Myco_Fly
DietBook_Fly

לחיות נכון לפי שיטת קינגסטון קליניק

מאת: מאת שרה חמו
זמן קריאה: 3 דקות
Hazug_IN

לחיות נכון לפי שיטת קינגסטון קליניק

הגעתי לנושא התזונה בשנת 1979 לאחר שחליתי בסרטן הלימפה (נון-הודג'קין) שהתפשט לכבד, בהיותי בת 34 ואם לשתי בנות. בעצת הרופאים פניתי לטיפול הכימי המקובל, אך הסבל הנורא של הטיפול גרם לי להפסיק אותו כבר בתחילתו.

בייאושי חיפשתי אלטרנטיבה ובחנתי שיטות שונות עד שבחרתי בשיטה שנראתה לי פשוטה, הגיונית ומאוזנת, ואינה עוסקת באמונות ובאידיאולוגיות – שיטת קינגסטון קליניק. בגלל פשטותה של השיטה לא האמנתי שביכולתה לרפא סרטן במצב מפושט כמו שלי, אבל זה בדיוק מה שקרה.

שנתיים לאחר שהתחלתי בריפוי הטבעי ילדתי את בני השלישי בלידה טבעית בבית, ורק אז השתכנעתי שאכן החלמתי.

כעבור מספר שנים פתחתי בית מרפא בו אנשים למדו את שיטת התזונה ואורח החיים של קינגסטון קליניק, ושם רכשתי את תחילת ניסיוני בעבודה עם אנשים. בהמשך הוצאתי לאור את הספר "שביל הזהב לריפוי טבעי" המתאר את שיטת קינגסטון קליניק לפרטיה (יצא גם באנגלית: The Golden Path to Natural Healing), ולאחריו גם את "ספר הבישול הטבעי". כיום אני עוסקת בייעוץ אישי ועורכת קורסים לידע אישי ולהכשרת יועצים.

שיטת קינגסטון קליניק

שיטת קינגסטון קליניק הינה שיטה הדוגלת באורח-חיים בריא. היא הגיונית ומאוזנת, ולכן גם יעילה ביותר לתחזוקת הבריאות והמשקל הנכון.

גישה זאת יוצרת סדר יום של אכילה הכוללת את כל אבות המזון, ומותאמת לשעון הביולוגי של תהליכי העיכול במשך היום, ולעבודת המערכת החיסונית הפעילה יותר בלילה. על פי שיטת קינגסטון קליניק, ברגע שנותנים לגוף תנאים נכונים הוא מתחיל בעבודת שיקום אינטנסיבית, ופעולת השיקום הזאת דורשת הבנה של התהליכים, ולעיתים גם ליווי והדרכה אישית.

לבניית בריאות פורחת, יש להוסיף לתזונה הנכונה גם פעילות גופנית, שנת לילה מוקדמת ומספקת, ובניגוד לכל האיומים וההזהרות גם חשיפה מבוקרת לשמש. הכוונה כאן שזמן החשיפה לשמש חייב להתאים לסוג העור ולעונת השנה (לעולם אין להאדים). וזאת ללא שימוש במסנני קרינה, המונעים בעיקר את הקרינה הגורמת לאדמומית לעור, ולכן מאפשרים שהייה מוגזמת בשמש, החושפת אותנו לקרינה מסוג אחר, הגורמת נזקים פנימיים למערכת החיסונית.

חשוב גם לטפל במתחים, דאגות וחרדות שיש להם השפעה גדולה על יצירת מחלות. לעיתים נחוץ גם טיפול נפשי מעמיק כאשר אנו "סוחבים" אתנו היסטוריה קשה מילדות. מצער לראות שגם כיום קיימת עדיין רתיעה מפנייה לעזרה נפשית, שבלעדיה נמשיך לגרור אתנו עד לקבר אסטרטגיות קיום הממררות את חיינו ואת חיי הסובבים אותנו.

שיטת התזונה המאוזנת של קינגסטון קליניק פותחה בתחילת המאה העשרים על-ידי רופא סקוטי בשם ג'יי. סי. תומסון, שהקים קליניקה ובית-ספר לרפואה טבעית באדינבורג. גישתו התבססה על הכרות מעמיקה עם שיטות שונות של ריפוי טבעי, שחלקן סובלות מקיצוניות הגורמת במשך הזמן לפגיעה בבריאות, וחלקן עוסקות בתרופות צמחיות ובתוספי מזון העלולים לשבש תהליכים טבעיים בגוף.
לאור זאת, הוא בנה גישה הכוללת תזונה מאוזנת ואורח חיים בריא, ופתח את הקליניקה שבה טיפל והכשיר מטפלים בשיטה זו. בנו, לזלי תומסון, המשיך לטפל לפי השיטה, וגם ללמד אותה לאחר מות אביו. בניו שלו לא המשיכו לעסוק בנושא, ומכרו את האחוזה ששימשה את הקליניקה, אך ממשיכי דרכו מוסיפים לקרוא לשיטה על שם הקליניקה.

מר אלי שטראוס, שהיה אחד מתלמידי "קינגסטון קליניק" שעבד בישראל, טיפל בשיטה במשך עשרות שנים, עד שנפטר בשנת 2007 בשיבה טובה. בישראל שיטת קינגסטון קליניק ידועה יחסית יותר מאשר בעולם הרחב בעקבות הספר "שביל הזהב לריפוי טבעי", וההערכה היא שאלפי אנשים בישראל משתמשים בשיטה ובספר כמדריך. אנשים עם בעיות בריאות פונים בדרך כלל גם לייעוץ אישי.

שיטת קינגסטון קליניק אינה תורה מסיני, ויש לשכלל ולשפר אותה בהתאם למחקרים עדכניים. במשך השנים שיניתי כמה מרכיבים במזון, והדגשתי הרבה יותר את חשיבות שעות השינה הנכונות, הפעילות הגופנית וחשיפה מתונה לשמש, כחלק מאורח חיים שמבטיח בריאות איתנה, ועוזר בשיקום בריאות שנפגעה.

8 עקרונות הבסיס של הריפוי הטבעי ע"פ שיטת קינגסטון קליניק:

1. אורח-חיים בהתאם לשעון הביולוגי מבחינת שעות האכילה, סוגי המזון, הפעילות הגופנית והשינה.

2. שינה מוקדמת וקימה מוקדמת, כלומר מספיק שעות שינה רק בשעות החשיכה.

3. פעילות גופנית נמרצת בבוקר, כמו גם פעילות מתונה נוספת במשך היום.

4. מזון טבעי ומאוזן הכולל חלבון קל לעיכול מן החי, כגון: גבינה וביצים למניעת חסר ב- B12, הימנעות ממזון מתועש, מתיבול מלוח, חריף, חמוץ או מתוק, משתייה מזיקה כמו קפה, תה, קולה וכדומה, וכן הימנעות מתוספי מזון מיותרים.

5. הבנת תופעות הניקוי – בעיקר דלקות והפרשות, שרצוי לא לעצרן בתרופות כימיות או טבעיות. כאשר הגוף נקי מחומרים מזיקים הוא אינו מייצר דלקות.

6. הקלה על הכליות, על הלב ועל שאר אברי הגוף בשתייה רק לפי תחושת הצמא, הפוחתת כאשר לא מכבידים על הגוף עם חומרים מזיקים, וכאשר אוכלים מספיק ירקות.

7. אוויר צח ומים זכים ככל הניתן, כולל חשיפה מתונה לשמש, ושימוש במטהרי אויר ומים במידת הצורך. שמירה על איכות הסביבה, ושימוש בחומרי ניקוי  ורחצה טבעיים.

8. גוף ונפש אינם ניתנים להפרדה מבחינת ההשפעות ההדדיות על הבריאות. חשוב לטפל במצבים נפשיים שגורמים מתח, חרדה או דיכאון, באותה המסירות שמטפלים בבעיות הגופניות.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו