Nikui_Fly
Nikui_Fly

על תזונה ואהבה – 6 טיפים לקראת ולנטיינס

מאת: צרי בריקנר, דיאטן
זמן קריאה: 2 דקות
יום האהבה הוא הזדמנות מעולה לשדרג את האהבה והאינטימיות באמצעות תזונה בריאה. אז איך עושים את זה? שישה טיפים שימושיים מדיאטן

צילום: RF123

Sunrider_Article

יום האהבה מתקרב ומעבר לפרחים, שוקולדים, דובונים לבנים-אדומים במחיר מופקע יש לחשוב בכובד ראש על עוד דברים שיעזרו לנו להעביר את יום האהבהבים שכלל אינו מזימה היפר-קפיטליסטית ליצור מצג שווא של רומנטיקה מהונדסת בצורה נעימה ככל האפשר. על כן, בהתאם לכך שטרנד הבריאותנות והמחשבה הבערך-נכונה שתזונה משפיעה לנו על הכל, נלך ונבדוק, כיצד תזונה משפיעה לנו על חיי האהבה?

 

אהבה (לא רק לאוכל) – טיפים לשיפור האהבה והמיניות באמצעות תזונה

על כן, הנה כמה טיפים ונקודות למחשבה שיכולים לעזור לכם ולכן לשמור על חיי מין בריאים ומאוזנים עתירי סיבים ואומגה 3 כמו שארגוני הבריאות מצווים אותנו בנושאים אחרים. כי צחוק צחוק, אבל אינטימיות זה חלק חשוב מכל המסגרת הזו של "אורח חיים בריא".

 

1. עזבו אתכם מתוספים. נורא נוח לפול למחשבה שאם ניקח גלולת קסם טבעית כלשהי מצמחים שונים (כגון צ'יה, טריבולוס ואחרים) נמצא את עצמנו עם יותר חשק. אך אבוי, אין די עבודות שהדגימו קלינית שינוי מדהים בהתייחס לחשק המיני או אפילו בטיפול בבעיות מיניות רפואיות. אם יש בעיה רפואית שגורמת לאי תפקוד, יש לטפל בעזרת ייעוץ רפואי מתאים. השאר לא ירוויחו מהתוספים השונים, אלא בעדיפות, לבדוק צריכה תזונתית מתאימה. איזו צריכה תזונתית מתאימה?

 

2. אבץ. ייתכן ומדובר ברכיב התזונה הרלוונטי ביותר, לפחות לגברים. מאחר ומדובר ברכיב תזונה שמעורב רבות בהליכי יצירת הזרע, פעילות נוגדת חמצון ובכללי השפעה על הציר ההורמונלי הגברי ובעיקר טסטוסטרון, חרף שאין מספיק מחקר בתחום, צריכת אבץ מספקת היא עניין חשוב. ואיך מגיעים לזה? למי שלא שומר כשרות, צדפות. מנה אחת נותנת הרבה מעבר למה שצריך יומיומית. לשומרי כשרות – בשר אדום (לא לשכוח לא להגזים איתו), שעועית שחורה, קשיו, חומוס ושקדים.

פירות וירקות

פירות וירקות ישפרו גם את המיניות. צילום: depositphotos

 

3. ירקות ופירות. טוב, חייבים להכניס אותם. ולו רק בגלל ההשפעה על ריכוז הזרע וייתכן אפילו על הטעם שלו. אמנם מעט מחקר נעשה בנושא, אבל ככל הנראה ירקות ופירות וכן מזונות מותססים כגון יוגורט וחמוצים ביתיים יכולים להשפיע על הטעם של הזרע לטובה.

4. פעילות גופנית. גם את זה היינו חייבים להכניס, וכן, גם כאן אין המון מחקר שנעשה אך מהמעט כמו מחקר מ-2004 שהדגים לנו שפעילות גופנית קבועה משפרת את ההרגשה והחוויה המינית ואת התפיסה העצמית של המתאמן. אז הנה, עוד סיבה טובה מאד לפעילות גופנית קבועה.

 

5. מיינדפלונס. כל עניין המיינדפולנס, או מודעות, או בינה והתבוננות, או איך שלא נקרא לזה – טכניקות מדיטציה שונות שעוזרות לאדם להתרכז, הודגמו בחלק מהמחקרים ככלי עזר רציני מאד בעיקר עבור נשים ונראה שטכניקות שונות עוזרות לנשים להרגע, להתמקד ולהנות יותר מהאקט. בכללי, תרגולי מיינדפולנס שונים מאד עוזרים באספקטים נוספים בחיי היום יום, כך שבדיוק כמו פירות וירקות ופעילות גופנית – מדובר כאן על עוד סיבה טובה לתרגל.

 

6. יותר סקס פחות מוות. למרות שאינטימיות ויחסי מין הם חלק רלוונטי מאד מחייהם של חלקים ניכרים מהציבור, הנושא לא נחקר בצורה המונית. מחקר מטיוואן משנת 2007 דווקא הדגים שלאנשים מבוגרים, מעל גיל 65, נצפה קשר בין העלאת פעילות מינית לבין הפחתת הסיכון לתמותה, עד כדי כמעט 30% כאשר משלבים את שני המינים ואפילו נצפתה הפחתה מסויימת בהתייחס לסיכון לשבץ. מחקר מ-1997 אפילו הצליח להדגים קשר בין תדירות אורגזמות לתמותה, שם ככל שהיו יותר אורגזמות, נצפתה הפחתה של 50% בתמותה. במילים אחרות, אמנם המחקר דל ובחלקו ישן – אך בהחלט שווה להתייחס לזה.

 

הכתבה באדיבות צרי בירקנר, דיאטן חבר עמותת עתיד.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו