Nadar_Fly
bari14_Fly

מקור חדש לאומגה 3

מאת: אופיר רוזנזפט
זמן קריאה: 2 דקות
אומגה 3 ממקור צמחי שאחד ממקורותיו הוא "שמן המרווה המרושתת" עוזרת למגוון בעיות ומחלות, כמו הורדת כולסטרול רע והעלאת כולסטרול הטוב, טיפול בהפרעות קשב וריכוז ועוד
bari14_HP
bari14_Fly
bari14_Corner
bari14_Mob
bari14_In
Sunrider_Mob
Sunrider_Article
Sunrider_HP
Sunrider_Fly
Sunrider_Corner

כולנו שמענו על אומגה 3. כולנו יודעים על החשיבות בצריכה יומיומית של אומגה 3 לגופנו, אבל המקור שכולנו התרגלנו לקבל אותו ממנו – שמן דגים, הולך להשתנות.

מדובר באומגה 3 צמחית מצמח המרווה המרושתת. המוצר המצוין הזה הוא פרי פיתוח של מכון וולקני שהוא מכון המחקר החקלאי שמדינת ישראל כל-כך מתגאה בו ובפיתוחים שהוא מייצר שמוכרים לכולנו – הפלפל הצהוב והכתום, עגבניות השרי ועוד. מכון וולקני מצא שבצמח המרווה המרושתת יש 50% של אומגה 3 והשאר הם חומרים פעילים מצויינים לא פחות, כמו קו-אנזים Q10 שטוב ללב, טוקופרולים (ויטמין E) וסקלראול שהוא אנטי-אוקסידנט מצויין והרשימה עוד ארוכה.

צריכת אומגה 3 מדגים או משמן דגים הייתה נכונה לפני כמה עשורים, אולם כיום ידוע לכולנו שהימים שמהם באים אותם דגים, מזוהמים במתכות כבדות כמו עופרת, דיאקסנים והחמור שבהם – כספית. יצרניות אומגה 3 מדגים דאגו להרגיע אותנו ולכתוב שהמוצרים שלהן נקיים ממתכות כבדות. עד לאחרונה גם האמנו להן. ה- CNN דיווח בתחילת חודש מרץ השנה על תביעת ענק שהוגשה בארה"ב נגד יצרניות של אומגה 3 מדגים כמו סולגאר, GNC ועוד. בבדיקת מעבדה שערך איגוד צרכנים גדול בקליפורניה נמצא שהאומגה 3 מדגים של החברות הנ"ל מכיל רעלים ברמה הגבוהה פי 70 (!) מהתקן שבו הן חויבו לעמוד.

לצרוך את אותן מתכות רעילות פירושו לגרום נזק לגופנו לטווח ארוך, ולהוביל למצב שהנזק עולה על התועלת שבצריכת אומגה 3. נחזור תחילה להבהיר מהי בעצם התועלת שבצריכת אומגה 3: ובכן, אומגה 3 היא חומצת שומן שמרכיבה את מערכת ההגנה של כל תא בגוף בין אם זה תא עור, תא לב או מוח. ברגע שהיא חסרה התא קולט לתוכו חומרים מזיקים כדוגמת חיידקים ורעלנים והוא מפסיק לתפקד ולעיתים קרובות נוצרת בו דלקת. כשהאומגה 3 נמצאת ברמה מספיקה בממברנה שעוטפת את התאים, התא חוזר לתפקוד רגיל ולעיתים משופר יותר. זאת הסיבה שהרבה פעמים לאחר נטילה של אומגה 3 מרגישים יותר טוב ובעיות רפואיות רבות נפתרות.

מעדויות רבות  של צרכנים נמצא שהאומגה 3 הצמחית  "שמן מרווה מרושתת" עוזרת למגוון בעיות ומחלות. לדוגמא, נמצא שהשמן הזה מוריד כולסטרול רע ואף מעלה כולסטרול טוב, פעולה שאף תרופה לא הצליחה לעשות עדיין. נמצא גם שהאומגה 3 הצמחית טובה להפרעות קשב וריכוז.

הורים רבים שילדיהם צרכו את המוצר דיווחו על רגיעה ממושכת של ילדיהם וחזרתם לתפקוד נורמאלי, כולל ירידה מריטאלין וקנצרטה. במקרה אחר, למשל, השמן עזר במחלת הפסוריאזיס הקשה והעלים את כתמי העור הקשים. במקרים נוספים האומגה 3 הצמחית סייעה בהקלה על פרקינסון, טיפול באסטמה, דלקות פרקים ואפילו נשירת שיער.

במחקרים קליניים ופרה קלינים שנערכו במוצר ע"י מכון וייצמן והאוניברסיטה העברית בי-ם הוכח שהמוצר  יכול להועיל גם במצבים של  קרוהן וקוליטיס. מחקרים נוספים  שבוצעו על-פני 7 שנים הראו עמידות יוצאת דפן של השמן הזה לאוויר, חום ולחות. למעשה אפשר להשאיר את השמן הזה בחוץ בטמפרטורת החדר והוא יישאר יעיל כפי שהיה בשעת הייצור. זאת בניגוד לשמן דגים שנוטה להתחמצן בקלות והופך לרעל. בל נשכח שלשמן הדגים יש טעם וריח נוראיים שגורמים לחלק ניכר באוכלסייה לבעיות גזים ועיכול קשות.

לאומגה 3 הצמחית לא רק שאין טעם וריח אלא שאפילו ילדים יכולים לשתות אותו ללא בעיות, ואפילו דווח על ילדים שבשבילם הכמוסות של האומגה 3 הצמחית הן כמו סוכריות עבורם, הייתם מאמינים? ילדים פשוט מחכים שהוריהם ירשו להם לקחת את מנת הבריאות היומית שכל-כך חשובה להם.

כיוון שידוע כבר לכולם שצריכת אומגה 3 על-בסיס יומיומי היא בגדר חובה ומכיוון שהאומגה 3 מדגים מכילה רעלים שמסוכנים לגופנו, לא נותר לנו אלא לדרוש את מה שהכי טוב לגופנו וליטול אומגה 3 צמחית באופן קבוע.

* הערה: הפורטל לתזונה בריאה Eatwell משמש כערוץ פרסומי בלבד ואין הוא ממליץ על מוצר כזה או אחר ואינו נושא באחריות כלשהי למוצר/שירות שניתן ע"י חברה או בעלי המקצוע המפורסמים באתר או בכלל.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו