In2024_Fly
Thymoquin_Fly

מכורים למתוק? כך תשתחררו ממנו בקלות ולתמיד!

מאת: - פסיכולוגית, מומחית לירידה במשקל ללא דיאטה
אם קשה לך לרדת במשקל, סביר להניח שהסוכר משחק תפקיד משמעותי בקשיים. ד"ר אולגה סמינוב מציגה גישה מרעננת ומרתקת לירידה במשקל שכבר יש לה הוכחות מחקריות

כלל מספר 1 - להתרחק מסוכר צילום: RF123

Thymoquin_In

יותר ויותר מחקרים מדעיים מעידים על כך שהסוכר והשומן ממכרים. כך למשל, מחקר שנערך על עוגיות אוראו, מצא שהן ממכרות כמו הסם קוקאין, ובמובנים מסוימים אפילו יותר! בחטיף אוראו אחד יש כ 9 כפיות סוכר, כמות גדולה של שומן רווי ונתרן. זה אחד המזונות המזיקים ביותר שיש! והוא ממכר! ולא רק הוא, מחקר אחר מצא שעוגות אישיות, קאפקייקס, ממכרות במובנים מסוימים כמו הסם הרואין.
הבעיה האמתית היא שסוכר ושומן נמצאים בכמויות גדולות במאכלים רבים, כגון: ממתקים, חטיפים, עוגות, עוגיות, המבורגרים ועוד, מה שהופך אותם לסם של המאה ה21, וזהו סם זול וזמין לכל אחד ואחת, הן למבוגרים והן לילדים.
לא פלא אם כך שאנשים רבים חווים השתוקקות עזה לאכול מתוק או שומני. נימצא כי בממוצע לאנשים הסובלים ממשקל עודף מופיעה תחושה חזקה של השתוקקות למזון משמין כ 3-4 פעמים ביותר. ההשתוקקות היא הרבה פעמים לשוקולד ולמתוקים, אבל גם למזונות שומניים ומלוחים. השתוקקות עזה זו גורמת לפיתויים חוזרים ונשנים למאכלים עתירי הקלוריות והשומן, מסכלת עבור אנשים רבים כל ניסיון לרדת במשקל או לשמר אותו בטווח הארוך, וגורמת להרבה מאוד רגשות אשם וכעס עצמי.
הבשורות הטובות הן, שנמצאה שיטה פסיכולוגית ומדעית לירידה במשקל, EFT טאפינג, שהוכחה במחקרים רבים כיעילה לשחרור מהתלות וההשתוקקות למאכלים המשמינים, ומאפשרת לרדת במשקל ללא דיאטה וללא גיוס תמידי של כוח הרצון. באחד המחקרים נצפתה ירידה במשקל של קרוב ל 15 ק"ג, כאמור ללא דיאטה.

מהי שיטת EFT טאפינג וכיצד היא מצליחה לשחרר מהדחף לאכול מאכלים משמינים?

EFT הוא ראשי תיבות של Emotional Freedom Technic, ובעברית: שיטה לשחרור רגשי. טאפינג (Tapping), פירושו, תיפוף. במהלך טיפול של EFT טאפינג לירידה במשקל, אנו מתופפים, בעזרת קצות האצבעות שלנו, על נקודות אקופונקטורה ספציפיות, בפנים ובגוף ברצף מסוים. התיפוף, מוזר ככל שיישמע, נועד להפעלת אותן נקודות ספציפיות ופעולה זו מעבירה מסר מרגיע ומאזן דרך מערכת העצבים אל המערכת הרגשית במוח. התיפוף והעברת המסר המרגיע מבוצעים במקביל להעלאת אספקטים פסיכולוגיים שונים של ההשתוקקות למאכלים משמינים (ביניהם, המראה, הריח והמרקם של המאכל המשמין). בתרגול זה של EFT, אנו מלמדים את המערכת הרגשית שלנו להגיב מחדש לאותם מאכלים, תגובה מאוזנת ואדישה. למעשה השיטה משנה את הבסיס ההתנהגותי, הקוגניטיבי ואף הנוירו כימיקלי של ההשתוקקות למאכלים משמינים.

מחקרים מדעיים מעידים על יעילות השיטה לירידה במשקל:

מחקר פורץ דרך שנערך באוניברסיטת בונד שבאוסטרליה, העיד על היעילות של ירידה במשקל בעזרת EFT טאפינג. במחקר השתתפו נבדקים שסבלו מעודף משקל, אשר הוקצו באופן אקראי לאחת משתי הקבוצות: קבוצת הניסוי, שעברה טיפולי EFT טאפינג במשך חודש אחד בלבד, ולקבוצת הביקורת שלא עברה טיפול. נימצא כי חודש אחד בלבד של טיפולי EFT טאפינג הביא לירידה משמעותית יותר בכמיהה למאכלים משמינים, בהשוואה לקבוצת הביקורת. כמו כן הנבדקים דיווחו על ירידה משמעותית בכוחו הסובייקטיבי של האוכל. בעקבות השינויים המדהימים שהנבדקים שעברו טיפולי EFT טאפינג חוו, הם לא נזקקו עוד לכוח הרצון על מנת להימנע ממאכלים משמינים, כיוון שבפועל הם הפכו לאדישים כלפיהם. במעקב שנערך שנה לאחר מכן, נימצא כי הישגים אלו נשמרו לאורך זמן. רוב המשתתפים במחקר דיווחו שהם שכחו לחלוטין מהמאכלים שהשתוקקו להם לפני הטיפול, ומאז לא אכלו אותם כלל. בהתאם לכך, שינויים אלו הביאו לירידה משמעותית במשקל.

 

טיפול ב EFT טאפינג לשחרור מהמאכלים המשמינים ולירידה במשקל בישראל

ד"ר אולגה סמיונוב, פסיכולוגית, מומחית לירידה במשקל ללא דיאטה, מנחה תהליכי ירידה במשקל בשיטת EFT בישראל בהצלחה רבה. היא עזרה לנשים רבות להשתחרר מהתלות והדחף לאכול מאכלים משמינים ולצאת מהשעבוד לדיאטות לחירות אמתית. לאה פוגל למשל השתחררה מההתמכרות שהייתה לה לשוקולד ולמתוקים ותוך שבוע וחצי ירדה 2 ק"ג, והמשיכה לרדת במשקל גם לאחר מכן, ואפילו בתקופת החגים, תקופה שבה לרוב אנשים נוטים לעלות במשקל. גלי הפכה לאדישה לחלוטין לשוקולד וירדה למעלה מקילוגרם תוך שבועיים וחצי. בקי סיידמן שכחה לחלוטין מהשתייה הקלה, אליה השתוקקה קשות לפני הטיפול, כבי השתחררה מהתלות בקפה ובמתוקים, ואילו שני השתחררה מהג'אנק פוד ומפיתויים רבים והיא ירדה 5 ק"ג תוך 5 שבועות בלבד. לקוחה אחרת תיארה את השינוי שהיא עברה, בכך שהאוכל הפסיק להיות האויב, וגם היא ירדה במשקל. ואלו הם רק חלק מסיפורי ההצלחה של ד"ר אולגה סמיונוב.

מוזמנים להדרכה אינטרנטית בלעדית של ד"ר אולגה סמיונוב, בהדרכה שבה תכירו את EFT טאפינג לירידה במשקל, וכבר במהלך ההדרכה תתרגלו שחרור ממאכל משמין. ההדרכה היא ללא תשלום, אך נדרשת הרשמה מראש. 

צרו קשר עם ד"ר אולגה סמיונוב



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו