himalayaKrem_Fly
bari14_Fly

סיקור הרצאה: הכל זהב – לאיזון הסוכרת

מאת: חנה גולדהירש
זמן קריאה: 3 דקות
איך אפשר לאזן את הסוכר? סיקור הרצאתה של גולדי אלישר מכנס משנים מציאות

גולדי אלישר

himalayaKrem_IN

גולדי (או בשמה המלא: גולדה מאיר) אלישר מספרת איך כל המסע שלה עם תזונה דלת פחמימות החל לפני 5 שנים:

הכל התחיל בכאב גב קל שהיא חשדה שהוא בגלל אבן בכליה. היא נשלחה לבדיקת אולטראסאונד של מערכת העיכול והכליות ולחרדתה, הבודקת נעצרה באזור מרכז הבטן העליונה ואמרה לה בלי להתבלבל שהכליות תקינות אבל יש לה גידול בלבלב.

היא בקשה לעשות ביופסיה אבל הודיעו לה ש"אין זמן" ותוך 10 ימים היתה בבית החולים, לניתוח. הרופא אמר שיש שתי אפשרויות: ניתוח קצר בו הוא פותח את הבטן רואה שהגידול סרטני ומפושט לכבד, הוא סוגר את הבטן והיא נשלחת לכימותרפיה האופציה השניה היא שהניתוח יהיה ארוך והגידול יוסר.

מה שקרה זה שהניתוח אכן היה ארוך ובמהלכו הסירו הרופאים את הלבלב ואת הטחול והשאירו רק את "ראש הלבלב".

אחרי 3 שבועות המתנה מורטת עצבים התברר שהגידול היה שפיר  כלומר היא נותרה עם מערכת חיסון פגועה (בלי טחול) ובלי יכולת לייצר אינסולין (בהעדר לבלב).

ככה הרופאים שלחו אותה הביתה בלי הוראות נוספות. אחרי חצי שנה התברר שזו היתה טעות חמורה, כי בהעדר לבלב, רמות הסוכר שלה עלו לשמים ונמדדה לה רמה של המוגלובין מסוכרר של 9.3.

 

האם דיאטנית איזנה לגולדי את הסוכר?

כדי להתמודד עם רמת הסוכר, גולדי נשלחה  לדיאטנית שנתנה לה את הדיאטה המקובלת: כמויות מדודות של פחמימות (למשל 4 כפות אורז), ארוחה כל שעתיים שלוש ועוד… וכמובן התבקשה לקחת אינסולין קצר טווח ואינסולין ארוך טווח.
היא יצאה משם ונשבעה להיות הכי מדויקת שיש. אכלה בדיוק מה שנאמר לה, והסוכר לא ירד. אותן 4 כפות אורז אפילו העלו לה את הסוכר ב-100 יחידות!

היא הבינה שהיא צריכה למצוא את הפתרון בעצמה. היא נקטה בשיטה של הפרדת מזונות, כל מזון לחוד  והתחילה למדוד סוכר, לפני האוכל, אחרי האוכל ושעתים אחרי האוכל ובהדרגה יצרה לעצמה מיפוי של מה טוב עבורה ומה לא טוב. היא גלתה שהיא לא יכולה לאכול שום כמות של אורז, בטטה, פסטה…. כל אלה העלו מאד את רמות הסוכר אצלה.

היא המשיכה במדידות רמות הסוכר כולל סוכר בוקר וסוכר לפני השינה ויצרה לעצמה מיפוי מדויק של מה שהיא יכולה לאכול מבלי שרמות הסוכר תעלינה.

גולדי בכנס משנים מציאות

גולדי בכנס משנים מציאות

 

סיפור הצלחה באיזון הסוכרת

התוצאה: היא שומרת כבר כמה שנים על רמה אחידה של המוגלובין מסוכרר 5.8,  זה יחד עם אינסולין ארוך טווח בלבד. חשוב לצין שבהעדר לבלב היא תמיד תהיה תלויה באינסולין, ויחד עם זאת היא הגיעה לרמות סוכר תקינות עבור סכרתית (לאדם לא סכרתי, הרמה המקסימלית היא 5.7 ורצוי שהרמה תהיה פחות מ-5) ולא נדרשת לאינסולין קצר טווח.

המסר הכי חשוב שלה לסכרתיים זה לנהל יומן תזונה, כי יתכן שיש שינויים מסוימים בין אדם לאדם. ואז – להקשיב לתוצאות ולאכול בהתאם.

גולדי מקפידה כבר  5 שנים על תזונה המכילה עד 30 גרם פחמימות ליום ממקור של ירקות או אגוזים בלבד. היא מציינת שהיא למדה לאכול נכון בכל מקום, כולל במסעדות ונהנית מהאוכל. בסיס התזונה שלה זה ביצים, בשר, עוף, דגים, ירקות שאינם ירקות שורש, גבינות שמנות במידה ושומן מהצומח.

לדבריה, לחיות לפי דל פחמימה זה מהנה, לא מפסידים דבר. אם רק נעשה שינוי במחשבה נראה שזו הנאה אמיתית. עוד משהו חשוב: אם לא רעבים  – לא אוכלים ובתזונה הזו, ממש לא רעבים.

בקבוצת הפייסבוק של גולדי יש רשימת קניות, הסברים מפורטים, מתכונים ועוד. היא מקליטה סרטונים קצרים ונהנית להדריך אחרים.

מעבר לאיזון הסוכר היא ירדה 12 קילו. הכולסטרול והטריגליצרידים ירדו והיא מרגישה מצוין.

קבוצת הפייסבוק שלה שהתחילה מכלום, תוך לילה היו בה 250 חברים והיום יש 22000. גולדי מפנה גם לבלוג המתכונים שלה.

בסוף גולדי מספרת שכאשר  eatwell העלו את הכתבה לקראת הכנס בה ספרה את סיפורה, יצרה איתה קשר המתרגמת לשפת הסימנים של החדשות שהיא בת להורים חרשים והזמינה אותה לבקור בכנסת. והיא, שנושאת את זה של גולדה מאיר – מאד מתרגשת לקראת הביקור המתקרב.

 

סיקור ההרצאה באדיבות חנה גולדהירש – נטורופתיה וריפוי טבעי.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו