supherb_Fly
Laisha_Fly

ניקיון פנימי לכבוד עשרת ימי תשובה והשנה החדשה

מאת: אביטל סבג
זמן קריאה: 2 דקות
כמו תפילת כל נדרי הנאמרת ביום הכיפורים ומאפשרת לאדם לפתוח דף חדש בעולמו הרגשי והרוחני, כך צום המיצים מאפשר אתחול מחדש של הרגלי תזונה

לנקות גוף ונפש (pixabay_LeeTravathan)

Thymoquin_In

במהלך חיינו אנו צוברים כמות ניכרת של רעלים בגופנו הן מגורמים פנימיים (חילוף החומרים הטבעי בגוף, כעסים, לחצים ומתחים) והן מגורמים סביבתיים חיצוניים – זיהום אוויר ומים, עישון, מזון מרוסס, מתכות כבדות, צבעי מאכל, ממתיקים מלאכותיים, תרופות ועוד.

הרעלים והכימיקלים הללו נאגרים בכבד ומקשים על תפקודו. בין היתר הם מכבידים על תהליכים של נטרול רעלים ועל בניית חומרים חיוניים לגוף (חלבונים, אנזימים ועוד). כמו כן הם גורמים להאטה בפעילותם של ההורמונים האחראים על פעילותה של בלוטת התריס (האחראית על חילוף החומרים).

לכן הפעולה החשובה ביותר שעלינו לעשות בנושא היא צמצום חדירת הרעלים לגופנו ולאחר מכן לגשת למלאכת ניקוי רעלים, ולהפנים את ההבנה שיש צורך לבצע שינוי תזונתי כדי לשמור ולשמר את ההישג של ניקוי הרעלים ואף להמשיך ולשפרו.

כמו תפילת כל נדרי הנאמרת ביום הכיפורים ומאפשרת לאדם לפתוח דף חדש בעולמו הרגשי והרוחני, כך צום המיצים מאפשר אתחול מחדש של הרגלי תזונה – ניקיון פיזי של הגוף שיכול לשמש בסיס איתן לאותה התחלה רוחנית חדשה וטובה יותר.

עיקר הפעילות של ניקוי הרעלים תתבצע על ידינו, באמצעות יצירת שינוי באורח החיים. שינוי כזה כולל מעבר לתזונה טבעית ואיכותית, צמצום צריכת מזונות מעובדים, ביצוע פעילות גופנית סדירה, טיפול במתחים, ביצוע צום מיצים למשך מספר ימים פעם או פעמיים בשנה ועוד.

חשיבותו של צום-המיצים

אחת הדרכים להעצים את תהליך ניקוי הרעלים הינה באמצעות מספר ימים של צום-מיצים. אומנם ניתן לעשות צום מיצים באופן עצמאי בבית, אך אני ממליצה בחום לבצע אותו בהדרכה ובהשגחה של מומחה לנושא. בפעם הראשונה מומלץ להשתתף בסדנה מודרכת – בארץ קיימים מספר גופים המקיימים סדנאות של צום-מיצים.

צום המיצים הוא הליך מתון, הדרגתי ובטוח שבמהלכו שותים מיצים מפירות או מירקות (רצוי שיהיו מגידול אורגני) המספקים את רכיבי התזונה (ויטמינים, המינרלים, אנזימים, פיטו-כימיקלים) הדרושים לחילוף החומרים, לנטרול הרעלים המשתחררים ולסילוק מזהמים שונים מהגוף.

במשך היום שותים מיצים הנסחטים מפירות או מירקות טריים ומוגשים מיד לאחר הסחיטה (לא רצוי לשמור מיץ במקרר),  ובערב שותים מרק מירקות שורש. בצורה זאת לא מופר מאזן הוויטמינים והמינרלים בגוף. להכנת מיץ פירות משתמשים בסוג פרי אחד בעוד שמיץ הירקות יכול להיות  מורכב מכמה ירקות, למשל גזר, סלרי, סלק, מלפפון וקישוא.

שייק ירוק

(צילום: מיכל לנרט מתוך הספר "חמש עונות במטבח-בישול טבעוני ברוח הזן")

במשך היום חשוב לשתות גם תה מצמחי מרפא בעלי השפעה מרגיעה ומאזנת (קמומיל, מליסה, לואיזה, וורבנה, רוזמרין, עשב לימון, פקעות ורדים) ומים מינרליים.

מיצי פירות וירקות נחשבים למזון מלא כמו הפרי או הירק בעצמם. על אף שהסיבים מוצאים מהם, כל שאר הרכיבים התזונתיים נשמרים והם קשורים ביניהם בדרך מאוזנת ונוחה לקליטה על-ידי מערכת העיכול. למיצי הפירות והירקות יש השפעה חזקה על פינוי פסולת ורעלים מהגוף.

מיצים טריים של פירות וירקות הם מזון חשוב ובעל ערך תזונתי גבוה התורם רבות לבריאותנו. המיצים מכילים מים טהורים ומגוון רחב של ויטמינים, מינרלים, אנזימים, חלבונים, פחמימות, כלורופיל וחומרים נוגדי חמצון ואנטי-סרטניים. המיצים נספגים בגוף בקלות רבה מאד, כמעט ללא מאמץ של מערכת העיכול וכך יכול הגוף לנצל במהירות וביעילות את החומרים המזינים הנמצאים במיץ. זו הסיבה שהם מתאימים גם למצבי בריאות וגם למצבי מחלה.

מיצי ירקות ירוקים מכילים כמות רבה של כלורופיל. הכלורופיל הוא החומר הירוק של הצמח ויש לו תכונות ריפוי חשובות. הוא דומה במבנהו להמוגלובין הדם והוא מעודד יצירת המוגלובין במקרי אנמיה. החל ב-1940 השתמשו בכלורופיל לטיפול במגוון מחלות ותופעות כגון פצעים מוגלתיים, זיהומים של מערכת הנשימה, דלקות חניכיים, כיבים וגירויים בעור, כיבי קיבה ואנמיה.

במשך הצום ולאחריו מומלץ להימנע משימוש במיצים תעשייתיים המכונים 'טבעיים', 'משוחזרים', או 'משומרים'. כל מיץ שאינו נסחט במקום ונשתה טרי, מופק בדרך כלל מפירות וירקות באיכות ירודה, אשר טופלו בחומרי הדברה והוסיפו להם סוכר וחומרי שימור.

תכלה שנה וקללותיה (רעליה), תחל שנה וברכותיה (טוהר וניקיון פנימי).

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו