Thymoquin_Fly
supherb_Fly

4 סיבות לאכול לאט

מאת: נירית פרידלנדר, נטרופתית והרבליסטית קלינית
זמן קריאה: < 1 דקה
גם אתם אוכלים את האוכל שלכם בעמידה, תוך כדי נסיעה או בעבודה מול המחשב? או שמא אתם משתייכים לאותו מיעוט שאוכל את מזונו בנועם, בישיבה נינוחה, לועס את המזון היטב בטרם נבלע דרך גרונו היישר אל מעמקי הקיבה?

הויטמינם שעוצרים את הזמן, צילום: 123RF

Laisha_In

רובנו אוכלים מהר יותר מכפי שאנחנו אמורים. לא רק מהר, מהר מדי.
כולנו גם יודעים כמה חשוב ללעוס היטב את המזון. אז למי ששכח, הנה 4 סיבות שיזכירו לו למה כדאי להאט.

1. אכילה מהירה של המזון משוייכת במחקרים רבים כגורם לעליה במשקל ולסגנון חיים לא בריא.
למוח לוקח 20 דקות עד שהוא מזהה שמערכת העיכול מלאה. אם נמשיך לאכול גם אחרי שסיימנו את הארוחה, נפספס הזדמנות להקשיב לאיתות של הגוף והקיבה. כלומר: אכילה איטית תוביל אותנו למצב בו המוח שלנו יקבל איתות על תחושת שובע עוד לפני שנסיים את מה שיש לנו בצלחת. כלומר – בסופו של דבר נאכל פחות. אנשים שאוכלים מהר הם שמנים יותר מאלו שאוכלים לאט.

2. כשאוכלים לאט חוש הטעם שלנו עובד טוב יותר. ההנאה מהאוכל גדולה יותר והשובע מגיע מהר יותר והתוצאה גם כאן היא אכילה מועטה יותר.

3. כשלועסים את המזון היטב אנו מקלים על מערכת העיכול בפעולתה. בזמן הלעיסה משתחררים אנזימים שעוזרים לפרק את המזון ובכך מסייעים לקיבה לעכל טוב יותר את המזון.

4. כשאוכלים מהר המערכת הסימפטטית מזהה את זה כמו מצב לחץ ודחק ונכנסת ישר לפעולה. במצב כזה משתחררים הורמונים שלא מאפשרים פירוק טוב של המזון ולא מאפשרים ספיגה יעילה. זה גורם להרבה מחלות ובעיות שאנחנו יכולים לחסוך מאיתנו אם רק נאכל בניחותה.

עשו לעצמכם מנהג קבוע: פנו זמן לארוחות. הקדישו להן תשומת לב. אל תאכלו תוך כדי צפייה בטלוויזיה או קריאת עיתון ובטח שלא תוך כדי פעילות אקטיבית (הליכה או עמידה) שימו לב מה אתם אוכלים, לעסו הייטב ותהנו מהטעמים במלואם. תנו כבוד לאוכל שבא אל פיכם. זה ישתלם לכם בבריאות טובה הרבה יותר!

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו