PassoverFocus_Fly
supherb_Fly

בריא יותר בלי חמצן

מאת: רון הולצמן
זמן קריאה: 2 דקות
כן, זו לא טעות כתיב. חמצן לא תמיד מוסיף לנו לבריאות. יש מקרים, שהחמצן נמצא במקומות שעדיף לנו בלעדיו. הנה דוגמה מצוינת לכך

לחנך את הילדים לאהוב ירקות. צילום: 123RF

Thymoquin_Corner
Thymoquin_HP
Thymoquin_Fly
Thymoquin_In
Thymoquin_Mob
supherb_IN
supherb_Mob
supherb_HP
supherb_Fly
supherb_corner

אנחנו חיים בתקופה בה המודעות לבריאות נמצאת בשיא חסר תקדים. בעידן האינטרנט, ניתן לקרוא כמעט בכל אתר כתבות בנושא תזונה נכונה, מחקרים שמראים כך או אחרת, דיאטות מומלצות ואנחנו מוצפים במידע מכיוונים שונים. אך ישנן מספר אמיתות שחוזרות על עצמן כמעט בכל מחקר, דיאטה או המלצה לתזונה נכונה. בכולן, ירקות ופירות מופיעים כרכיבים מרכזיים, נחוצים ובונים לבריאותנו.

מאחר והמנה היומית המומלצת היא כחמישה עד תשעה פירות וירקות ביום, הרי שיש לא מעט אנשים שקשה להם עם המלצה זו. כלומר, הם מסוגלים למלאה משך מספר ימים ואז, הרגלי התזונה הקודמים שלהם מונעים מהם להתמיד. לכן, אחת ההמלצות הקבועות לצריכת אותם פירות וירקות באופן קל יותר, היא להשתמש בבלנדר כדי להפכם למשקה בריאות. כך, ניתן לצרוך את הכמות המומלצת באופן שרוב בני האדם מסוגלים להתמיד בו לאורך זמן.

משקה צלול, טעים ובריא – גם אחרי שעות

קצרה היריעה מלתאר את מספר סוגי הבלנדרים השונים שנמצאים היום בשוק. שוב, בעידן היבוא האישי, אתרי הקניות און-ליין, המבצעים שמציפים אותנו במייל האישי שלנו ובדפי הרשתות החברתיות, ההיצע הוא פשוט גודל מלהכיל ולדעת מה הוא המוצר הנכון.

יחד עם זאת חשוב לציין היבט מסוים של פעולת הבלנדר: בכל פעולת בלנדר, החיתוך המהיר של הלהבים, מביא לחמצון מהיר יותר של הפירות או הירקות. לכן, אם נניח את המשקה לאחר מכן בכוס ונמתין מעט, נגלה עד מהירה כי המשקה משחים משל היה חצי  תפוח אכול שמונח לו על הכיור.

מסתבר כי ניתן להגיע למשקה בריא הרבה יותר תוך שימוש במוצר המודרני ביותר: בלנדר ואקום.

בלנדר זה, שואב את האוויר מהמיכל טרם הוא מתחייל בעבודתו וההבדל הוא עצום: נוגדני החמצון הטבעיים שבפירות והירקות פועלים בעוצמה רבה ולראיה: אם תיקחו את אותו המשקה ותניחו אותו, המתינו מעט ותיווכחו, שהשחמתו היא איטית הרבה יותר ולא תגיע בכל מקרה, למידת ההשחמה של משקה דומה מבלנדר שאינו ואקום.

ההפתעה האמתית מגיעה מהצד החשוב ביותר: הטעם. מאחר ובבלנדר "רגיל" החמצן מתערבב בכמות גדולה במשקה, הרי שמרקמו הוא "קציפתי" הרבה יותר והטעם בהתאם. אך בלנדר הואקום שומר על הטעם הטבעי של הפרי או הירק!  זו נקודה משמעותית ביותר על מנת להתמיד בצריכה של אותם פירות וירקות.

יותר נוגדי חימצון לגוף שלכם

שייק ירקות ופירות בריא יותר עם בלנדר ואקום

צילום: unsplash

עד כאן, תיארתי בפניכם את ההבדלים בטעם וביכולת הזיהוי המהיר בין משקה שהוכן בבלנדר רגיל לעומת בלנדר ואקום. גם תוצאות המעבדה שמאחורי הטעם והמראה מצביעות על כך שכמות נוגדי החמצון מסוגים שונים בערכים של פי 2.5 עד 3.5 במשקה שמיוצר בבלנדר ואקום!

קיימם יתרון נוסף: בשל יצירת הואקום, עוצמת הלהבים יכולה להיות פחותה יותר מאשר של בלנדר רגיל, דבר גורם לפעולה שקטה יותר וכמו כן, משפיע מאד על עלות הבלנדר ואקום.

לסיכום, בבואנו לבחון מוצר שאנו משתמשים בו על בסיס יומיומי, או לפחות אמורים להשתמש בו כך, אנו תרים אחר החסרונות והיתרונות של המוצר מול מוצרים אחרים אליהם התרגלנו. ההבדל כאן הוא כה חד משמעי, שניתן לראות זאת כאבולוציה טבעית של מוצרים בתחום. בדיוק כמו מוצרים אחרים שהיכרנו והוחלפו במוצרים חדישים: מסחטת מיצים ישנה לעומת מסחטת מיצים איטית שמשמרת הרבה יותר מהערכים התזונתיים, למשל.

כך, הבלנדר ואקום יחליף ללא ספק את משפחת הבלנדרים הקודמת.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו