Thymoquin_Fly
PassoverFocus_Fly

תפסיקו להודות לעובדי בריאות עם עוגות ושוקולדים

מאת: - אחות, ויועצת מוסמכת להתמכרות לסוכר ויוצרת "שיטת היעד", תכנית לגמילה מסוכר שעוזרת לאנשים להשתחרר מהשיעבוד למתוקים ובצקים
עם כל הכבוד לכוונות הטובות, צריך לזכור מה ההשלכות של ה"מתוקים" שאתם מעניקים

מתנה מתוקה מידי

Thymoquin_In

אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית הגורמת למחלה קשה ולמוות. בתי החולים מתמלאים וכמובן שכולנו חושבים על אותם עובדי בריאות שנמצאים בחזית, מטפלים בחולי הקורונה בגבורה ועובדים כל כך קשה להציל אותם למרות הסיכון לעצמם. אין מילים שיכולות לבטא את ההערכה שאנו רוצים להביע.

כשהמילים לא מספיקות, המנהג שלנו כאן בישראל הוא להראות הערכה ולהגיד תודה עם אוכל. אוכל הוא אהבה. נותנים אוכל כדי להגיד "אתם עובדים כל כך קשה, הנה, תיהנו קצת עם האוכל". כמה שאנחנו רוצים להודות יותר, כך נביא יותר אוכל ובכמות גדולה יותר. כך מחלקות בתי החולים מתמלאות בסלים ענקיים וקופסאות XL של עוגות, שוקולדים ודברי מתיקה.

תפסיקו.

רבות דובר על הקשר בין תזונה לקויה למחלת הקורונה. בואו נחשוב על זה לרגע. אנשים הסובלים מהשמנת יתר וסוכרת נמצאים בסיכון למות מקורונה. השמנת יתר וסוכרת נמצאים בעלייה כי הסביבה שלנו רוויה במזונות מעובדים עתירי שומן וסוכר (זאת אומרת עוגות ומתוקים) המקדמים מחלות אלה. יש המון בכל מקום וקשה מאוד להתאפק לא לאכול אותם כי הם כל כך טעימים. זה שיש כל כך הרבה מהם בכל מקום גורם לאנשים לאכול הרבה יותר מדי מהם וזה פוגע בבריאות.

שוקולד בריא

שוקולד מקדם את הבעיה

 

כשנותנים מתנות של משקאות קלים, עוגות ושוקולדים אנחנו מוסיפים לבעיה במקום לקדם את הפתרון!

פעם אחר פעם הלקוחות שלי אומרים כמה קשה להם לאכול בריא בעבודה כי חדר הקפה תמיד מלא בעוגות ומתוקים. אל תגידו "אז שלא יאכלו" או "שיאכלו רק קצת" אם אתם הבאתם המון. כאשר כמויות עצומות כאלה נמצאות מול האף כל יום כל היום, אחרי משמרת לחוצה וקשה, זאת משימה כמעט בלתי אפשרית לרוב בני האנוש. זה פשוט לא עובד ככה.

המאכלים האלו נועדו לגרום לנו לרצות לאכול אותם גם כאשר החלטנו שלא. הם מהונדסים להיות סופר טעימים כדי שנאכל יותר ממה שהתכוונו. הם ממכרים, ממש כמו סיגריות ואלכוהול. כל המתוקים, הבצקים והמזון המהיר מקדמים את ההשמנה ומחלות כמו סוכרת, כבד שומני ומחלות רבות אחרות, שהם גורמי סיכון למות מסיבוכי קורונה.

אבל זה טעים!

זה נכון. אולי אותם עובדי בריאות שאנחנו רוצים "לצ'פר" ייקחו ביס ויוציאו אנחה של עונג ויכריזו  "מי הביא את  הקנאפה המדהים הזה?". זאת המטרה, נכון? המחשבה עושה נחת? תחשבו שוב. בערך 30 שניות אחרי חוויית הטעם המטורפת, רוב הסיכויים שהם ירגישו לא טוב עם עצמם שהם אכלו משהו משמין ולא בריא כשלא היו צריכים, וזה במקרה הטוב. במקרה היותר גרוע, הם יסבלו מאכזבה עצמית, רגשות אשמה קשים ותחושת בושה וכשלון כי הנה עוד פעם הם שברו את הדיאטה. סביר להניח שאחרי כ-15-20 דקות מהזמן שאכלו, אותם עובדי בריאות מסורים ואכפתיים יתחילו להרגיש עייפים ועצבניים, מה שיגרום להם להשתוקק לעוד חתיכה של הקנאפה ששוכב שם  וכך זה ממשיך. זאת התוצאה האמיתית.

בכל יום, כל היום, עובדי בריאות, חיילים, מורים ועוד מופגזים במאכלים ומשקאות מזיקים לבריאות וממכרים שקשה להתנגד להם. כמובן שזאת לא הכוונה, הכוונה היא לשמח אותם, אבל במציאות, ההנאה הרגעית באה על חשבון נזקים גדולים לטווח הארוך.

 

השמנה היא כבר בעיה – אל תחמירו אותה

לפי הסטטיסטיקה, יותר ממחצית עובדי הבריאות כבר סובלים מהשמנת יתר ו/או מחלות מטבוליות כמו סוכרת, יתר לחץ דם, כבד שומני ועוד. משמעות הדבר היא שכשמביאים להם משקאות מתוקים וסלסלות של שוקולדים ועוגות, שמים אותם עוד יותר בסיכון ממה שהם כבר נמצאים להיות חולים במחלה קשה חלילה או גרוע מזה.

בואו נשמור על עובדי הבריאות שלנו. בואו נהיה חלק מהפתרון במקום להוסיף לבעיה. במקום להביא ג'אנק פוד מזיק אפשר להביא להם עטים, מספריים, ופנקסים, ואם אתם חייבים להביא אוכל, הביאו סלט ירקות מפואר, מגש פירות מפנק, מרק או פשטידה.

הכל מתחיל איתנו – האנשים. תעזו להיות חלק מהשינוי. בואו נגיד תודה לעובדי הבריאות שלנו על ידי שמירה על בריאותם.

צרו קשר עם ציפי ליבנה – משקל בריא וראש חופשי



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו