Nadar_Fly
Thymoquin_Fly

כולנו מורכבים מאותם חומרים ולכן כולנו שונים

מאת: רון הולצמן
זמן קריאה: 2 דקות
על פי הרפואה ההודית העתיקה, כל פעילות ותפקוד של המוח והגוף שלנו תלויה במצב מאוזן או לא מאוזן של ה'דושות' שלנו, המגדירות את מאזן הבריאות שלנו

צילום: 123RF

bari14_HP
bari14_Fly
bari14_Corner
bari14_Mob
bari14_In
Sunrider_Mob
Sunrider_Article
Sunrider_HP
Sunrider_Fly
Sunrider_Corner

נשמע מוזר? האמת שלא. פתגם עתיק טוען שכל אחד מיוחד בדיוק כמו כל אחד אחר. העובדה שכולנו בנויים מאותו חומר, אינה סותרת את היותנו שונים כל כך זה מזה. על פי המסורת ההודית העתיקה, זהו המצב. האם ידעתם למשל, שרוב הבעיות הרגשיות, הגופניות והנפשיות למעשה מושרשות במערך הביולוגי שלנו? "מדע החיים" ההודי העתיק שנקרא איורוודה מסביר כי בני האדם, כמו היקום, מורכבים מכל אחד מחמשת היסודות: אוויר, חלל, אש, מים, אדמה ונפש.

3 אלמנטים בסיסיים

אלמנטים אלה, בצורתם הביולוגית, ידועים בשם דושות, ויש שלוש כאלה:

ואטה, פיטה וקאפה.

מאחר ולכולנו יש את כל האלמנטים בגוף שלנו, לכולנו יש את כל הדושות גם כן. אבל כל אחד מאתנו נולד עם איזון אינדיבידואלי ייחודי של הדושות האלה. לכן, אין שני אנשים זהים!

כל פעילות ותפקוד של המוח והגוף שלנו תלויה במצב מאוזן או לא מאוזן של הדושות שלנו. והדושות מגדירות את המערכת הביולוגית שלנו שממלאת תפקיד משמעותי יותר מכפי שאנו מדמיינים.

על פי תורת האיורוודה, גופו של האדם הרי הוא מקדש. והתזונה שלנו יכולה להשפיע על האיזון של אותן דושות. כל אדם צריך ואמור להיות קשוב לעצמו ולזהות, ויש דרכים לזהות, איזה סוג דושות הן הדומיננטיות ובאיזה מנעד.

אנחנו אמורים לגלות את סוג האישיות האמיתית שלנו – השילוב הייחודי שלנו שלאף אחד אחר אין אותו. אם נעשה כן, נוכל לחשוף את הסיבה הנסתרת של כל אי נוחות פיזית ונפשית שלנו. כך נוכל להבין מדוע אנו נתקלים בבעיות מסוימות בחיינו, כמו גם כיצד לתקן את חוסר האיזון האישי

שלנו באמצעות דרכים טבעיות. נוכל גם להבין, מדוע כל אחד מאתנו והסובבים אותו, מגיבים בדרך בה הם מגיבים ואיך אנחנו יכולים למזער את הרכיבים השליליים במערכות היחסים שלנו.

כמו כן נלמד כיצד נוכל להשתמש בגילוי זה כדי להיראות טוב יותר, להיות בריא יותר ולחיות חיים הרבה יותר מאושרים! הדרך לגלות על עצמנו את השילוב הפרטי של הדושות שלנו, פשוטה ביותר – מבחן דושות, מתוך הספר 'הבריאות בידיים שלך' בהוצאת פוקוס, תוכלו למצוא כאן.

כיצז לאזן את מה שלא מאוזן?

לאחר שעושים את המבחן, ניתן להחליט איזה סוגי תה איורוודה כדאי לכל אחד מאתנו להתחיל לשתות כדי לסייע ולהגיע לאיזון, או יותר נכון יהיה לומר – לחזק את הדושות שלנו באותן נקודות שאנו זקוקים לחיזוק.

תחשבו על האפשרויות הגלומות בשיטה זו. מדובר על תורה עתיקה, בה נזירים בהודו ערכו תצפיות של אלפי שנים על מנת להגיע לתובנות הללו. כל שזה דורש הוא לזהות מי אנחנו מבחינת הדושות ולהתחיל לשתות תה איורוודה.

התוצאות נחלקות למספר קטגוריות: אנטומיה ופיזיולוגיה, אישיות ודפוסי התנהגות, מנהגים ומאכלים שיש להימנע מהם, תזונה נכונה והרגלי חיים, עשבי מרפא ועצות אישיות, שיקום פיזיולוגי.

תה איורוודה יכול להגיע במגוון בלתי נתפס של טעמים שונים שמתאימים למנעד רחב של העדפות אישיות. לדוגמה: ג'ינג'ר, שׁוּמָר, פלפל שחור, פִּלפֶּלֶת, הל, כּוּרכּוּם, נוזלים מותססים, דבש, אלוורה.ישנם שילובים של סוגי תה נכונים בהתאם לשילוב הדושות הדומיננטי הייחודי של כל אחד מאתנו.

אז להסתכל קדימה ולשפר את איכות החיים, זה קצת להסתכל אחורה וללמוד מהחוכמה העתיקה של תורת האיורוודה.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו