EatSane_Migdal
Alternative_Migdal

תבלינים, סוכר ויוגה

מאת: דיוויד פראולי מתוך הספר "יוגה ואיורוודה" בהוצאת פוקוס
הרבה אנשים סבורים שבכל תזונה רוחנית יש להימנע מסוכר לחלוטין, כמו כן היות שהבישול ההודי בדרך כלל חריף מאוד, יש מניחים שתזונה יוגית חייבת להיות עשירה בתבלינים והרבה פלפל אדום חריף. זה לא נכון.
עשבי תיבול לבריאות

צילום: 123RF

יוגה ותבלינים

היות שהבישול ההודי בדרך כלל חריף מאוד, יש מניחים שתזונה יוגית חייבת להיות עשירה בתבלינים והרבה פלפל אדום חריף. זה לא נכון. אנשים שגדלו על אוכל חריף, כמו מי שגדל בהודו, מסוגלים להתמודד עם תבלינים חריפים אפילו בתזונה יוגית. אמנם תזונה יוגית אינה צריכה להיות חריפה מדי כי רוב התבלינים הם בעלי אופי רג'אסי ומגרים את העצבים. על תזונה יוגית להדגיש את התבלינים המתוקים, כמו זנגביל, קינמון, הל, ריחן ושומר, כי הם סאטוויים.

מאכלים חריפים רבים מבושלים בדרך כלל, במיוחד במסעדות, עם שמנים רעים. צירוף זה אינו טוב. בבישול חריף יש לוודא שמשתמשים בתבלינים טבעיים טובים יחד עם שמנים טבעיים טובים, כמו גהי. יש להשתמש בגהי משובח המיוצר מחמאה אורגנית או גולמית, ולא בחמאה מסחרית רגילה.

EatSane_Inside

יוגה וסוכר

הרבה אנשים סבורים שבכל תזונה רוחנית יש להימנע מסוכר לחלוטין. דעה זאת נובעת בעיקר מהסכנות הטמונות בסוכר לבן. סוכר לבן הינו מזון מעובד ומזוקק ומשום כך יש להימנע ממנו. עם זאת לכולנו דרושה כמות מסוימת של סוכר טבעי, כמו דבש או סוכר גולמי (ג'אגארי). זה נכון במיוחד לגבי ילדים. כמו כן, כאשר קונדליני מתפתחת בעזרת תִרגול רוחני ייתכן שיידרשו סוכרים טהורים כדי לאזן את חילוף החומרים. מסיבה זאת סוכרים טבעיים בכמויות לא מופרזות הם חלק מתזונה יוגית.

 

למידע נוסף אודות הספר "יוגה ואיורוודה" בהוצאת פוקוס

 

השאירו תגובה: