bari14_Fly
Nikui_Fly

מיצי ירקות ופירות עשויים לעזור בגמילה מהתמכרויות

מאת: -
מחקרים ותצפיות שנעשו אישרו את ההנחה ששתיית מיצים של ירקות ופירות עשויה להיות דרך יעילה לגמילה מניקוטין ומתרופות. כיצד הם עוזרים וכמה וכיצד לצרוך אותם?

לשתיית מיצים יש יתרונות רבים, צילום: 123RF

himalayaKrem_IN

הן מחקרים והן תצפיות שנעשו אישרו את ההנחה ששתיית מיצים של ירקות ופירות עשויה להיות דרך יעילה לגמילה מניקוטין ומתרופות. קרי קנסת, חסיד מושבע של שתיית מיצים, אומר ששתיית מיצים היא הדרך היותר יעילה לשמירת בריאות טובה ולגבי אנשים עם התמכרויות זוהי דרך יעילה להתגבר על התמכרויות כאלו.

בגופם של אנשים הסובלים מהתמכרויות במשך שנים רבות, יש ירידה במצב רוח, בתפקוד מחזור הדם והעיכול. למעשה הן פוגעות בפעילות התקינה של כל המערכות. כאן המיצים יכולים לעזור. קנת מסביר שמיצים מאפשרים לאדם לצרוך רק את רכיבי התזונה החיוניים שבפירות ובירקות ואלו שוטפים החוצה את הרעלים שהצטברו עקב התמכרויות. זה חשוב, כי כל הרעלים המוכנסים לגוף עם התמכרויות גובים ממנו מחיר בריאותי – נפשי וגופני. מאחר ובמיצים הטבעיים אין שום דבר מן החי וגם לא סוכרים מזוקקים, הגוף צובר מחדש אנרגיה ומערכת החיסון שלו נעשית חזקה יותר – היא מסלקת החוצה את רעלי ההתמכרויות. צריכת התפריט המערבי, הידוע כשהוא לעצמו כמזיק לבריאות, רק מכבידה על הגוף שצריך להיפטר מן הרעלים שכבר מצויים בו.

לשתיית מיצים יש יתרונות רבים אבל להתנסות בכך דרוש ידע. יש מיצים, כמו מיצי גזר עם סלק, אותם ניתן לשתות כמות שהם. מיצי ירקות עלים יש לדלל עם כמות רבה של מים טהורים. לגבי מיצי פירות, רצוי לשלבם לפרקי זמן קצרים של המעבר ולאחר מכן לאכול את הפירות עם ציפתם.  שתיית מיצי פירות באופן קבוע עלולה להגביר סיכון למחלת הסוכרת וזה לא קורה עם אכילת הפירות השלמים.

סיפורים אישיים על גמילה מהתמכרויות בעזרת מיצים

סיפור אחד הוא של וני קוונטין. הוא היה מעשן כבד, נטל גם תרופות והחליט לעבור גמילה מכל זה. הוא עבר לתהליך של שתיית מיצים ותרגול יוגה, השתחרר מההתמכרויות וכעת הוא מאמן מוסמך בעיר ניו יורק. לדבריו, הוא רצה להיגמל בעזרת מזונות, לא תרופות.

התנסות נוספת הייתה של תום קוגהיל, שסבל מהתכווצויות שרירים וקצרים בזיכרון. כאשר הוא החליט לערוך שינוי בחייו, הוא החל עם שתיית מיצים כמו מיצי גזר, מלון, מלפפון ואבטיח. הוא סיפר שחל אצלו שינוי רב באנרגיות, התנתק מההתמכרויות וחייו השתנו הן מבחינה גופנית והן מבחינה נפשית.

מתוך מגזין "תזונה פלוס" מס' 93

מקורות

https://www.naturalnews.com
https://www.juicedietblog.com/
https://www.fasting.ws/fasting/tom-coghill.html
https://www.fasting.ws/fasting/fasting-addiction.html
https://goo.gl/EmbmhC

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו