Thymoquin_Fly
Laisha_Fly

באתי בגלל החיות, נשארתי בגלל הבריאות

מאת: אורי שביט
זמן קריאה: 3 דקות
אורי שביט, ממובילות המהפכה הטבעונית בישראל ומחברת רב המכר "המטבח הטבעוני שלי", עברה לטבעונות כדי לצמצם את פגיעתה בבעלי החיים. התוצאה – היא צמצמה משמעותית גם את הפגיעה בבריאותה. בקרוב תוכלו לפגוש אותה בהרצאה על הדרך הקלה והפשוטה לעבור לתזונה מהצומח
supherb_IN

היום, שמונה שנים אחרי המהפך המשמעותי ביותר בחיי, אני יכולה לומר שתזונה ובישול על טהרת הצומח הם כבר טבע שני אצלי. האמת, כמה חודשים בודדים אחרי ההחלטה ששינתה את חיי מקצה אל קצה, כבר לא הייתי צריכה לחשוב או להתאמץ במיוחד – ההסתגלות לאורח החיים הטבעוני היתה מהירה וקלה יותר ממה שדמיינתי, כמו הרבה פעמים בשינויים שאנחנו עושים בחיים. לפני שמתחילים זה נראה כמו אתגר עצום ומאיים וברגע שקופצים למים, מגלים שהדברים הרבה יותר פשוטים ממה שציפיתם.

אני זוכרת טוב מאד את הרגעים הראשונים, את הפחד (שלא לומר פאניקה) שאחזו בי, את הבלבול והחששות ובאופן הכי פשוט, את חוסר הידע שלי בכל מה שקשור לאורח חיים שעברתי אליו – לא היה לי מושג מאיפה מתחילים ואיך ממשיכים את החיים בלי בשר, ביצים וגבינות. עברתי לטבעונות מכיוון שנחשפתי באותם ימים למתרחש מאחורי הקלעים של תעשיית המזון מן החי והבנתי שאני לא רוצה להמשיך לרכוש מוצרים שיוצרו באופן אכזרי כל כך. הייתי מאד נחושה להצליח, למרות שהמעבר שלי לטבעונות היה כרוך במחיר שאז היה נראה לי כבד מאד. הייתי מבקרת מסעדות גרגרנית שכל זהותה האישית והמקצועית סבבה סביב קולינאריה, מסעדות ותענוגות החך, בימים שבהם היו בישראל בקושי שתי מסעדות טבעוניות שהציעו אוכל פשוט ביותר, בטח לא כזה שכותבים עליו למגזין גסטרונומי מוביל. ההחלטה להפוך לטבעונית גררה התפטרות מהעבודה ושינוי אורחות חיים מטלטל, בעוצמה רבה בהרבה מהשינוי שעובר מי שלא עוסק באוכל למחייתו.

ועדיין, נתקלתי באותן שאלות וחששות שעולים אצל כולם. הבנתי מה לא לאכול, אבל לא ממש ידעתי מה כן וגם מה שידעתי, לא הייתי בטוחה איך להכין כך שיהיה גם משביע וגם טעים. חששתי שאצטרך לבלות כל היום במטבח, כי להכין אוכל טבעוני זה עניין ארוך ומסובך. תהיתי אם אצטרך לכתת רגליים לחנויות מיוחדות ולהוציא הון עתק על מוצרים מוזרים, שאני לא בטוחה שאפשר לקרוא להם אוכל. ובעיקר פחדתי שאישאר רעבה, אחרי הכל אוכל זו התשוקה הכי גדולה שלי בחיים ואין סיכוי בעולם שמישהי כמוני תהפוך לאחת מאותם מסכנים, סגפנים בודדים ומנודים שאוכלים נבטוטים בחושך כל החיים.

 

טבעוניות נהנות יותר

במקום לשקוע בדכדוך ולהיכנס ללחץ, החלטתי להוכיח שטבעוניות נהנות יותר! שאפשר בהחלט לעבור לתזונה מהצומח מבלי לוותר על מנעמי החיים או להפוך למישהו שאתם לא מכירים. הקמתי את הבלוג שלי כדי לתעד את התהליך וב-16 ביולי אגיע לירושלים כדי לשתף אתכם בכל מה שלמדתי – בטיפים, ברעיונות ובדרכים הכי טעימות וקלות לעבור לתזונה מזינה ובריאה מהצומח. אסביר למה בישול טבעוני לא צריך להיות קשה או מסובך, איך מתארגנים ככה שלא תצטרכו לעמוד כל היום במטבח, מדוע חומרי הגלם בעצם זמינים וזולים ואיך השינוי התזונתי יחשוף אתכם לשפע מרהיב של טעמים ומאכלים. גם הספר "המטבח הטבעוני שלי", שממש החודש זכה בתואר "ספר זהב" יהיה שם איתי.

טבעונות – חלק מאורח חיים בריא ומיטבי

התהליך האישי שלי לא נעצר במעבר מתזונה מהחי לתזונה מהצומח. עם השנים התזונה שלי הלכה והפכה מדויקת ונכונה לי יותר, ככל שהבנתי שהרצון לא לפגוע באחרים הביא איתו בונוס אדיר – את צמצום הפגיעה שלי בעצמי. לפני כעשור אובחנתי כחולה בלימפומה נון-הודג'קין ורק בדיעבד הבנתי, שהמעבר לטבעונות וההקפדה על מזון בריא, מאוזן ומגוון מהצומח, מסייעים לי לשמור על בריאות ועל איכות חיים מצוינת וארוכת שנים עם המחלה. בשנה האחרונה התמקדתי במציאת הדרכים הטובות ביותר עבורי לחזק את עצמי – פיזית ומנטאלית, לדייק את התזונה והבישול שלי, להוריד מהגוף ומהנפש מעמסות מיותרות, כדי להמשיך לשמור על אורח חיים חיוני ומיטבי.

 

 

 

הבנתי שיש המון אנשים שמתמודדים עם מחלות ומצבים בריאותיים כרוניים שזקוקים למידע הזה – לכלים שיעזרו להם לעבור לאורח חיים בריא יותר, במטבח ומחוצה לו, ולהשראה שתעודד אותם לקחת חלק פעיל יותר בתהליך ההבראה שלהם עצמם. בשביל האנשים האלה והקרובים להם וגם בשביל כל מי שמעוניין לשפר את בריאותו, פתחתי קורס חדש בן שלושה מפגשים, בו אארח את מיטב המומחיות בתחום ואשתף במסקנות מהמסע האישי שלי. לפרטים נוספים ולהרשמה לחצו כאן: https://vegansontop.co.il/walking-together-towards-healthier-life/

אורי שביט היא אחת מהמרצות בכנס ירושלמים בוחרים בריא שייערך בתאריך 16.07.  תוכלו לקרוא עוד מידע שימושי ולהתחדש במתכונים בבלוג של אורי.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו