META_FLYL

Powered by WP Bannerize

META_FLYR

Powered by WP Bannerize

לקראת ט"ו בשבט - להסתכל לסוכר בעיניים

לכבוד הפירות היבשים ועתירי הסוכר - מהי חשיבות הסוכר עבור הגוף? מאיזה סוכר רצוי להימנע. ומהו הסוכר המומלץ? ומה לעשות כשמתחשק חטיף מתוק?

בימינו רוב מוצרי המזון מכילים סוכר: מהשתייה שאנו שותים ועד ללחם שאנו אוכלים. מצד אחד, אנחנו נוטים לצרוך סוכר מעבר לכמות היומית המומלצת וחוששים לבריאותנו. ומצד שני, אנחנו לא תמיד יודעים לזהות את המוצרים המכילים כמויות עתירות של סוכר לבן.

בשנים האחרונות שומעים רבות על הנזקים הבריאותיים הנגרמים מצריכת סוכר, ומאידך מומחי מזון ממליצים לצרוך פירות, מוצרי חלב ואפילו שוקולד. מבולבלים?

סוזן באוורמן – דיאטנית קלינית בחברת הרבלייף אומרת: "זכרו שהאמת, כמו תמיד, נמצאת באמצע. האזהרות הללו, חשובות ככל שיהיו, מתייחסות לאנשים הנוהגים לצרוך כמויות גדולות של סוכר, הרבה מעל הכמות המומלצת. יש לזכור כי גלוקוז (הסוכר בגוף) משמש כמקור אנרגיה, דלק בסיסי וחיוני עבור הגוף והמוח, וצריכתו בכמות מדודה הכרחית לכל תפקודי הגוף".

פירות

מתיקות שכדאי שתכניסו לתפריט. צילום: Shutterstock

 

מתוק, אבל בריא

מומחי המזון של חברת הרבלייף ממליצים על מזון עם סוכר שמומלץ לאכול:

מאיזה סוכר כדאי להימנע? השתדלו להימנע מצריכת ממתקים, שתייה ממותקת וחטיפים מעובדים המכילים סוכרים פשוטים בכמויות גבוהות במיוחד.

 

חלוקה של הסוכר במהלך היום – חסרונותיו ויתרונותיו

ההמלצה לכלל האוכלוסייה היא לצרוך שניים-שלושה פירות יבשים ביום, שיספקו את הוויטמינים והסוכר בכמות הרצויה. לחולי סוכרת מומלץ לאכול לא יותר משני פירות ביום, ולפזר את אכילתם על פני שעות היום ולא לאכול אותם בבת אחת.

פירות יבשים מעשירים את תזונתנו בוויטמינים ומינרלים החיוניים לגוף, ומומלץ לשלב בתפריט היומי מגוון פירות יבשים בכמות המומלצת, לאחר ייעוץ תזונתי והתאמה למסגרת הקלורית ולמצב הבריאותי האישי של כל אחד. להעשרת התזונה בסיבים לכל הגילאים מומלץ לאכול תמרים לחים, שזיפים ותאנים. מומלץ לאכול פירות מיובשים באופן טבעי ללא תוספות, המשווקים בחנויות כפירות אורגניים. פירות אורגניים לא עברו ריסוס או "שיפוץ" צבע, לכן למרות היותם פחות יפים ומושכים לעין, הם בריאים יותר וללא חומרים משמרים .

כיוון שלא פעם מדובר בפירות יקרים יותר, ניתן גם לייבש פירות בבית ולהוזיל עלויות.

 

לסיכום, סוכר (גלוקוז) הוא מרכיב חיוני התומך בתפקודי הגוף הבסיסיים ביותר; עם זאת, יש להגביל את צריכתו ולהעדיף מקורות בריאים ומזינים יותר.

 

הכתבה באדיבות חברת הרבלייף.

השאירו תגובה: