SHABAT_MIG_L

Powered by WP Bannerize

RONY_FLYR

Powered by WP Bannerize

תרומת מזונות העל להרזיה

מאת: חגית שביט, נטורופתית N.D
רוצים לרזות? קבלו את 2 מזונות העל שיעניקו לכם תחושת שובע ממושכת ואנרגיה גבוהה מבלי לצרוך קלוריות מיותרת, וגם יספקו לגוף חלבונים וחומצות אמינו שיאפשרו לו להיבנות, לצמוח ולחדש את התאים והרקמות

צילום: 123RF

עונת החורף היא הזמן בשנה בו כולנו מקשים לשמור על משקל מאוזן. אנו מחפשים מזון מנחם ומחמם שיפצה על ההישארות הממושכת בבית. העובדה שאנו שרועים מול הטלוויזיה בימים סוערים במיוחד, גם היא לא תורמת באופן ניכר לאחוזי השומן בגופנו. כמו בכל דבר, תהליך ההרזיה הוא לא קסם או תוצר מופלא של הטבע.

אין סיכוי שיום בהיר אחד, נקום בבוקר רזים באופן מפתיע בחמישה קילוגרמים. תהליך ההרזיה הוא תהליך מבוקר, המלווה בשלבים, מחייב אותנו לשמור על תפריט תזונתי מאוזן, עשיר בחלבונים ודל בפחמימות, וכמובן הקפדה על פעילות גופנית באופן קבוע תוך מעקב חודשי אחרי המטרות שהשגנו. אז נכון, אין קסמים בעולם וגם לא קיצורי דרך אבל יש סוג מסוים של מזונות שיכול לסייע לכם להקל על תהליך ההרזיה ואפילו לזרז אותו. על מזונות העל שמעתם?

מזונות העל – מותר ואפילו רצוי

הקושי הגדול ביותר בתהליך ההרזיה, הוא שבמהלכו אנו נמנעים מלאכול מגוון רחב של מאכלים ביניהם מתוקים, מאפים, מטוגנים וכו׳. את מזונות העל מותר לאכול, לשלב בתבשילים ביתיים, שייקים, יוגורטים ואפילו סתם ככה בתור נשנוש בתיק. הסגולות הרפואיות, היתרונות והתרומה של מזונות העל לגוף ואפילו לעור שלנו הם רבים. מזונות אלה נחשבים לבעלי ערך קלורי נמוך ביחס למזונות אחרים, הם מסייעים להאט את תהליכי ההזדקנות שבגוף, מאזנים את רמות הסוכר, הכולסטרול ולחץ הדם ואפילו מונעים מחלות כרוניות קשות. הכל תודות לערך התזונתי הגבוה שהם מכילים. כמות גדולה של נוגדי חמצון הפועלים במטרה לבלום את תנועת הרדיקלים החופשיים אשר מחמצנים ומסכנים את חידוש התאים, ויטמינים מסוגים שונים המחזקים את המערכת החיסונית ומסייעים לפעילות תקינה של מערכת העיכול, מינרלים התומכים בפעולות כימיות וביולוגיות שמתרחשות בגופנו ועוד. שלא תטעו, מזונות העל הם לא מזונות שמהם בונים תפריט דיאטטי, הם מזונות שמשתלבים עם התפריט התזונתי היומיומי שלנו במשך כל החיים במטרה לאזן את הגוף, לתת לנו בוסט של אנרגיה ולהוסיף לגוף את כל מה שהוא מתקשה לקבל מבחוץ.

אילו מזונות על תורמים במיוחד לתהליך ההרזיה שלנו

אחד הדברים הבסיסיים ביותר לשמירה על משקל גוף תקין ומאוזן הוא חילוף חומרים אופטימאלי. פרט למה שאנחנו מכניסים לגוף, יש לקצב המטבוליזם השפעות נוספות ביניהן הגיל, המין, הגובה, משקל הגוף, פעילות גופנית, מסת השריר וגנטיקה.

מורינגה היא המלכה של מזונות העל. למעשה המורינגה היא צמח אותו מספקות החברות השונות באבקה או בטבליות, אך הצמח המקורי גדל בעיקר במזרח הרחוק ובדרום אמריקה והוא ידוע בתור צמח המרפא 300 סוגים שונים של מחלות. היותה של המורינגה מסייעת להגביר את קצב חילוף החומרים שבגוף ומעלה את קצב שריפת השומנים גורמת לנו לחוש שבעים לאורך זמן ממושך מבדרך כלל ואף לצרוך פחות סוכרים ופחמימות, מה שתורם באופן משמעותי לירידה במשקל הגוף. מעבר לכך צריכה קבועה של המורינגה מסייעת לשמור על תהליך הרזיה רציף ולמשקל גוף תקין לזמן ממושך ולכן לא מדובר על טרנד הרזיה חולף.

היתרון הגדול ביותר של מזונות הסופר פוד בכלל ושל המורינגה בפרט הוא שהיא מספקת רמה מוגברת של אנרגיה עקב ספיגה אופטימאלית של הוויטמינים והמינרלים, מה שמאפשר לגוף לנצל זאת למטרות אנרגיה ולא לאגירה של שומנים. מזון על נוסף אשר תפס תאוצה בשנים האחרונות נקרא אצת ספירולינה.

מורינגה להרזיה

המורינגה ידועה מאות שנים בתרומתה לבריאות (123RF)

הספירולינה היא אצה בצבע כחול או ירוק שגדלה בעיקר בדרום אמריקה באגמים מתוקים. אצת הספירולינה מכילה כמות גבוהה של חלבונים שלמים וחומצות אמינו. כאשר הגוף נמצא בתהליך של הרזיה, הוא זקוק לחלבונים על מנת לאפשר תהליכי בנייה, צמיחה וחידוש של התאים, השרירים והרקמות. חלבונים מעניקים לגוף תחושת שובע ממושכת פי כמה מאשר שומנים או פחמימות ולכן אצת הספירולינה מאפשרת תהליך הרזיה נוח המאפשר בנייה של מסת שריר.

נוסף על כך, כאשר הגוף נמצא בתהליך הרזיה הוא זקוק לכמות מוגברת של סיבים תזונתיים המשפרים את פעילות המעיים ומערכת העיכול בצורה ניכרת. אצת הספירולינה עשירה בסיבים תזונתיים אשר מסייעים לנו לחוש שבעים, בולמים עלייה חדה ברמות הגלוקוז ותומכים במערכת עיכול ומעיים תקינות.

לסיכום, תהליך ההרזיה הוא תהליך המורכב ממספר גורמים ויש חשיבות גבוהה לכולם. מזונות הסופר פוד הם מזונות הנוצרים מהטבע ללא כימיקלים, צבעי מאכל או חומרים משמרים. הם עשירים ומרוכזים ברכיבים תזונתיים רבים אשר תורמים לתהליך הרזיה תקין ואף מונעים מחלות כרוניות שונות. את מזונות הסופר פוד ניתן להוסיף לכל סלט, יוגורט או שייק וליהנות מהערך התזונתי העשיר שהם מספקים לגוף.

חגית שביט, נטורופתית N.D

השאירו תגובה: