In2024_Fly
PassoverFocus_Fly

על 4 אוכלוסיות בסיכון גבוה דיברה הקורונה

מאת: אלי לובושיץ, Ph.D, N.D, מומחה לרפואה משלימה
זמן קריאה: 2 דקות
מחלות לב וכלי דם, סוכרת, מחלות ריאה כרוניות ויתר לחץ דם – אלו המחלות שאם אתם סובלים מהן, אתם בסיכון מוגבר לחלות בקורונה
Thymoquin_In

איך לחזק את מערכת החיסון בימים אלו?

הקורונה מעסיקה את כל העולם, והמומחים אומרים שאנחנו עומדים בפתחה של מגיפה עולמית, כשהנתונים מראים שכל אדם שנדבק במחלה מדביק 2.5 אחרים. הנתון המלחיץ באמת הוא שיותר מ-%3.5 מהאנשים שחולים בנגיף אכן מתים, אך לא כל אדם נמצא בסיכון ממשי למות מהמחלה – אנשים בריאים עוברים את המחלה ללא בעיות, אך אם יש לכם מחלת רקע – המצב שונה. על פי נתונים שפורסמו לאחרונה, מתוך כ-80,000 נדבקים, רק כ-%19 מהחולים היו במצב קשה, אך מי בסיכון גבוה להיות בצד הלא נכון של הסטטיסטיקה? פילוח התמותה מראה תמונת מצב ברורה:

הדבר הבסיסי ביותר, שחשוב שכל אחד, בין אם הוא משתייך לאוכלוסיות הסיכון או לא, יקפיד עליו, הוא להקשיב להוראות משרד הבריאות.

 

העובדה שאתם שייכים לקבוצת סיכון לא אומרת שאתם צריכים לשבת ולחכות לראות אם "נפלתם בגורל", אתם יכולים להתחיל כבר היום לעשות בחירות בריאות יותר.

כל אחד יכול לעשות בביתו מקסימום, על מנת לחזק מערכת יחסונית.

 

מה כדאי לאכול כדי לחזק את המערכת החיסונית?

הנתונים בשטח מראים שאנשים בריאים וחזקים מתגברים על המחלה בקלות. אבל איך הופכים לבריאים וחזקים יותר? מקום טוב להתחיל בו הוא הוויטמינים הידועים שכולנו מכירים, כמו וויטמין E וויטמין C ומינרלים כגון אבץ הם בחירה ראשונית מעולה, אבל איך מגיעים לזה? תזונה נכונה היא הדרך הטובה ביותר.

 

תזונה נכונה היא כזו שעשירה באנטי אוקסידנטים, במילים אחרות – עשירה בפירות וירקות טריים, שמכילים את נוגדי החימצון שביכולתם למנוע חומציות בדם ולמנוע התפשטות של הווירוסים.

מתוק

המתוק עלול לסכן אותנו; צילום: PEXELS

 

איך לדעת כמה ירקות ופירות מספיקים לכם?

אני ממליץ על פירות וירקות צבעוניים, בעיקר אלו בצבעים הכתומים (גזר ודלעת), הסגולים (כמו הסלק), האדומים ואף הכהים (כגון דומדמניות ואוכמניות שחורות) – כל אלו מוכחים בתור עשירים בחומרים הידועים כביו פלובנואידים – אנטי אוקסידנטיים שמנטרלים את החומציות בגוף. אנחנו יודעים כיום שחומציות גבוהה בגוף מעלה את הסיכוי לחלות בווירוסים.

 

מאיזה אוכל להימנע?

מאכלים שמכילים רדיקלים חופשיים מחלישים את מערכת החיסון. הרדיקלים מעלים את חומציות הגוף וכתוצאה מזה להרס התאים הבריאים. אז ממה כדאי להימנע, במיוחד בימים אלו?

חשוב ביותר – אל תשכחו מההיגיינה ששומרת עלינו בצורה הבסיסית ביותר. אל תתפשרו על שטיפת ידיים והתנהגות בצורה אחראית, בהתאם להנחיות.

הכתבה באדיבות אלי לובושיץ, Ph.D, N.D הינו מומחה לרפואה משלימה, מרכז רפואי מד-באלאנס

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו