Thymoquin_Fly
Nadar_Fly

להביא את הקיבוץ לעיר עם כל הטוב שבטבע

מאת: - מטפלת באירוודה - ייעוץ לגבי תזונה, צמחי מרפא וטיפולי מגע ברוח הרפואה ההודית המסורתית. ומנחה סדנאות למתמודדים עם חוסר איזון בבלוטת התריס
שעת ארוחת הצהריים הגיעה. רוצים להזין את הגוף במזון טרי, פשוט, איכותי וטעים, שישמח אתכם, את הקיבה ואת הארנק? Noon היא המקום בשבילכם

צילום: מסעדת Noon

Sunrider_Article

כמו לפסוע את תוך חלל ענק של מטבח בקיבוץ, ככה זה הרגיש לי כשנכנסתי לתוך מסעדת NOON  בשעת צהרים סואנת, באחד מימות השבוע. אבל אם המילה "קיבוץ" מעלה אצלכם אסוציאציה של אורות ניאון, מגשי פלסטיק כתומים ואוכל בסיסי, חסר ייחוד וטעם – זה ממש לא הסיפור כאן.

אפשר לומר שמסעדת NOON, השוכנת במתחם בורסת היהלומים ברמת גן, היא הסמל לארץ ישראל הטובה והישנה, אבל עם חזון עתידני. במרכז המסעדה ניצב לתפארת  "סלט בר" – בר סלטים מרשים, המכיל היצע של למעלה מ-38 מרכיבים שונים, המחולקים לקטגוריות שונות, המאפשרות לכל אדם ללקט לעצמו את מנת הסלט המועדפת עליו, ללא ייסורי מצפון, ללא שיפוטיות, ללא עין בוחנת שבודקת כמה אתה "מעמיס" על הצלחת, וכך להרכיב את הסלט המושלם. והכול ברוחב לב.

הסלט המושלם עם הרוטב המושלם

כדי שתרכיבו את הסלט המושלם שלכם, היצע המרכיבם כולל בין היתר:

חלבונים – קטניות (עדשים, שעועית ירוקה, גרגרי חומוס, ביצים קשות).

פחמימות – אטריות שעועית, כוסמת, קינואה, פסטה, תפוחי אדמה, תירס.

ירקות – חסה, עלי בייבי, תרד, מלפפון, צנון, כרוב, עגבניה, בצל, נבטים, שעועית ירוקה, סלק, גמבה, פטריות, פלפלים מוחמצים.

עשבי תיבול – נענע, כוזברה, שמיר, בצל ירוק, פטרוזיליה.

שונות –  אננס, חמוציות, זרעי חמנייה, אצות וואקמה.

מסעדת נון

צילום: מסעדת Noon

בנוסף, ניתן להוסיף בעלות סמלית תוספות כגון: טונה, טופו, גבינה בולגרית, אגוזי מלך ושקדים קלויים, ואפילו ספירולינה.

מבולבלים? בקרוב יקבל כל אחד מהמבקרים ב- NOON דף מידע שינחה אותו כיצד להרכיב לעצמו מנת סלט מאוזנת, בהתאם לצרכיו התזונתיים – ספורטאים, טבעוניים, צמחוניים, סכרתיים ועוד.

את הסלטים ניתן לתבל ב 8-10 סוגי רטבים שונים: אפרסק בזיליקום (שילוב מפתיע אבל מנצח שמשדרג כל סלט), סלק בלסמי, אסייתי חריף, אלף האיים, חרדל סילאן ועוד. ומי שאוהב את זה פשוט, יכול להנות משמן זית ולימון, כמו בבית. ניתן לאכול את הסלט כארוחה בפני עצמה או בשילוב עם מנה מבושלת.

בקיצור, גן עדן לחובבי הסלטים. בעלי המקום, אב ובנו – יוצאי קיבוץ לשעבר ואמריקאים במקור שילבו בין שתי אהבות גדולות שלם – האהבה לסלטים ומזון בריא, עם הקונספט של בר סלטים עשיר, כמו זה הנהוג בארה"ב בשיטת "עשה זאת בעצמך" באווירת קיבוץ.

חצר המטבח

המסעדה שמבוססת על תפריט צמחוני וטבעוני, חרטה על דגלה להנגיש את חוויית המזון הבריא, לכל מי שמעוניין להזין את גופו במזון טרי, פשוט, איכותי וטעים שאינו מוגבל לצמחונים וטבעונים בלבד. אלא גם לאוכלי בשר, שמעוניינים להרחיב את התפריט שלהם ולהמעיט בצריכת בשר.

מסעדת נון

צילום: מסעדת Noon

נוסף על בר הסלטים,  קיים אזור נוסף בשם "חצר המטבח" בו מוגשים כריכים ומנות חמות, והצעות למנות עסקיות בתפריט המתחלף מדי יום. כך למשל, אני התענגתי על מנה של אלו ברוקולי – עשויה מברוקולי, תפוח אדמה, בטטה וקרם קוקוס טבעונית ונטולת גלוטן. קציצות דג אדמונית ברוטב עגבניות טריות בחריפות מושלמת, לצד אורז אוורירי שנימוח בפה (ניתן לחלופין לבחור מנת קוסקוס מלא). בנוסף, ניתן להנות ממנות של סלמון אפוי ברוטב מעודן של חרדל וסילאן המוגש עם תפוחי אדמה מתובלים, המבורגר צמחוני על בסיס סויה ופטריות פורטובלו, המוגש על מצע ירקות ורוטב צמחוני (איולי פטריות) או טבעוני – בהתאם להעדפה, בשילוב אנטיפסטי וסלט כרוב. או לזניה וירקות בתנור עם תבשיל עדשים וטחינה, שווארמה סאייטן וכן הלאה. חובבי הירקות יוכלו להתענג גם על מנת חציל ודלעת בסילאן על פירה חלבי ועוד.  ואפילו פלאפל חצילים עם טחינה צ'ימיצ'ורי. חלקם של התבשילים מוגשים בסיר או מחבת אישיים, ששומרים על החום והטריות של המנה.

התפריט הראשוני של המקום נבנה בליווי השף המפורסם רועי סופר, עם דגש על תזונה מאוזנת עשירה בכל אבות המזון. וכיום מנצחת על המטבח במקוריות השפית מרסיה כצמן, שמביאה עמה המון אהבה לאוכל בריא, שמבוסס על חומרים טבעיים ומתובל בהמון אהבה.

פסטות בוטיק וארטיקים בריאים

במהלך הקיץ מוגשים במקום גם מרקים – מרק ירקות או מרק בטטה. עם בוא הסתיו התפריט משתדרג ומכיל טעמים וניחוחות נוספים של ארבעה סוגי מרק.

מסעדת נון

צילום: מסעדת Noon

בפינה אחרת עומדת עמדת פסטה ושייקים, הפעילה בימים קבועים במהלך השבוע. בה מוגשות פסטות איכותיות ממפעל בוטיק ברטבים שונים, בתוספת אנטיפסטי. בהמשך צפויות להשתלב בתפריט גם פסטות ללא גלוטן המבוססות על ירקות כדוגמת בטטה וזוקיני.

מי שחשקה נפשו בקינוח ונותר לו מקום נוסף בבטן בסיום הארוחה (תאמינו לי שלא בטוח בכלל…), יוכל להנות משלגוני פירות (PALETAS) בטעמים של פירות יער, אננס, פסיפלורה ומנגו מחיי נפשות. או חטיפים טבעוניים.

בתפריט המשקאות – לימונדה טבעית מומתקת, מלימונים הנסחטים במקום וחליטת צמחים על בסיס סטיוויה או לחלופין מיצים טבעיים.

הרעיון פשוט – אתם מרכיבים לעצמכם את הסלט, אתם בוחרים את הרכב ארוחת הצהרים שלכם. ניגשים לבר ולעמדות השונות, אוספים את הארוחה שלכם. משלמים בקופה ומתענגים על כל ביס.

מסעדת NOON  היא פינת חמד המציעה לכם בישול בריא (צמחוני וויגן פרנדלי), כשר, באוירה רגועה ונינוחה. המאפשרת לכם הפוגה מהעבודה האינטנסיבית. פשוט לנשום ולהחזיר לעצמכם את האנרגיות הנחוצות לכם להמשך היום, מבלי להכביד על הבטן או על הארנק.

מסעדת נון

צילום: מסעדת Noon

אפרופו ארנק, ככל שתרבו לבקר במקום, תוכלו להנות מהנחה משמעותית יותר. במקום פועל מועדון לקוחות NOONER'S CLUB– ככל שנכנסים למקום יותר פעמים, כל גדלה ההנאה וגם ההנחה… כך למשל – 8 ביקורים בחודש יזכו אתכם בהנחה של 5% בחודש הבא, 12 ביקורים – יקנו לכם 8% ו-  16 ביקורים יעניקו לכם 12% הנחה ועוד. התפריט המגוון והמתחלף מדי יום מאפשר לכם לשמור על תזונה איכותית מבלי להיאלץ להסתפק בתפריט חד גוני ומוגבל.

המסעדה פתוחה לקהל הרחב בימים ראשון עד חמישי בין השעות 11:30-16:00. רחוב תובל 30, רמת גן. מוזמנים לבקר באתר: : https://www.noon.org.il/.

או בדף הפייסבוק של המסעדה.

מבצעים משלוחים גם לאזור תל אביב, רמת גן, גבעתיים ובני ברק.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו