MIK_FLYL

Powered by WP Bannerize

MAN_FLYL

Powered by WP Bannerize

דייסת דגנים מלאים

מאת: עדי סוקול קצירי, מאמנת תזונה ובריאות

הדייסה הזו נולדה ו'הובשלה' בעצמה, ואני יכולה לומר סוף סוף שמצאתי את הארוחה המזינה ביותר עבורי לימי החורף הקרים.

יש לה כמה יתרונות ברורים על פני דייסת הקווקר הרגילה:

1- היא כולה מדגנים מלאים ולכן מזינה עוד יותר- במקום קווקר (הגרסה הטחונה) נשתמש בגרעיני שיבולת שועל

2- ניתן להכין אותה ערב קודם ובבוקר פשוט לחמם עם קצת מים, ולארוז בצנצנת/ תורמוס ולקחת לעבודה!

3- אני מכינה כמות שמחזיקה ליומיים!

4- זו תערובת דגנים שיכולה להתאים בקלות גם לארוחת צהרים או ערב בתוספת ירקות מאודים.

מרכיבים (לכמות של 2 אנשים/לאכול פעמיים):

כוס אחת של תערובת דגנים- *בשלי אני שמה: גרעיני שיבולת שועל, אורז מלא מתוק (האורז של הסושי רק בגרסה מלאה) ואמרנת (עשירה בחלבון!)

1- שוטפים את גרעיני שיבולת השועל והאורז על מסננת תחת מים זורמים (או משרים כמה שעות בקערה עם מים)

2- מוסיפים את הדגנים לסיר. כוס דגנים על 2 וחצי כוסות מים. התערובת אמורה לצאת דלילה. מוסיפים הל אחד (לתת לו דפיקה כדי לפתוח אותו), מקל קינמון וכמה גרגירי מלח. מביאים לרתיחה ומבשלים על אש קטנה כשעתיים.

3- מניחים בצנצנת/ בקערה ומוסיפים: כפית שומשום שחור, חופן זרעי דלעת, חופן צימוקים שחורים, כמה שקדים מושרים וקלופים (ומעט גוג'י ברי אם יש- נותן גם צבע יפה). להמתקה ניתן מעט סירופ לתת אורז או ממתיק אחר.

אוכלים בהנאה כל הבוקר.

השאירו תגובה: