ecosupp_FLY

Powered by WP Bannerize

WING_FLYR

Powered by WP Bannerize

לקראת ט"ו בשבט - מה חשוב לדעת?

לכבוד הפירות היבשים ועתירי הסוכר - מה כדאי לדעת כשבוחרים נשנושים?

בט"ו בשבט נוהגים לאכול פירות יבשים ופיצוחים – מזונות אלו בעלי יתרונות תזונתיים חשובים אך בשל כמות הסוכר והשמן בהם חשוב לדעת כיצד הכי טוב לשלב אותם בתפריט היומי.

מדוע להעדיף פירות טריים על פני יבשים ?

פירות יבשים מכילים רק חלק מהערכים התזונתיים שיש בפירות טריים (חלק מהויטמינים ונוגדי החמצון אובדים בתהליך בייבוש) וכמובן אין בהם נוזלים, ולכן ערכם הקלורי גבוה והם פחות משביעים.

אפשר להתייחס אל הפירות היבשים כאל ממתק/חטיף בעלי ערך תזונתי טוב יותר מממתקים או חטיפים אחרים. ויש המכנים את הפירות היבשים הסוכריות של הטבע.

 

פרי טרי פרי יבש
הסוכר שבפרי מספק לגוף אנרגיה זמינה, המהווה דלק לשרירים ולמוח אכילה מרובה של פירות יבשים עלולה לגרום להעלאת רמות סוכר בדם בזמן קצר
מהווים תחליף למנה מתוקה אחת  ביום ריכוז סוכר גבוה בכמות קטנה של פרי גורם לעליה בתיאבון
עשירים בסיבים תזונתיים משביעים לאורך זמן עוזר לפעילות מערכת העיכול
עשירים בויטמינים ובמינרלים עשירים בויטמינים ומינרלים אך חסרים בוויטמין C

 

כאשר אוכלים פירות יבשים, מומלץ לאכול את אלו שלא הוסיפו להם סוכר-הלא מסוכרים. אין צורך להוסיף סוכר לפרי יבש שריכוז הסוכר שבו גבוה מראש.

ישנם עוד סוגים של פירות יבשים בקטגוריה זו שבנוסף לכך שיובשו גם טוגנו,  כמו הבננות המיובשות. אלו טעימות מאוד אך בעלות ערך קלורי רב ולכן מומלץ להגביל את הכמות, אם בכלל. טיגון הפרי גורע מיתרונותיו התזונתיים.

 

אגוזים, שקדים ופיצוחים :

בנוסף לפירות היבשים נוהגים לאכול גם אגוזים ושקדים או בצורתם המעובדת – פיצוחים.

הם שייכים לקבוצת השמנים מן הצומח. הם בריאים משביעים ובעלי יתרונות רבים.

עיקר היתרונות מושגים כאשר אוכלים אותם לא קלויים ולא מומלחים.

 

יתרונות

 

אגוזים ושקדים טבעיים פיצוחים (מצב מעובד)
ללא מלח – מטיבים עם לחץ הדם ועם הירידה במשקל עשירים במלח – מעלים לחץ דם ומקשים על הירידה במשקל
עשיר בויטמינים ומינרלים ויטמינים מתכלים בקלייה
עשירים באומגה 3 וחומצות שומן חיוניות החימום הורס את האומגה 3 וחומצות השומן

 

ניתן לחלק את סוגי האגוזים השונים על פי תרומתם המדויקת לגוף :

 

 

העדיפו פירות טריים ומגוון אגוזים ושקדים טבעיים.

פרי יבש הוא פתרון מצוין לממתק יומי עם סוכר טבעי בלבד לעומת ממתקים מן התעשייה המכילים סוכר לבן ושומן רווי.

תמיד עדיף לנשנש אגוזים ושקדים במקום וופלות ועוגיות או חטיפים מלוחים למיניהם.

 

הכתבה באדיבות טופז דרזנר, דיאטנית ראשית בשומרי משקל

השאירו תגובה: