bari14_Fly
Thymoquin_Fly

דלקת גתות (סינוסיטיס)(Sinusitis) - מה לאכול כשיש סינוסיטיס

מאת: מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D)
זמן קריאה: 2 דקות
himalayaKrem_IN

מזונות מומלצים – מה לאכול כשיש סינוסיטיס:


במהלך הדלקת החריפה, אכלו ארוחות קלות בלבד. שתו כוס מים נקיים אחת לשעתיים והרבו בשתיית תה צמחים, מיצי ירקות ומרקים. מרק עוף, במיוחד אם הוא מכיל הרבה ירקות, הוא עדיין אחת משיטות הטיפול המועילות ביותר לזיהומים בדרכי הנשימה.

לאחר שהשלב הקשה ביותר של הדלקת חלף, התמקדו באכילת מזונות שאינם גורמים, או כמעט שאינם גורמים להיווצרות ליחה כמו דגנים מלאים, ירקות ופירות טריים, שמנים מכבישה קרה וזרעים ואגוזים לא קלויים.

קיימים מספר מאכלים שמסייעים לניקוז הליחה ומפיגים את הלחץ שמופעל על הגתות. הוסיפו למרק או לארוחות שלכם פלפל אדום, שום, בצל או חזרת. כדי לנקז את הגתות באופן יעיל, אכלו כפית של חזרת כתושה מעורבת במיץ לימון. (ייתכן שתרצו להיות ליד הכיור או להניח מגבת בקרבתכם לאחר שתאכלו את השילוב רב העוצמה הזה).

זרעי פשתה ושמן פשתה מפחיתים מעוצמת הדלקות. טלו כף משמן זה מדי יום בעת שאתם סובלים מהדלקת, או הוסיפו מעט זרעי פשתה לדייסות הדגנים או לסלטים.
אם אתם חייבים ליטול אנטיביוטיקה לטיפול בדלקת הגתות, הקפידו לאכול מאכלים לא חלביים שמכילים "חיידקים ידידותיים", כמו קפיר או כרוב כבוש.

מזונות שיש להימנע מהם

אנשים הסובלים מדלקת גתות כרונית צריכים להימנע לחלוטין מאכילת מזונות הגורמים לייצור ליחה. חלב ומוצרי חלב הם הגרועים ביותר מבחינה זו, אולם גם קמח לבן, שוקולד, ביצים ומזונות מטוגנים ומעובדים גורמים להפרשה מרובה של ליחה. אם אתם סובלים מדלקת חריפה, הימנעו מאכילת מזונות אלה במשך כל תקופת המחלה. כשתרגישו טוב יותר, הגבילו את צריכת המאכלים האלה כדי למנוע את הישנות הדלקת.

יש להפחית את צריכת הסוכר הלבן ומיצי הפירות או להימנע מהם לחלוטין, משום שהם משמשים מזון לשמרים המצויים אצל רבים מהלוקים בדלקת גתות כרונית.

עיינו בערך אלרגיה ורגישות למזון, ובמיוחד בדיאטת האלימינציה כדי לבדוק אם מזון מסוים גורם לחסימת הגתות שלכם. עקבו אחת התגובות של גופכם לחלב ולמוצרי חלב ולחיטה. מזונות אלה גורמים במקרים רבים להופעת תסמינים הדומים לתסמיני ההצטננות.

מלח ואלכוהול גורמים להתייבשות של הגתות, מה שגורם להחרפת הדלקת. הימנעו לחלוטין משתיית משקאות אלכוהוליים והגבילו מאוד את צריכת המלח שלכם.

כיצד תנהגו בחיי היומיום?


• הרבו בשתיית מים. שתייה של 8 כוסות מים ביום תדלל את הליחה ותקל על החסימה.

• הרבו באכילה של כוסברה, תפוזים, מנדרינות, אשכוליות, גרעיני משמשים
בצלים של שושן  או פטריות סיניות לבנות, יש במאכלים אלה כדי להקל על הגודש באף.

מה אסור?

• אל תאכלו מאכלים מתובלים, ואל תצרכו טבק ואלכוהול.

 

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו