Thymoquin_Fly
Thymoquin_Fly

טעים להכיר את טלי מחלב

אושיית הבריאות שעושה לכל אחד חשק להכין שוקולד בריא בבית מתארחת בפינה שלנו וחולקת את הגישה שלה לתזונה
In2024_Article

טעים ומעניין להכיר את  טלי מחלב, מאמנת לאורח חיים בריא, מרצה ומנחת סדנאות בארץ ובחו"ל, עיתונאית ובעלת האתר naturetali.com

• מה המאכל שאת הכי אוהבת לאכול?

ישנם הרבה מזונות שאהובים עליי וזה משתנה בהתאם לתקופה, לעונה וגם למצב הרוח. בחורף אני מרבה לאכול אבוקדו, שאהוב עליי במיוחד ומהווה מקור נהדר לשומן טבעי שלא עבר מניפולציה. אחריו ברשימה מגוון מרקים ותבשילי עדשים ובאפיק המתוקים אני מאוד אוהבת תמרים ושוקולד מריר שאני מכינה בעצמי משלושה מרכיבים בלבד.

• מה האוכל המושלם לשבת בבוקר?

מבחינתי יום שבת אינו שונה מסתם יום של חול, וכמו בכל יום אחר, גם בשבת בבוקר אני מקפידה שארוחת הבוקר שלי תהייה מזינה, מחומרי גלם טבעיים ופשוטים והכי חשוב שיהיה זה אוכל טעים, מפני שבראייה הוליסטית הנאה היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא. זה יכול להיות שייק אננס מנגו עם מעט קשיו וניל וקינמון, קרקרים רואו מירקות וגרעינים עם ממרח קשיו או ממרח כוסברה ומגוון נבטים ולפעמים חשקה נפשי רק בעוגיות וקפה, וזה לחלוטין בסדר, מפני שגם את העוגיות אני בדרך כלל מכינה בעצמי משיבולת שועל, צימוקים וקינמון או משקדים קקאו ווניל. כמובן שבקפה שלי אין חלב או סוכר.

איזה מיתוס הכי גדול על תזונה את מכירה?

לצערי אני פוגשת הרבה אנשים שמפחדים משומנים וכאלה שדאוגים לכמות הקלוריות במקום לאיכות הקלוריות. בהרצאות שלי, כמו גם בסדנאות ובאימון האישי, אני מפנה את תשומת ליבם לדגשים החשובים ובו זמנית אנחנו מפריכים מיתוסים ומחדדים אמיתות.

• איזה מאכל מעלה לך הכי הרבה זיכרונות?

אורז לבן בסיר אחד ובסיר השני קציצות בשר עם גזר, קישואים ותפוחי אדמה ברוטב עגבניות. זה אחד התבשילים הכי טעימים של אמא שלי שאכלנו בשמחה ובהתרגשות במיוחד בחורף. עבורי הוא מסמל בית, ילדות, משפחה, אהבה ודאגה.

• מה בחיים, אבל בחיים לא תאכלי?

גפילטע פיש, שומן של בשר, מיונז ומרגרינה.

• איזה אוכל תיקחי איתך ליום ארוך ולא צפוי?

מגוון אגוזים, פירות וירקות.

• מה החטא האהוב עליך?

מקרונים בטעם וניל.

• במי לבחור, דיאטנית קלינית או נטורופתית?

נטורופתיה, ללא ספק. בנטורופתיה מסתכלים על האדם כמכלול, מקדישים תשומת לב ומחשבה לא רק למה לאכול (מזון שלם, טבעי ואמיתי ולא מזון מעובד דל קלוריות) אלא גם לאיך האוכל מתנהג בגוף שלנו. בנטורופתיה התזונה מותאמת אישית לאדם, לאורח חייו, למצבו הבריאותי והנפשי והיא אינה עוסקת בספירת קלוריות ואחוזי שומן.

• מה דעתך על המשפט? "זה לא מה שאת אוכלת אלא מה שאוכל אותך?"

אין ספק שלאלמנט הסטרס יש השפעה ישירה על הבריאות שלנו אבל גם לתזונה יש משקל רב. אי אפשר להפריד בין השניים, גוף ונפש אחד הם. האוכל שאנחנו אוכלים מקיים אותנו עד אחרון התאים בגוף, הוא מחליט איך יראו החיים שלנו ומאילו מחלות אנחנו עשויים לסבול. אוכל משפיע על הדרך בה אנחנו חושבים, מדברים, הולכים ומתנהלים בעולם. כך שאם נשכיל לבחור במזון אמיתי, שלם, טבעי וחיוני, בהחלט נוכל לאפשר לגוף שלנו לממש את מלוא הפוטנציאל הגלום בו, בכל אפיק אפשרי.

שוקולד טבעוני

ידעת ששוקולד יכול להיות בריא? מדובר בעחד מהמתכונים המנצחים של טלי מחלב (123RF)

 

• המתכון המנצח שלך

אני מאוד אוהבת מתכונים פשוטים וקלים להכנה. אחד מהם הוא המתכון שלי לפרלינים של שוקולד מריר שנותנים מענה מצוין לתשוקה למתוק. ברגע שמבינים שאפשר להכין קינוחים בריאים (ושוקולד בפרט) מבלי לוותר על הבריאות, יש מן שקט נפשי כזה שממלא אותנו וזה קורה ברגע, ממש כמו קסם. הפרלינים שלי נרקחים מקקאו רואו שלא עבר תהליך עיבוד מעל 42 מעלות ולכן הוא עשיר בערכים תזונתיים: ויטמינים, מינרלים, נוגדי חימצון וסיבים תזונתיים.

מרכיבים:

100 גרם קקאו רואו

50 גרם חמאת קקאו רואו

50 גרם מייפל טהור (או פחות, למתיקות מופחתת).

תוספות אפשריות: פולי קקאו ניבס, צימוקים, קינמון, פלפל קאיין, וניל, שקדים, פקאנים, אגוזים וכל מה שאוהבים בתנאי שיהיה בריא!

 

אופן ההכנה: ממיסים את הקקאו וחמאת הקקאו בבן מארי ומסירים מהאשמוסיפים את המייפל ומערבבים היטביוצקים לתבניות שוקולד ומכניסים להקפאה עד להתקשות השוקולד

שומרים במקרר עד 3 שבועות או במקפיא לנצח:) עוד מתכונים, עצות לחיים בריאים והשראה לחיים שמחים naturetali.com

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו