Thymoquin_Fly
supherb_Fly

שינוי תזונתי משנה חיים - אריאל דהן

אריאל בן 32 ולפני שהוא בחר למקד את חייו בספורט, הוא היה יותר צמוד לספה, בלשון המעטה. איך הוא חולל את השינוי? מוזמנים לגלות
Laisha_In
  1. מה דחף אותך לבצע את השינוי?
  2. תמיד עסקתי בספורט באופן חובבני. לאט לאט נפתח לי "התיאבון" להתעניין בתזונה. באחד הקורסים שעשיתי בתואר עסקנו בתזונה ושם נפל לי האסימון שאני כנראה לא אוכל בריא. משם התחלתי להתעניין, לקרוא, ללמוד ולהתנסות על הגוף שלי את כל המחקרים שקראתי, בדקתי מה עבד טוב יותר, מה פחות וככה מצאתי את הדרך המתאימה ביותר בשבילי לתזונה בריאה.

 

  1. באיזו גישה תזונתית בחרת ומדוע?
  2. תמיד ברחתי מהגדרות וקטלוגים ואני אוהב להתמקד במה מותר ורצוי ולכן בחרתי בתזונה הקרובה ביותר לטבע, הכוללת פירות וירקות בשפע, דגנים מלאים ואגוזים.

 

  1. איך זה השפיע על החיים שלך? כמה היה קשה או קל ליישם אותה?
  2. ההשפעה של כל התהליך עדיין בעיצומה, אני כבר 6 שנים בתהליך הדרגתי ומתקדם מתקופה לתקופה.

בדיעבד, אני שם לב שאני יותר אנרגטי, מערכת החיסון שלי ממש התחזקה, והקלילות שיש לי בגוף משמחת אותי.

הכי קשה, היה לי ההתמודדות עם המתוקים והשוקולדים שהייתה לי אליהם חולשה מאז צעירותי. מאז שהתחלתי לאכול בבוקר רק פירות ואגוזים, ובצהריים ירקות ודגנים, החשקים התאזנו להפליא וכמעט אני לא צריך להתמודד עם המתוק.

 

  1. האם היו לך רגעי משבר בדרך? איך הצלחת להתגבר עליהם?
  2. משבר או לא תלוי בפירוש שאתה נותן לאירועים, השתדלתי לא לקחת קשה גם ימים פחות טובים ומאידך לא לעוף על עצמי שאני מצליח לעמוד ביעדים, בשאיפה להיות באיזון מנטלי כל הזמן.

סוד ההצלחה טמון בעיני, בתכנון מראש, אם ידעתי שיש יום שאני רוב הזמן בחוץ, תכננתי לקחת מראש אוכל בריא שלא אתקע ואוכל שטויות זמינות. אם הלכתי לאירוע בערב שידעתי שהתזונה שם היא לא כפי רוחי, תכננתי מראש בדמיון מה בדיוק אני אוכל שם ואיך לצלוח ערב כזה בצורה בריאה נפשית ופיזית. זה עובד מדהים אגב.

 

  1. עבור אילו אנשים התזונה שבחרת טובה?
  2. אני חושב באמת ובתמים שתזונה שבחרתי טובה לרוב האנשים. יחד עם זאת תמיד ממליץ לכולם, לנסות כל מה שהם לומדים ושומעים על הגוף שלהם לפני שמסיקים מסקנות.

העקרונות שיישמתי קלים ללמידה ומאוד מעשיים ופשוטים. אוכל חי, פשוט להכנה, מהטבע, כמה שיותר צבעוני ומגוון בטעם, בלי עטיפות צבעוניות ובלי הרבה סיבוכים במטבח.

 

  1. יש עוד שינויים בתזונה שחשבת לבצע בעתיד?
  2. כיום החלטתי שבשר לא נכנס לי לגוף. האמת שאני חושב בעתיד אולי לוותר על כל המזון מהחי באופן מוחלט.

בנוסף, אני אוכל לחם בסעודות שבת. מאמין שבעתיד, אכין לחם יותר בריא לסעודות השבת והחג.

 

  1. מה הטיפ שלך למי שרוצה להתחיל בשינוי ולא יודע איך?
  2. אני מאמן ע"פ מודל שפיתחתי בשנים האחרונות: מפת"ח לחיים טובים ומאוזנים. המודל מדבר על מנוחה, פעילות גופנית, תזונה נכונה וחוסן מנטלי. כל אחד בודק את עצמו או בעזרת מאמן מקצועי, איפה הוא נמצא בכל חלק של הפאזל ונותן לעצמו ציון מ1- 10. איפה שהציון נמוך, יודעים שאפשר להתחיל שם תהליך מקדם והדרגתי.  בסוף, הסיפור שלנו בחיים מורכב מהרגלים טובים או פחות שאימצנו ברבות השנים.

המטרה בשינוי חיובי, היא לדעת שאני רוצה לאמץ הרגלי בריאות מנצחים. והכל כמובן בהנאה ובהדרגה.

 

אריאל דהן – מומחה לאימון והעצמה של ילדים ונוער

אפשר למצוא אותו בפייסבוק – "אריאל דהן – מאמן ילדים ונוער"

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו