Thymoquin_Fly
himalayaKrem_Fly

מלך הוויטמינים: ויטמין D3 בשילוב שמן מרווה מרושתת

כולם יודעים שויטמין D טוב לבריאות, אך האם ידעתם על הסגולות של ויטמין D3? בואו להבין מה מיוחד בוויטמין ומה ההבדל בין הסוגים השונים
Thymoquin_In

ויטמין D3  הוא מסיס שומן ואחד הוויטמינים החיוניים ביותר לתפקודו התקין של הגוף.

הוא חשוב לבריאות טובה של הגוף, לתפקוד מערכת העצבים ותפקוד המערכת החיסונית וכן בהפחתת דלקתיות. הוא חיוני לבריאות העצמות, תפקוד נכון ותקין של הלב, פעילות המוח והריאות, מערכת החיסון והרשימה עוד ארוכה ומגוונת.

 

הגוף מייצר את הוויטמין D3  בצורה ייחודית ומרתקת

את הוויטמין D3  ניתן לצרוך באמצעות המרה בגוף או דרך מקור חיצוני, מזון או תוספי תזונה.

בשונה מוויטמינים אחרים שנקלטים בגופנו דרך התזונה היום יומית 90% מהוויטמיןD3  נקלט בגוף דרך חשיפה לקרינת השמש ורק 10% דרך המזון (כגון ביצים ודגים), כלומר: תאי העור שלנו הופכים את הכולסטרול המצוי בעור לוויטמיןD3  לאחר חשיפה לקרני אולטרה סגול המגיעים מן השמש במינון מסוים. לעור בהיר נדרשת חשיפה של כעשר דקות לקרני השמש בעונת בקיץ וכחצי שעה בעונת החורף ללא חומרי הגנה או מסננים למיניהם, לאור כהה נדרש זמן כפול בהתאמה.

לאחר יצירת הוויטמין D3  הראשונית, הגוף מבצע שתי המרות, אחת בכבד ושניה בכליות שהופכות את הוויטמין D3  לזמין ביולוגית לגוף ומוכן לשימוש עבורנו.

 

האתגר בצריכה של ויטמין D3

לאור האזהרות הרבות מפני הסכנה שבחשיפה לקרני השמש, ואורח חיים שמאופיין בשהות ממושכת במבנים סגורים, אנו עדים לתופעה מתגברת של חוסר בוויטמין D3. אפילו באזורים בעלי אקלים חם ושטוף שמש קיים חוסר בוויטמין D3 אשר מיוצר על ידי הגוף. יתרה מזאת רוב האוכלוסייה אינה צורכת מזונות אשר מכילים וויטמין D3  בכמויות המאפשרות מינון ברמה הנדרשת לפי המלצות הצריכה היומיות של ארגוני הבריאות השונים בעולם.

חוסר בוויטמין D3 יבוא לידי ביטוי בראש ובראשנה בבעיות בצפיפות העצם, וזאת משום שאחד היתרונות העיקריים של הוויטמין D3  הוא שהוא מקדם ספיגה של סידן במעיים ועוזר בשמירה על ריכוז נכון של הסידן בעצמות. מחקרים הראו שאנשים בעלי מחסור מתמשך באספקת כמות נדרשת של וויטמין D3  מועדים לסבול משברים כתוצאה מנפילות קלות ואף משברי מאמץ בשכיחות גבוהה יותר מכלל האוכלוסייה.

מחקרים חדשים חשפו נתון מדהים: קיימים בגופנו קולטנים מיוחדים עבור הויטמין D3 כמעט בכל אחד ממליארדי התאים שבגוף האדם. המחקרים מצאו קשר ישיר בין צריכה מספקת של וויטמין D3  ומניעה של מגוון מחלות מקבוצות שונות בין היתר מחלות דלקתיות, מחלות הקשורות לתפקוד נכון של מערכת החיסון, ומחלות הקשורות לתפקוד נכון של הצמיחה התאית.

 

המלצות לצריכה של וויטמין D3 *

משרד הבריאות  בישראל ממליץ על צריכה יומית מומלצת של עד 400 IU  לתינוקות עד גיל שנה וכמות של עד 1,000 IU למבוגר.

במקומות שונים בעולם ההמלצות הן לצריכה של כמות גדולה יותר. כך למשל בהמלצות חדשות שיצאו מטעם מועצת המזון והתזונה האמריקאית (FNB) בארצות הברית  עלתה הצריכה המומלצתDRI  (צריכה יומית מומלצת) לכמות של עד 4000 IU  לפי קבוצות גיל ומין שונות כמפורט בטבלה הבאה:

 

גיל זכר נקבה זמן הריון זמן הנקה
0-6 חודשים 1000 IU 1000 IU
7-12 חודשים 1500 IU 1500 IU
1-3 שנים 2500 IU 2500 IU
4-8 שנים 3000 IU 3000 IU
9-18 שנים 4000 IU 4000 IU 4000 IU 4000 IU
19 ומעלה שנים 4000 IU 4000 IU 4000 IU 4000 IU

 

 

* המינון בטבלה הוא בגדר המלצה בלבד. יש להיוועץ עם איש מקצוע לקביעת המינון המתאים. מידע זה אינו רפואי ואינו התוויתי. בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא המטפל.

 

 

"אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו" – הוא פתגם שמשמעותו: אל תשפוט דבר על פי מראהו החיצוני, אלא על פי תוכנו הפנימי.

 

 

אחת הדרכים לספק לגופנו השלמה לכמות הנדרשת של ויטמין D3 היא באמצעות תוספי תזונה. לשם השגת ספיגה אידיאלית של הוויטמין D3 עדיף להשתמש במוצר על בסיס שמן.

ויטמין D3 הוא מסיס שמן ולכן נספג בגוף בצורה מיטבית ומאפשר ספיגה של הוויטמין D3 בערכים הגבוהים ביותר כאשר הוא עטוף בסביבה שומנית.

מרבית מוצרי ויטמין D3 השונים הנמכרים כיום לצרכנים בשוק מכילים: 99% שמן סינטטי או שמן אחר, ופחות מ 1% ריכוז של הוויטמין D3 עצמו.

יוצא מכך שקיימת חשיבות עצומה לסוג ואיכות השמן אשר מכיל המוצר שאותו אנו צורכים.

איכות וסוג השמן שבמוצר תשפיע על הבטיחות, יעילות ואיכות הספיגה של המוצר הסופי שנצרוך.

 

כאמור לעיל מרבית מוצרי הוויטמין D3 מכילים שמנים זולים שאינם מקור איכותי ורצוי לתוסף תזונה הנצרך על ידי כלל בני המשפחה. חלקם של המוצרים עושים שימוש בשמנים צמחים, חלקם מהולים בשמנים אחרים וישנם כאלה שאף כלל אינם מזוהים. שמנים מסוג זה נוטים להתחמצן בקלות ולשמש כמקור לרדיקאלים חופשיים, חלקם אינם מציגים תנאי תקן ובדיקות מעבדה לטיב, איכות ומקור השמן. חלקם מבוססי שמןMCT  סינטטי המכיל ריכוז גבוה של חומצה קפרילית וחומצה קפרית ועתיר בשומן רווי ושלל תופעות לוואי שונות המקושרות ברובן בהקשר לבעיות במערכת העיכול.

 

חלק מהשמנים עברו זיכוך ותהליכים סינטטים שונים וגם הם אינם מקור איכותי וראוי לשמש כפלטפורמה שומנית עבור הוויטמין D3 ובמקרים מסויימים הם אף עלולים להיות מזיקים.

פתרונות אחרים לשילוב ויטמין D3  שהינו מסיס שמן בתוספי תזונה שונים הנמכרים בשוק הוא באמצעות אמולסיות וליפוזומים המכילים חומרים מתחלבים, חומרים מונעי התגיישות, חומרי טעם וריח, חומרים מייצבים, חומרים משמרים ואחרים. לכלל החומרים האלו ישנה מטרה אחת בלבד: להתגבר על הקושי של שילוב הויטמין D3  מסיס השומן במוצר הסופי שנמכר לצרכן.

 

נייטשרסייג – הדור החדש של מוצרי ויטמין D3

לראשונה בעולם פותח ונמכר בישראל מוצר ויטמין D3  מסיס שמן העושה שימוש בשמן זרעי מרווה מרושתת כפלטפורמה יחודית אשר בה נספג הוויטמין D3 באופן טבעי ללא צורך בשימוש באמולסיות, ליפוזומים או כל מניפולציה אחרת. יוצא שבעצם 99% ממרכיבי המוצר הוא שמן זרעי מרווה מרושתת טהור בכבישה קרה ללא כל תוספות של חומרים אחרים.

שמן זרעי המרווה המרושתת מציג איכויות ותכונות יוצאות דופן אשר ממקמות אותו כשמן האיכותי ביותר בנמצא. הוא מיוצר באופן טבעי בכבישה קרה ללא תוספת מייצבים או חומרים משמרים, יש בו יחס אידיאלי של אומגה 3 לאומגה 6 וכמות גבוהה של אומגה 9, יציבותו היוצאת דופן מגדירה אותו כשמן היציב מסוגו בעולם.

שילוב מנצח זה של ויטמין D3  ושמן זרעי מרווה מרושתת מציע לציבור  הצרכנים בישראל בפעם הראשונה תוסף תזונה עם ספיגה מקסימלית של ויטמין D3  על בסיס הפלטפורמה של השמן הטוב בעולם שפותח כאן בישראל שמן זרעי המרווה המרושתת.

 

נייטשרסייג – ויטמין D3  לכל המשפחה

 

למידע נוסף על המוצר ותכונותיו ולרכישה

 

הפורטל לתזונה בריאה Eatwell משמש כערוץ פרסומי בלבד ואין הוא ממליץ על מטפל כזה או אחר ואינו נושא באחריות כלשהי למוצר/שירות שניתן ע"י חברה או בעלי המקצוע המפורסמים באתר או בכלל.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו