himalayaKrem_Fly
Thymoquin_Fly

לפרוץ את הגבולות

מאת: איילת אופיר, הרבליסטית ומטפלת בכירה באיורוודה
זמן קריאה: 3 דקות
אנשים רגילים יכולים לייצר תוצאות בלתי רגילות - הכל תלוי בכמה עבודה הם מוכנים להשקיע. זה נכון בחיים, בקריירה, בזוגיות וגם כשמדובר ברצון להיות בריא ורזה. איילת אופיר חזרה מלאת כוח מההרצאה של אלון אולמן
himalayaKrem_IN

הצלחה בקריירה, ביחסים או בזוגיות אינה מקרית, טוען הקואצ'ר אלון אולמן. אנשים רגילים יכולים לייצר תוצאות בלתי רגילות, הכל תלוי בכמה עבודה הם מוכנים להשקיע. אלון אולמן משמש כמאמן מנטלי של נבחרת ישראל בכדורגל, חבר באגודת ידידי וינגייט ומוביל צוותים וארגונים לפריצת דרך. לשינוי יש חוקיים פנימיים וחוקים חיצוניים. החיצוניים כמו השכלה למשל אינם מספיקים, אם כן מה באמת עוזר לחולל שינוי?

בכל קושי יש אתגר והבטחה

אולמן מספר על אירוע דרמתי בחייו שהביא אותו למקום בו הוא נמצא היום: בגובה 33,000 רגל במהלך טיסה הרגיש לפתע שנגמר לו האוויר ואינו מצליח לנשום. בן 30 היה אז, קצין ומפקד בחיל הים, בעיצומה של קריירה צבאית מבטיחה. לא אלאה אתכם בפרטים אבל אחת הריאות שלו קרסה והוא נזקק לניתוח חירום ושיקום ארוך שגרמו לשינוי רדיקלי במסלול חייו. כשהדרמה חזרה על עצמה ארבע שנים מאוחר יותר חשב שעולמו יתמוטט עד שהבין שהיקום מנסה להעביר לו מסר. בגיל 40 קיבלתי הזדמנות לבחון מחדש את מסלול חיי ולחשוב שאולי אני לא יודע הכל, הוא מסכם.

גברים פוחדים להודות שהם פוחדים

לא פעם היקום מנסה לומר לנו משהו, אם נלמד להקשיב לו נקבל מתנות גדולות. הנה גילוי לב מפתיע: גם גברים פוחדים, אם הם אינם מפותחים דיים סביר להניח שלא יעיזו להודות בכך. בגיל 40 קיבל אולמן הזדמנות עקב הקשיים שחווה לחשוב שאולי איננו יודע הכל ולפתח תודעה וחשיבה להתפתחות ושינוי. למי שיש תודעה צרה אין סיכוי להגיע לתוצאות מרחיקות לכת וצורת המחשבה של "אני יודע" היא המחלה הכי גרועה שלנו. את המסר הזה הוא חוזר ומדגיש. מי שיכול להוציא אותנו לחופשי וגם את הילדים שלנו זה אנחנו בלבד!!! מה שאני חושב שאפשרי עבורי יהיה היקף ההצלחה שלי. חשוב שכל אחד ישאל את עצמו: "מה הכי הייתי רוצה ולמה זה לא קרה עד היום?" הומור עצמי לא חסר לו, המסרים מועברים בצורה ברורה ומוחשית ולמרות השעה המאוחרת הקהל בתיאטרון גבעתיים יושב מהנהן ומרותק.

מי שעוסק כל היום בתיאוריות יגיע להישגים תיאורטיים בלבד

אלון טוען שרבים לא מצליחים להגשים את השאיפות שלהם בגלל שהם פוחדים. לפחד דרכים מגוונות לשתק ולעצור אותנו. תירוצים לא חסרים הוא אומר, אם אין לי זמן למשהו סימן שזה לא חשוב מספיק כי אם משהו חשוב מספיק אנו מוכנים לשלם על זה מחיר גבוה.

להחליט לבנות תמונה מנצחת ולשאוף להגיע אליה

החיים של ילדינו תלויים בבריאות שלנו, בהצלחה שלנו וביכולת שלנו לשנות ולהשתנות. אלון מספר כיצד החליט לרוץ מרתון למרות המחלה שתקפה את הריאות שלו ואז גילה את התחרות הקשה בעולם. "איש הברזל" התאמן, השתתף ואף הגיע לקו הסיום כנגד כל הסיכויים. הוא חולק עם הקהל מספר תובנות משמעותיות אליהן הגיע במסע הפרטי שלו.

אסור להיות תקוע

התקיעות היא תדר שחיים אתו ומשפיע על כל מרקם החיים. ההחלטה לשנות היא הצעד הראשון, מחליטים ועולים על המסוע של החיים. המנצחים אומרים "איך כן" יגיעו למטרה ולא מסבירים "למה לא", מה עלי לעשות על מנת להגיע למה שאני רוצה. מי שמחפש דרך קיצור יכול לקחת מאמן אישי או ללכת ללמוד מהטובים ביותר, אלו שהצליחו לחולל את השינוי המיוחל. צריך לדעת מה רוצים, לקחת אחריות ולא לוותר. מי שרוצה להצליח חייב גם להיות מוכן לשלם מחיר, אין גבול שאי אפשר לפרוץ. חשוב לפתח אמונה ומוטיבציה ולזכור שלא כולם באמת רוצים לגדול ורבים פוחדים מהצלחה. רוב האנשים הוא טוען לא מגשימים את הפוטנציאל שלהם.

מחשבות, רגשות, פעולות ותוצאות

הקהל לומד להכיר כמה מושגי יסוד במשנתו ובצורת המחשבה שהוא מלמד את מתאמניו. התוצאות באות מפעולות והרגלים הן פעולות לא טובות שחוזרות על עצמן. כל הפעולות מגיעות ממחשבות ומחשבה מייצרת רגש. מה הוא הסיפור הפנימי שאתה מספר לעצמך?

אני יכול אם אני רוצה

פחד, יאוש וחוסר אונים יביאו לתוצאה שלילית וזהו משחק אבוד מראש. חייבים לשנות את הסיפור הפנימי. הבריאות שלנו, הוא מדגיש, היא בידינו בלבד, בכל זאת אנו בכנס אוכלים בריא! מצאו את הגרסה הגדולה שלכם ותגיעו לשם, שאלו את עצמכם איזה מחיר אני רוצה ומוכן לשלם כדי שזה יקרה? צריך לגייס כוחות לא רק בשעת חירום אלא בצורה יזומה על מנת להתקדם למטרה. החיים שלנו הם סרט שאנחנו כותבים וזה קורה כאן ועכשיו.

אנשים רגילים יכולים להשיג תוצאות בלתי רגילות

איך מצליחים? עושים תוכנית ומביאים אותה לידי ביצוע. השינוי אינו טכני אלא מחשבתי, הכל בראש שלנו. צריך להשקיע בנכס הכי מניב שלנו – בנו. השקיעו בעצמכם הוא מעודד את הקהל למען הילדים שלכם ושמרו על הגוף כי הוא ביתו של עולמכם הפנימי.

ולעניין הקילוגרמים

על מנת לרדת במשקל צריך תמונה מנצחת, לא דיאטה. חשוב שיהיה לנו יעד ראוי ותשוקה בלתי מתפשרת להשגתו. זה צריך לרגש אותנו, להפחיד אותנו ולהיות מספיק קשה ומאתגר. פריצת דרך מתחילה בתודעה, במחשבה – הצעד הראשון בכוון ליעד הוא לבנות תוכנית. ההצלחה והכשלון אינם מקריים, המנצחים יודעים שהם הולכים לנצח והם מוכנים להשקיע מאמץ. ואל תשכחו לאהוב את עצמכם, מי שלא אוהב את עצמו למה שאחרים יאהבו אותו? 


אילת אופיר, הרבליסטית קלינית ומטפלת בכירה באיורוודה. ayeletoffir@gmail.com 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו