Thymoquin_Fly
PassoverFocus_Fly

טעים להכיר את אודי ברקן

אודי מאמין שאוכל בריא יכול להיות טעים, מפנק ומרהיב. איך העובדה שהוא שף ודיאטן קליני משתלבת? מה המתכון המנצח שלו? כל המידע לפניכם

צילום: אסף קרלה

PassoverFocus_IN

אם אתם פודיז וחובבי בריאות, בוודאי שמעתם על אודי ברקן; העובדה שהוא משלב בין עולם הקולינריה לעולם התזונה הבריאה (שף, דיאטן קליני ובעל תואר שני בבריאות הציבור בהכשרתו) מאפשרת לו להנגיש לציבור את התזונה הבריאה והטעימה ביותר שהוא מסוגל לחשוב עליה. ביחד עם שותפו, אושר אידלמן, מגיש את תוכנית הטלוויזיה "שני גברים ומקרר" ששודרה ברשת וערוץ 10 וכיום משודרת בערוץ foody.

 

מה המאכל שאתה הכי אוהב לאכול?

אני לא מסוגל לבחור מאכל אחד אם תכריחו אותי לבחור חומר גלם אחד , אבחר בחלמון ביצה. אוהב אותו בכל צורה, במיוחד כאשר נוזלי!

 

מה האוכל המושלם לשבת בבוקר?

לחם טרי, מבחר סלטי ירקות טריים ומבושלים, ביצה עלומה או שקשוקה מסלקים צלויים, גבינות טעימות (כולל קוטג' כמובן!), אבוקדו וטחינה.

 

תאר את ארוחת הבוקר הממוצעת שלך

בד"כ זה יהיה טוסט עם ממרח כלשהו, למשל אבוקדו, ביצה עלומה שאני מכין בדקה וחצי במיקרוגל, קוטג', עגבנייה ומלפפון. לאחר מכן קפה אחד או שניים.

 

איזה מיתוס הכי גדול על תזונה אתה מכיר?

יש לי שלושה מתחרים:

באוכל "בריא" לא שמים מלח – אז נכון, רבים מהאוכלוסייה צורכים כמות גדולה מדי של נתרן, אבל חשוב להבין שמרבית הנתרן העודף מגיע ממוצרים אולטרה מעובדים (כ80% מהנתרן שאנחנו צורכים מגיע מצריכה של מוצרים אלו).

לכן, בשלו יותר בבית ואוטומטית תצרכו הרבה פחות נתרן. ותוסיפו מלח לאוכל! אחרת הוא לא יהיה טעים.

שומן הוא משמין – אנשים שמתחילים דיאטות, בד"כ אוטומטית קונים מוצרים דלי שומן וזאת טעות. שומן, כמעט מכל סוג, הוא אב מזון חשוב מאוד לצריכה שהגוף שלנו מאוד צריך. מעבר לכך, שומן הוא משביע! לכן אנשים שמתחילים לצרוך מוצרים דלי שומן, רעבים כל הזמן.

פחמימות הן האויב- הגוף שלנו צריך פחמימות! הבעיה היא שבעידן המודרני, מרבית מהמזון שאנחנו אוכלים מבוסס על פחמימות ריקות. לכן, צרכו פחמימות אבל בחרו בד"כ פחמימות בעלות ערך מוסף: ירקות, פירות, דגנים מלאים וכמובן קטניות.

 

איזה מאכל מעלה לך הכי הרבה זיכרונות?

אבא שלי נהג להכין לנו בתור ילדים את הסנדוויצ'ים הכי מושקעים שיש. לכן כל כריך מושקע ועשיר, יעלה לי ישר זכרונות ילדות.

 

מה בחיים, אבל בחיים לא תאכל?

אני לא חושב שיש דבר כזה, האופי שלי "מכריח" אותי לנסות הכול!

 

איזה אוכל תיקח איתך ליום ארוך ולא צפוי?

הרבה פירות, ירקות חתוכים ואגוזים.

 

מה החטא האהוב עליך?

אני מת על קינוחים ומתוקים כמעט מכל סוג. אם אני חייב לבחור אז אלך על גלידה! מסוגל לסיים קערת ענק של גלידה בלי בעיה (אבל כמובן שלא עושה את זה כמעט). הטעמים האהובים הם פיסטוק ווניל.

 

במי לבחור, דיאטנית קלינית או נטורופתית?

חד משמעית קודם כל דיאטנית קלינית! לימודי התזונה האקדמיים, שלאחריהם ההכשרה בבתי חולים ומרפאות, ומבחן ההכשרה הארצי, הם הבסיס לכל. תזונה הוא מקצוע מדעי בבסיסו.

אם יש גם הכשרה בתור נטורופת/ית זה יכול להוות בונוס, ותואר שני בתחום (אפידימילוגיה, תזונה, בריאות הציבור) בכלל מקנה יתרון.

בנוסף, במקרים בהם אין מחלה, הגישה שלי היא מתירנית ואני חושב שחשוב לאפשר לאנשים לאכול הכול במידה. נטורופתים בד"כ מחילים איסורים רבים שאינם מחויבי המציאות וגורמים למרבית האוכלוסייה לסלוד מצמד המילים "אוכל בריא".

 

מה דעתך על המשפט? "זה לא מה שאתה אוכל אלא מה שאוכל אותך?"

אני חושב שרוגע ושקט נפשי הם חלק בלתי נפרד מwell being. לכן התחלתי בשנים האחרונות לעסוק ביוגה ומדיטציה. אבל למה שאתה אוכל יש השפעה מרחיקת לכת על איך יראו החיים שלך.

 

המתכון המנצח של אודי – שקשוקת סלקים.

 

אודי יקח חלק  בכנס אוכלים בריא 11 עם: מהי התזונה הטובה להרזיה ולבריאות? ואיך עושים זאת בפרקטיקה? *הרצאה והדגמת בישול עם ד"ר שון פורטל (PHD) – דיאטן קליני ופיזיולוג מאמץ. הכנס ייערך ב14-15 בנובמבר בתיאטרון גבעתיים.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו