Nikui_Fly
Nikui_Fly

פורטיום – שדה שלם של רוזמרין רפואי בספריי אחד

מאת: - נייטשרסייג - מרווה המרושתת המקורית
מה המחקרים אומרים על רוזמרין רפואי, שמן אורגנו, ושמן זרעי מרווה מרושתת?
FOR_INSIDEPON

­

סגולות הרוזמרין הרפואי

הרוזמרין (Rosmarinus officinalis)  הוא שיח רב שנתי ממשפחת השפתניים בעל תפרחת כחולה שאחד מאזורי הגידול שלו הם ליד הים וזהו גם אחד המקורות לשמו ROSE  – טל ו MARE – ים (בלטינית).

הרוזמרין היה בשימוש נרחב אצל המצרים העתיקים, היוונים והרומים, והוא נחשב לצמח קדוש בקרב תרבויות אלו בשל תכונותיו המרפאות. הוא גם מסמל זכרון ונאמנות בקרב תרבויות רבות. בעבר הוא שימש כחומר נוגד חיידקים בשימורי בשר, כחומר מחטא בבתי חולים , וכחומר דוחה מזיקים, כחומר עוצר דימומים, תערובת צמחית כנגד תשישות וחרדות, וכתבלין ומעורר טעם בתבשילים.

הרוזמרין הרפואי מכונה כ "מטאטא גן עדן" בזכות תכונותיו המחטאות. בהרבליזם המודרני – הרוזמרין נחשב לצמח פופולארי בשימוש, בין היתר לחיזוק כללי ולהגברה של זרימת דם, חיטוי של מערכות העיכול והנשימה ועוד.

מחקרים אחרונים מראים פעילות נוגדת חמצון ופעילות אנטי מיקרוביאלית משמעותית של הצמח, בנוסף לפעילות אנטי סרטנית ועוד. הרוזמרין מתגאה גם בתכונות אנטי אייג'ינג, מה שמעכב את תהליכי ההזדקנות של העור. בדרך כלל נוהגים להשתמש בו על העור בצורתו הנוזלית כשמן, אך גם העלים שלו יכולים להשפיע על העור באופן פנימי או מקומי, בנוסף אף לרפא פגמים ולהגביר את הברק הטבעי שלו.

צמח הרוזמרין מכיל את הפנולים מסיסי השמן חומצה קרנוסולית (Carnosol) וחומצה קרנוסית (Carnosic) שהינן שני נוגדי חמצון עוצמתיים הפועלים במנגנונים שונים. לפי המחקרים החומצה הקרנוסית וקרנסול אחראים יחדיו ל 90% מהפעילות האנטיאוקסידנטית של עלי הרוזמרין הרפואי והם נחשבים לחומרים הפעילים שבו.

פורטיום – פתרון לאתגר בצריכת הרוזמרין

למרות יעילותם הרבה של הפנולים  מסיסי השמן של הרוזמרין, הם נמצאים בכמות מעטה בצמח עצמו, יש צורך בכמות רבה של צמחים על מנת להגיע למינונים הנדרשים של החומצה הקרנוסית והקרנסול, לשם כך פותח תהליך חכם וייחודי על מנת לבצע סטנדרטיזציה כמותית של החומצה הקרנוסית והקרנסול, וזאת על מנת להגיע למינונים יעילים ברמה היומית, נוסחה זאת נקראת בשם פורטיום והיא בלעדית במוצר הפורטיום של חברת נייטשרסייג.

 

מוצר חדש מבית נייטשרסייג – פורטיום בשילוב עם שמן אורגנו ושמן זרעי מרווה מרושתת

לראשונה בישראל, פיתוח ייחודי מבית חברת נייטשרסייג אשר מציג לציבור נוסחה נדירה, היחידה במינה בעולם של שלושה שמנים בעלי תכונות נדירות, פורטיום: ריכוז בדוק ומדוד של חומצה קרנוסית וקרנסול מרוזמרין, שמן אורגנו ושמן זרעי מרווה מרושתת כאשר השילוב ביניהם מציג אפקט יעילות יוצא דופן.

על מנת להשיג אפקט מירבי וסינרגיסטי לנוסחת הפורטיום הוספנו שניים מהשמנים האפקטיביים ביותר:

שמן האורגנו ידוע בזכות תוכנותיו האנטי בקטריאליות,  ואנטי חיידקיות, הוא נמצא יעיל בשלל אתגרים בריאותיים, ומומלץ מאוד על ידי מטפלים כמוצר משלים להתמודדות עם זיהומים.

שמן זרעי המרווה המרושתת, נחשב למקור היציב בטבע לאומגה 3, הוא גם מכיל שילוב נדיר של פוליפנולים, פיטוסטרולים, ויטמין E   טבעי מסיס בשמן, ומגוון חומרים נוספים עם אפקט אנטי ויראלי ואנטי פטרייתי. בנוסף לכך שמן המרווה המרושתת בשל תכונות היציבות הנדירות שלו מהווה קרייר (נשא) משולם עבור שמן האורגנו ומיצוי הרוזמרין.

המוצר נמכר בבקבוק של 30 מל עם ראש ספריי, כאשר כל מוצר מכיל כמות צריכה המספיקה לכשלושה חודשים, המוצר בכשרות בדץ העדה חרדית ירושלים, ללא חומרים מהחי, ומיוצר תחת תקינת GMP  המחמירה.

למידע נוסף על המוצר

 

מחקרים על החומר הפעיל שברוזמרין

על החומרים הפעילים ברוזמרין הרפואי נעשו מחקרים רבים בשלל אתגרים בריאותיים, תוך התמקדות באפקטים של החומרים הפעילים בצמח – החומצה הקרנוסית והקרנסול:

בסקירה משנת 2018 מוצגות העדויות הפרה- קליניות לגבי התרומה של רכיבים תזונתיים לטיפול ולהאטת התקדמות של דלקת מפרקים ניוונית. במסגרת הסקירה מוצגות העדויות בהתייחס לשני היבטים מרכזיים בדלקת המפרקים- פעילות נוגדת דלקת ונוגדת חמצון. לרכיבים נוגדי דלקת תפקיד מרכזי באיזון תהליכי הפגיעה בסחוס. נמצא שרכיבים בעלי פעילות נוגדת חמצון כמו ויטמין D וחומצה קרנוסית נמצאו כבעלי פוטנציאל לשימור שלמות הסחוס. החוקרים מסכמים כי רכיבים תזונתיים בעלי פעילות נוגדת דלקת ונוגדת חמצון עשויים לתרום לטיפול ולמניעת החמרה של דלקת מפרקים ניוונית.

מחקר שנערך בשנת 2017 הראה שלחומצה קרנוסית השפעות מיטיבות כנגד נזק חמצוני אשר נגרם לתאי הלב כתוצאה מאוטם שריר הלב או מאיסכמיה.

מחקר שנערך בשנת 2016 הראה שלחומצה קרנוסית וקרנסול השפעות נוירופרוטקטיביות חזקות במודלים של In Vivo and In vitro .

במחקר שנערך בשנת 2012 נבדקה חומצה קרנוסית המופקת מרוזמרין, תוצאות המחקר הראו חשיבות גדולה לבריאות העין. החומצה הקרנוסית נצפתה כמעכבת התפתחות ניוון הרשתית.
מחקר משנת 2013 הראה שלחומצה הקרנוסית והקרנסול יכולת להשפיע במקרים של זיהומים בדרכי השתן.

מחקר שנערך בשנת 2010 ב"מזונות צמחיים לתזונה אנושית" העריך את ההשפעה של תמצית הרוזמרין אשר מכילה חומרים נוגדי חמצון כדוגמת חומצה קרנוסית (Carnosic) על תאים סרטניים אנושיים, באמצעות תרבית תאים של תאי סרטן ערמונית, שד וכבד שקיבלו חשיפה יומית לעשב הרוזמרין. הממצאים העידו על כך שהצמח אכן הצליח לעכב התפשטות של תאים סרטניים והרג לא מעט תאים סרטניים קיימים בכל המקרים הללו.

מחקר מ-ncbi

מחקרים שנערכו בשנת 2008 ובשנת 2010 הראה שלקרנסול יכולת מגוונת להשפיע על תאים של סרטן הפרוסטטה.

מחקרים משנת 2010 ו 2012 הראו שלחומצה הקרנוסית והקרנסול תכונות אנטי מיקרוביאליות
סקירה משנת 2011 מצאה שלקרנסול תכונות אנטי סרטניות ואנטי אינפלמטוריות.

צרו קשר עם נייטשרסייג - מרווה המרושתת המקורית



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו