא באתר של טלי – naturetali, אם הכתבה עוררה בכם את החשק לשוקולד, תוכלו לקרוא מתכון להכנת פרלינים בריאים ומלאי קקאו.

צרו קשר עם נייצ'ר טלי Nature Tali
* שדות חובה
שלחו
השאירו תגובה: