MY_P_FLYL

Powered by WP Bannerize

MY_P_FLYR

Powered by WP Bannerize

פטריות ופירות יער לחיזוק המערכת?

מאת: מיכל אברמוביץ
בימים של דאגה וסטרס, כולנו מחפשים את הטקטיקה שתשמור עלינו מפני הקורונה. פנינו להתייעץ בנוגע לפטריות עם שרון צור – נטורופת RNa, ND מרצה בתזונה ולפטריות מרפא. מרצה ומכשיר מטפלים, מתמחה בסרטן, מחלות אוטואימיוניות

 

הקורונה איתנו מזה חודש, אבל עדיין – הוירוס הוא חדש, אין כרגע עבודות או מחקרים לגבי רכיב טבעי כזה או אחר שהוכיחו יעילות כנגדו, זה אינו אומר שאין מה לעשות!

שרון צור מספר על הגישה שלו לשיפור המצב: "כדי ל"העלות" או ל"חזק" את מערכת החיסון יש להקפיד על זמינות של רכיבים שונים כדי שיהיה חומר גלם לתפקוד מערכת החיסון ולייצור לספק של תאים, נוגדנים ורכיבים נוספים.
ראשית תאי מערכת החיסון (תאי דם לבנים) בנויים מחלבונים לכן יש להקפיד על צריכה יומית מספקת של חלבון, בשילוב רכיבים תזונתיים המוגדרים כנוטריינטים שיחד עם החלבון וחומרי גלם נוספים נחוצים לתפקוד תקין של מערכת החיסון. תחת מטריה זאת נמצאים כמעט כל הוויטמינים (A,E,D, ויטמיני B וויטמין C),  מינרלים (ברזל, אבץ, סלניום, מגנזיום, גופרית), קו אנזים קיו-10.

מרבית רכיבים אלה ניתן לספק לגוף בתפריט מאוזן המכיל את כל אבות המזון עם הדגש על ירקות, אגוזים ומעט פירות או באמצעות השלמה יומית של מולטי ויטמין או תוספי תזונה אחרים".

 

אני מבינה שאתה מעודד שימוש בצמחי מרפא?

"כן, בעולם הצמחים קיימים מגוון רחב של חומרים שלהם מנגנוני פעילות מגוונים המסייעים להתמודדות עם וירוסים להלן כמה המלצות; צמחים שונים מייצרים מגוון של רכיבים המגנים עליהם מפני וירוסים ואנו יכולים להשתמש בהם על מנת להתמודד, צמחי תבלין כגון: סמבוק שחור, זעתר, קורנית (טימין), בזיליקום, אורגנו, אסטרגלוס. פשוט לעשות מהם חליטות ולשתות במשך היום. אפשר למצוא בצורה מיבשת בחנויות הטבע, לקטוף באדנית או לקנות צמחים טריים בסופרים לחלוט במים רותחים ולשתות".

 

יש משהו שאפשר לאכול כדי להתחזק?

  1. "כן. פירות יער – לפירות יער מגוון של חומרים כגון חומצה אלגאית, פלבנואידים ורכיבים נוספים ניתן לשלב אותם בשייק היומי או לשתות מיצויים מרוכזים שלהם (מומלץ אורגניים וללא תוספת סוכר) המיובאים ע"י חברת "עולם של טבע" המצויים בחנויות טבע, פירות יער מומלצים: ארוניה, אוכמניות כחולות, סמבוק שחור, תותי עץ.

בנוסף, פטריות – הדרך הטובה ביותר להשתמש בפטריות היא לאכול אותן, בנקודות מכירה יש מגוון רחב של פטריות שכל אחת מהן היא אוצר בריאות שלם. כדאי ומומלץ לשלב אותן בכל צורה של תבשיל או טריות בסלט. אפיה, הקפצה, בישול אינם פוגעים בערכם התזונתי ומומלץ לשלבם בכל ארוחה או תבשיל. פטריות מיובשות שומרות על מרבית ערכן התזונתי ועל הרכיבים התומכים במערכת החיסון, פשוט להשרות 10 ד' במים רותחים והן מוכנות לשילוב בכל תבשיל שתרצו.

פטריות נחשבות כמזון מלא המספק חלבון מלא, ויטמינים, מינרלים, הן מזינות את החיידקים הטובים במעיים על חשבון החיידקים הפחות טובים.

פטריות מכילות מגוון של רכיבים ייחודיים מסוג פוליסכרידים, טריטרפנים, חומצה אלגאית ועוד המסייעים למערכת החיסון להתמודד עם כנגד וירוסים. מרבית הפטריות הנחקרות בנושא זה אינן פטריות מאכל וניתן לצרוך אותן בצורה של תוספי מזון".

 

אילו פטריות מומלצות במיוחד?
"לכל הפטריות יעילות מוכחת בתמיכה במערכת החיסון הפטריות העיקריות: טרמטס ורסיקולור (קוריליוס), קורדיספס סיננסיס, ראישי, מיטאקה, שיטאקה, פלאורוטוס. פורמולות איכותיות של פטריות מתוצרת Myherb, מיקוליביה או נוטרי קר ניתן למצוא בחנויות הטבע.
בחנויות הטבע קיימים מוצרים המשלבים כמה סוגי פטריות והפורמולות של שילוב הן המומלצות ביותר. לפטריות טווח בטיחות גבוה והן אינן מתנגשות עם טיפולים רפואיים ותרופות.

תוספים של פטריות ניתן לתת לילדים מגיל 3, מתבגרים ובוגרים כמובן. מומלץ להתייעץ עם נטורופת או עם מחלקות ההדרכה של חברות התוספים על מנת לקבל המלצה על מוצר הנכון לכם ביותר".

השאירו תגובה: