In2024_Fly
PassoverFocus_Fly

סגר או לא? השמנת הקורונה בטוח כאן - יש מה לעשות!

הקורונה משפיעה על המצב הבריאותי הכלכלי והנפשי שלנו וזה לא סוד שאחת מתופעות הלוואי הלא רשמיות שלה היא גם השמנה. אז מה עושים? זה פשוט בגנים שלך!
PassoverFocus_IN

מה הסיכוי והסיכון?

מגפת הקורונה נכנסה לחיינו בתחילת השנה בסערה וכולנו כבר יכולים לדקלם את ההנחיות ולהבין מי נמצא בקבוצת הסיכון ויכול ל"חטוף" חזק את הווירוס ואצל מי יש סיכוי שהווירוס לא יכה בעוצמה בגופו אם בכלל.

האם שאלתם את עצמכם אם ישנם פרמטרים או גורמים פיזיים נוספים שמביאים לתגובות גופניות ולתופעות לוואי כל כך שונות בין אדם לחברו ואפילו בינו לבן משפחתו?

"קבוצת גיל", "מחלות רקע", "רמות ויטמין D" הן רק חלק כמה מהסיסמאות הנשמעות בהקשר של ההתמודדות האישית של גוף האדם עם הקורונה.

אנחנו יודעים שיש משמעות רבה למצב הבריאותי בו נהיה אם נתקל פתאום בווירוס כזה או אחר, בלי להיכנס לדיון על מה משפיע ומה לא, יש הסכמה מלאה שגוף בריא מתגונן טוב יותר, לכן מרכיב משמעותי בחיזוק ותיחזוק הגוף קשור בהכרח בתזונה שלנו ובאורח החיים של כל אחד ואחת מאתנו.

אנחנו משערים שבעתיד הלא רחוק תהיה הוכחה לכך שהגורם המשמעותי להבדלים בתגובה לווירוס תהיה השונות הגנטית שלנו, ימים יגידו.

 

הכל אישי – זה פשוט בגנים שלך!

פרויקט מיפוי הגנום האנושי שהחל ב- 1990 החל לפצח ולחשוף את השונות הגנטית שיש בין בני אדם.

השונות נובעת ממוטציות באותיות ספורות בסלילים האינסופיים שמגדירים את הגנטיקה האישית של כל אחד ואחת מאתנו.

הגנטיקה מגדירה את החזות החיצונית שלנו (שזה מוכר וידוע) אך מעבר לכך מגולמים בה עוד אלפי מאפיינים נוספים הכוללים את הפוטנציאל שלנו לפתח מחלות מסוימות, (על BRCA1 שמעתם?) את התגובה שלנו לתרופות, (כן, יכול להיות שלי מתאים Advil ולך דווקא אקמול יעשה את העבודה…) וכמובן, איזה תפריט תזונה ואיזו פעילות גופנית מתאימים לכל אחד מאתנו.

ואם במקרר עסקינן, הרי שהחיבור של כל אחד ואחת מאתנו למקרר הינו שונה ואחר, החל מדפוסי האכילה, רגעי החולשה, סגנון האכילה, הכמויות וכמובן החולשות שלנו (מתוק כבר אמרנו?) שונה וייחודי לכל אחד.

 

המדע בא לעזרת המקרר

מחקרים רבים שנעשו בעולם התמקדו ובדקו את האופן שבו גוף האדם מושפע מהתזונה. התחום המדעי הבודק את הקשר שבין תזונה לגנטיקה נקרא  Nutrigenetics וכבר היום באמצעות טכנולוגיה של בדיקה גנטית ( DNA ) המבוססת על דגימת רוק יכול כל אדם ללמוד ולהבין איך התזונה משפיעה עליו ועל התהליכים בגופו בצורה מדויקת יותר ולבנות על פי התוצאות של הבדיקה את תפריט התזונה הנכון עבורו וכך להגיע למשקל תקין, לבריאות ולחיוניות המיטבית שלו. הבדיקה הגנטית חושפת גם מידע רב אודות הפעילות הגופנית שהכי מתאימה, מדויקת אפקטיבית עבורו כל זאת על ידי פענוח הפרופיל הגנטי מתוך הDNA שלו.

 

אז מה לעזאזל עושים?

מה לעשות? לשלוט!

לשלוט במה אוכלים, בכמה ובלמה. איזו פעילות גופנית לעשות- כמה ולמה …

כן, יש תקופות שקצת יותר קשה ומאתגר לנהל את עצמנו, בטח כשהשגרה שלנו מופרת, והילדים כל היום בבית וכשהמקרר כל כך קרוב….

לכן עכשיו יותר מתמיד חשוב להיעזר בכל הכלים שיכולים לתמוך ביכולת שלנו להחזיר לעצמנו ולו במקצת את השליטה.

איך ? בכדי להבטיח את התוצאות הטובות ביותר מתנאים לא אופטימאליים שכאלה, חשוב לתכנן מראש את התזונה שלנו, את הספונטניות תשאירו לדברים אחרים.

למשבצת הזו נכנס האבחון הגנטי של MyBio . המידע שהוא חושף מסייע לנו בשליטה על אורח החיים שלנו.

 

לא הבנתי, אז מה הקשר בין הגנטיקה למקרר?

ידע הוא כוח ומודעות מסייעת ליכולת לשלוט. ברגע שכל אחד יבין וידע מהי התזונה הנכונה עבורו, יהיה לו הרבה יותר קל להכניס אליו למקרר את המוצרים הנכונים לו וכך יהיה לו קל יותר לתכנן ולנהל את תפריט התזונה שמתאים שלו.

אבחון MyBio מאפשר לכל אחד לדעת על פי איזו תזונה עליו להתבסס (תהליכים מטבוליים), האם מתאים לי תזונה קטוגנית, או אולי נכון לי להיות צמחוני? איזה ויטמינים ומינרלים הגוף יודע להפיק טוב מהתזונה, האם יש לי פוטנציאל לפתח רגישות לגלוטן? או ללקטוז? (מוצרי חלב), איך הגוף שלי מגיב לקפאין? וכמה קפה בעצם "מותר" לי לשתות?….

במסגרת האבחון של MyBio אנחנו מאפיינים עבורך מעל 40 פרמטרים שונים הקשורים לתזונה וגם לספורט ועוזרים לך לדייק את הנתיב האישי שלך לתזונה המיטבית עבורך.

 

סודות האפיגנטיקה

סודות האפיגנטיקה, צילום: 123RF

 

ספורט ? – בקורונה?

בכל זמן נתון, סוג התרגול הגופני שעושים צריך להתחשב במגבלות שמטילות הנחיות הקורונה.

מגבלת המרחק אליו מותר לצאת למשל, ההיא משמעותית כמובן למי שעושה ספורט בחוץ. השינוי בהנחיות ומצבי משבר כאלה, מחזקים את ההיגיון של בחירה בפעילות גופנית שמתאימה לביצוע בתוך הבית.

שנים רבות לפני ימי הקורונה, אם היית גבר גבר, היית בונה בעצמך סט משקולות מקופסאות פח, מוט ברזל ובטון. היום מתחברים ל-Zoom ולאימון שמועבר דרך האינטרנט. בשני המקרים, מאלתרים ועובדים עם מה שיש. אבל מה עם ה- DNA  שלכם? מה הוא אומר בנידון?

הדו"ח של MyBio יוכל לספק לכם כמה וכמה תובנות שימושיות גם בנושא הפעילות הגופנית.

החל מאיזו פעילות גופנית מתאימה לך יותר אירובית, סיבולת ואולי דווקא משקולות וכח? מהי הנטייה שלכם לפציעות? או מהי היכולת של גופכם להתאושש לאחר אימון?, גם המידע באיזו מידה גופכם נוטה להרזות בהשפעת פעילות גופנית ניתן לזהות בגנטיקה שלך ולכן את האלתורים והמחשבה היצירתית כדאי להתאים אם כן לספורט שהכי מתאים לך, ואולי במקום מוט משקולות, כדאי דווקא להשקיע בחבל הקפיצה.

זה פשוט בגנים שלך!

צרו קשר עם MyBio



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו