O3_FLYL

Powered by WP Bannerize

O3_FLYR

Powered by WP Bannerize

שבועות מתוק במיוחד

מאת: - מרצה, מלווה אישית וקבוצתית בגישת הבריאות הטבעית

חג השבועות שנקרא גם ״חג הביכורים״ ו״חג הקציר״ לזכר החקלאים שהביאו את הפירות הראשונים אל בית המקדש בשמחה וגאווה. הביכורים הייתה דרך להודות על התוצר המבורך של פרי עמלם. "וְחַג הַקָּצִיר בִּכּוּרֵי מַעֲשֶׂיךָ אֲשֶׁר תִּזְרַע בַּשָּׂדֶה…”.

 

אז איך החיבור לאדמה ולשפע של הטבע הוביל אותנו לשולחנות חג עמוסים במאכלי חלב? חקרתי את הנושא לעומק מכיוון שאני אוהבת לחקור דפוסי התנהגות, מהיכן הם מגיעים, האם הם תורמים לנו ואיך אפשר לשנות אותם.

 

לא תופתעו לגלות שמנהג אכילת מוצרי החלב, גם הוא למעשה פרשנות של אבותינו בשילוב השפעת הסביבה ו'כוח העדר'.

 

שזה אומר – יש הטוענים שהסיבה שאנחנו אוכלים מוצרי חלב היא מכיוון ש'חלב' זה ראשי תיבות של צירופי אותיות שכתובים בפסוקים, וגם המילה ״חלב״ בגימטרייה שווה ל40 – רמז ל40 הימים שבהם היה משה על הר סיני.

אחד ההסברים מספר על כך שבמתן תורה קיבלו את המצוות הקשורות לאכילה ולכן לא יכלו להשתמש בכלים כדי לבשל בשר לחג.. ועוד כל מיני נימוקים שלא באמת שכנעו אותי ותוכלו למצוא אותם בשפע בגוגל.

 

פירות לשבועות

אז מה דעתכם על לאמץ הרגל חדש? שלא דורש בישולים וכמעט אין כלים?

לפתוח את היום בארוחת פירות!

 

הפירות בישראל זה חגיגה של צבעים וטעמים וכל אחד יכול למצוא שם את הפרי המועדף עליו: מלון, אבטיח, נקטרינות, משמשים, שזיפים, אפרסקים, תותים, דובדבנים, פאפאיות, ענבים, אגסים, קיווי, סברס, שסק, פסיפלורה, בננות, תפוחים, אננס,קרמבולה.. ובקרוב מנגו, ליצ'י ותאנים.

את הפירות אפשר לאכול בשלמותם, בשייקים, גלידות, סלטי פירות, קינוחים בריאים ומנות מיוחדות.

 

הפירות עשירים בערכים תזונתיים – ויטמינים, מינרלים וידועים בתרומתם לבריאות, איזון ואנרגיה גבוהה.

 

אני מאמינה ב'Less is More' ארוחה ראשונה אצלנו בבית יכולה להיות חצי אבטיח עם כף 🙂 ככה פשוט – ככה טעים.

 

לפעמים אנחנו מכינים 'Shake Away' או גלידה חלומית (מתכון שפרסמתי בכתבה טעים להכיר) ארוחה מושלמת לימים החמים – גם למבוגרים וגם לילדים!

 

ואם כבר מדברים על ילדים – תחשבו מה זה גלידה ללא הגבלה או עוגת שכבות כארוחה?

בעיניי הרבה יותר מפתה ומזמין, לא מעמיס על הגוף וכמובן טעים ומזין.

 

כמה עקרונות על פירות

פירות זה לא קינוח!

אכילת פירות אחרי מזון דחוס הדורש זמן עיכול רב אינה מומלצת, הפירות לא יצליחו להתעכל וכך יגרמו לתסיסה ורקבון – דבר שיכול להעלות את רמת הסוכר בדם ומכאן המיתוס הנפוץ והמופרך של "פירות מלאים בסוכר".

לכן חשוב לאכול את הפירות על קיבה ריקה או בשילוב ירקות ועלים ירוקים שמאזנים את ספיגת הסוכר בדם ומאפשרים עיכול מהיר ותקין.

 

פירות כארוחת ביניים?

פרי יכול להיות נשנוש נפלא, כשעה לפני הארוחה או 2-4 שעות אחרי, תלוי בסוג הארוחה או כמנה ראשונה.

שימו לב!

לא מומלץ לשלב פירות עם בשר, גלוטן דגנים וקטניות.

 

למה?

עיכול הפירות הוא מהיר יותר מעיכולם של מזונות אחרים ולכן חשוב לאכול אותם בנפרד ממאכלים אחרים, בעיקר ממאכלים דחוסים. אנשים רבים סובלים מבעיות עיכול שונות שמקורן הוא בצירופי מזון לא מומלצים.

 

אז איך כדאי?

ניתן לאכול את הפירות יחד עם ירקות ועלים ירוקים בסלטים טריים, מיצים ושייקים.

מה חשוב לזכור?

ללעוס היטב! מאחר ופירות מכילים כמות גדולה של נוזלים, יש נטייה לבלוע אותם במהירות. העיכול מתחיל בפה: מכאנית ע״י השיניים והלשון וכימית ע״י הרוק. לעיסה טובה מקלה על פעולת הקיבה, מאפשרת לנו לאכול לאט יותר ולהגיע לשובע מכמות מזון קטנה יותר. הלעיסה מחזקת את שרירי הלסת ומגבירה את מחזור הדם – דבר המונע דלקות חניכיים. לעיסה = להפוך את המזון ל-'עיסה', דבר המשפר את העיכול והספיגה.

 

תזונת פירות?!?

יש אנשים (כמוני) שנהנים מתזונה המבוססת על מזון צמחי וחי – Raw Food באופן קבוע.

יש כאלה שבוחרים בתזונה שכזו באופן חלקי או הדרגתי

ויש רבים שמאמצים את עקרונות התזונה כתקופת ניקוי מוגדרת פעם – פעמיים בשנה בקצב שלהם.

אני מזמינה אתכם להתחיל את היום עם ארוחה מזינה טריה ובריאה המורכבת מפירות העונה – בשלים, מתוקים, עסיסיים וטעימים – בחירה פשוטה שמתאימה לכל בני המשפחה

 

לזכור את מהות חג הביכורים ולגלות איך מתנקים מבפנים..

 

למידע אודות ניקוי רעלים עם לוטם 

צרו קשר עם לוטם גפן
* שדות חובה
שלחו
השאירו תגובה: