himalayaKrem_Fly
Thymoquin_Fly

"טבע כל" - אוכל בריא

מאת: בטי נעים תזונאית טבעית
זמן קריאה: 3 דקות
"טבע כל" הוא מקום ברמת גן המגיש אוכל טבעוני ובריא. מה השילוב של רחוב סואן ואוכל בריא עשוי לחולל בנו? האם שווארמה טבעונית היא משהו שניתן להכין בבית?
himalayaKrem_IN

ביום ראשון בשבוע בשעות הצהריים הגעתי למקום קטן בלב רמת גן הסואנת, המשלב חנות בריאות קטנה ומסעדה טבעונית – המקום נקרא "טבע כל".

מי אנחנו?

בעלי המקום הם בעל ואישה מוטי ומוריה שלהם חמישה ילדים מתוכם 4 ילדים טבעוניים. בני הזוג עובדים יחד בהרמוניה ובאהבה גדולה, ושניהם טבעוניים כבר 5 שנים, "הפכנו לטבעוניים מאידיאולוגיה, היום חשוב לנו לשלב בין המקום האידיאולוגי למקום הבריאותי ואת זה אנחנו עושים במקום שלנו". החנות נפתחה במקור כחנות טבע פתיחת המסעדה הגיעה בהמשך, הכל התחיל מקטן, בעצם הכל התחיל ממוטי שהוא הפך להיות טבעוני הוא התחיל להביא לחנות את האוכל עבורו כדי שיהיה לו מה לאכול, אנשים החלו לבקש ממנו לבשל, ומכאן הכל התחיל… "התחלנו לבשל אוכל טבעוני כדי לאפשר ללקוחות שלנו להכיר את המטבח הטבעוני. החנות עברה מהפך, המקרר טבעוני לגמרי, הוצאנו מהחנות הרבה מוצרים שלא מתאימים לעולם הטבעוני כמו אבקות חלבון וחטיפים – הכל מתוך אידיאולוגיה. למרות שידעתי שזהו בוודאי יגרום להפסד כספי, בחרתי להוציא מהחנות מוצרים שלא תואמים את העולם הטבעוני שאני מאמין בו. חומרי הגלם שאנו משתמשים בהם הם איכותיים, איננו מתפשרים על איכות חומרי הגלם ועדין שומרים על רמת מחירים נוחה ללקוחות שלנו".

"המטרה שלנו בחנות", אומר מוטי בעל הבית, "היא שאנחנו אנשים שאוהבים לעזור לזולת, עניין הטבעונות הוא אידיאולוגי ובריאותי מבחינתנו. אנו משתדלים להפיץ את הטבעונות דרך האוכל הטעים שאנחנו מכינים, זאת הדרך שמצאנו לקרב אנשים לעולם הטבעוני. יש הרבה לקוחות שקונים אצלנו והם לא טבעוניים, הם רוצים לאכול בריא ומוצאים לנכון להכניס את האוכל הטבעוני לחיים שלהם בלי להפוך לטבעונים לגמרי. מבחינתנו חיובי לעזור לכמה שיותר אנשים להיות טבעוניים".

היום ניתן לשבת במסעדה, ורוב הלקוחות לוקחים אוכל הביתה. התפריט מגוון וכולל סוגים שונים של אוכל. החנות היא חלק מרשת בתי טבע קטנה ומטריפה שמכילה מוצרי מזון, מוצרי קוסמטיקה, תוספי תזונה, מוצרי מקרר כמו גבינות טבעוניות, נקניקים ועוד, כל מה שקשור לבריאות הגוף והכל במחירים אטרקטיביים ונוחים לכל כיס, לדוגמא: חלב שיבולת שועל אורגני, חלב אורז אורגני, חלב סויה אורגני במחיר של 9.90 ש"ח למוצר.

התבוננתי בתפריט וראיתי תפריט עשיר ומגוון שמכיל ארוחות בוקר עסקיות, כריכים שונים, בורגר, סלטים, טוסטים מגבינה טבעונית, טורטייה מירקות מוקפצים, שווארמה טבעונית, סלט אצות ים, קינוחים טבעוניים (מכיון שאי אפשר בלעדיהם), פיצה טבעונית ושניצל טבעוני (כן, כן, שניצל טבעוני, ותאמינו לי – הוא היה טעים). כפי שכבר ציינתי בתחילה- כל התפריט הוא טבעוני ומקורי.

אחרי שסיימתי לראיין את מוטי ומוריה הגיע זמן טעימות ופתיחת שולחן … הגישו לי מרק גריסים ועדשים ירוקות, טורטייה עם ירקות מוקפצים וטחינה, שווארמה מסייטן, כריך חביתת חומוס עם ממרח הבית, קינואה עם ירקות, רוטב טחינה, רוטב מיונז בהכנה ביתית עם שום ושמיר וכמובן לקינוח- עוגיות מקמח כוסמין עם שוקולד מריר. ברור שאדם אחד לא יכול לאכול את כל אלו, אך אל דאגה, לא פספסתי דבר וטעמתי מהכל. מה שלא נכנס באותו הרגע, נלקח הביתה להמשך הטעימות. התרשמתי מאוד מהטעמים המגוונים- השווארמה הייתה מדהימה ועברה גם את מבחן הילדים אצלי בבית, הטורטייה טעימה באופן יוצא דופן המרקם והטעם של הירקות המוקפצים בשילוב הטחינה היה מעולה, המרק שימש אותי לארוחת בוקר מזינה ומדהימה ביום למחרת והשניצל – כן, שניצל, הפתיע אותי לטובה שכן אפשר להכין שניצל שלא מחזה עוף.

החוויה שלי היתה מדהימה, זכיתי להכיר זוג אנשים מדהים וטוב לב שעובד ממקום אידיאולוגי. הרצון שלהם לעזור לזולת וליצור עולם טוב יותר דרך האוכל, שבה את ליבי ואני מאחלת להם בהצלחה בהמשך דרכם.

להלן מספר מתכונים קלים להכנה וטעימים ביותר:

שווארמה טבעונית

קוצצים שיני שום ומטגנים קלות. לוקחים גוש סייטן חותכים לרצועות דקות ומוסיפים לטיגון.
לאחר דקה מוסיפים:
2 כפות רוטב סויה
חצי כפית פפריקה מתוקה
רבע כפית כורכום
כפית כמון

מערבבים ומקפיצים חמש דקות.

עוגיות שוקו צ'יפס כוסמין

רכיבים:

שתיים ורבע כוסות קמח כוסמין מלא
חצי כוס סוכר קנים
אחד וחצי כפיות סודה לשתיה
חצי כוס שמן
חבילת שוקולד צ'יפס מריר איכותי
שליש כוס חלב אורז

מערבבים יוצרים עוגיות שטוחות ומכניסים לתנור לחום 200 מעלות רבע שעה. סוגרים את התנור ומשאירים את העוגיות להצטנן.

חביתת חומוס

רכיבים:

חצי כוס קמח חומוס
רבע כוס מים
קורט מלח

מערבבים ביחד עד ליצירת בלילה חלקה. מטגנים במעט שמן עגבנייה, בצל ופטרוזיליה ולאחר מכן מוסיפים את התערובת לבלילה של הקמח עם המים. שופכים את הבלילה למחבת ומטגנים.

 

טבע כל – אתר הבית

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו