PassoverFocus_Fly
Thymoquin_Fly

לעבור את החורף בשלום

מאת: גרי קלברג
זמן קריאה: 2 דקות
צמחי מרפא ותוספים בעלי פעילות אנטי אלרגית המשתלבים עם צמחים ותוספים אנטי ויראלים ומחזקי מערכת חיסון נותנים שילוב מנצח כדי לעבור את עונת החורף בשלום
PassoverFocus_IN

אח… החורף… עונה של גשמים קצרצרים… עונה של המון צבעים… אומנם מורגשת יותר בחו"ל אבל גם אצלנו מגיעה לבקר לתקופה קצרה… יש אנשים שבשבילם עונת זו היא סיוט!!

התופעות השכיחות הן נזלת שקופה ומיימית היורדת ללא הפסקה, עיטוש, עיניים דומעות ומגרדות, עור יבש מגרד אדמומי (עור אטופי) ולאסמטים שבינינו, התקפי אסטמה בתדירות ובעוצמה חזקים יותר.

אז איך נעבור את זה בשלום? יש פתרון

קודם כל אם ידוע גורם האלרגיה הפתרון המתבקש הוא להימנע ממנו – אבק, הוצאת שטיחים או ניקוי תדיר שלהם (קרדית אבק הבית), הפרחים מסוימים ופריחת עצי פרי, שיער כלבים/חתולים וכו'. לעיתים הסיבה פשוט לא ידועה.

ישנם מס' צמחי מרפא ותוספים אשר להם פעילות אנטי אלרגית וכשמשלבים אותם עם צמחים/תוספים אנטי ויראלים ומחזקי מערכת חיסון מקבלים שילוב מנצח!
כמובן שכל ההמלצות אינן מתייחסות לנשים הרות ומניקות!

יחד עם התוספים, לרפלקסולוגיה תפקיד חשוב ביותר בהקלה על הסימפטומים, בחיזוק מערכת החיסון ובהרגעה והפגת מתחים, להזכירכם הגוף והנפש קשורים זה בזה.

יש כמובן חשיבות למקומה של התזונה שלנו בטיפול באלרגיות ובאי סבילות למזון.

אם כך, איפה היינו?

בראש ובראשונה עומד וויטמין C. כן, כן – הוויטמין הידוע והנחקר ביותר. כולנו יודעים שוויטמין C במינונים טיפוליים נכונים כמובן מחזק את המערכת החיסונית, יש לו פעילות אנטי וירלית ואנטי בקטריאלית. הוא אףעוזר לקצר את משך המחלה וכמעט ואינו מתנגש עם אף תרופה.

בנוסף, ויטמין C פועל כאנטי היסטמין טבעי, ע"י הפחתת הנפיחות והדלקת שגורמות הרגשה רעה ברקמות האף והסינוס. את המינון צריך כמובן להתאים למטופל בהתחשב בתרופות נוספות שלוקח/מחלות רקע אך אפשר להגיד שהמינון המינימאלי לא יפחת מ-1000 מ"ג ליום. ככל שיש יותר וויטמין C בדם, כך ימצא פחות היסטמין בדם.

ויטמין C מופרש דרך השתן ולכן אין סכנה שיצטבר בגוף. כדי להפיק את מירב התועלת מוויטמין C בעונת המעבר, אני ממליץ להתחיל לקחת כחודש לפני עונת המעבר ולשלב עם ביופלבנואידים מהדרים. מחקרים הראו שתוספת זו עשויה לשנות לטובה את חילוף החומרים של ויטמין C בגוף, ולהגביר את זמינותו בגוף.

כשאנו באים לטפל באלרגיה אנו רוצים לתת צמחי מרפא בעלי פעילות מכייחת (מדללת ליחה), פעילות מונעת גודש, פעילות מרחיבת סמפונות, פעילות מרגיעה למערכת העצבים, פעילות אנטי אלרגית כמובן (רלוונטי לנשימה ולעור).

האבץ – מינרל חשוב ביותר לבריאות העור. כשהוא מצטרף לויטמיני A,D ו-E הוא מאיץ את הספיגתם ומעודד את הריפוי של האקזמה ואורטיקריה – אלו הן צורות האלרגיה השכיחות ביותר. גם כאן המינון נקבע בהתאם לחומרת התופעה העורית והמטופל. ע"מ לראות תוצאות צריכים להתמיד בטיפול כ 3-6 חודשים.

חומצות שומן חיוניות – אכן חיוניות מאוד לטיפול באלרגיות העור, אומגה 3 ואומגה 6. מומלץ כמובן להעשיר את התזונה בשמנים צמחיים כגון שמן פשתן, חמניות, שומשום ואחרים בנוסף ללקיחתן כתוסף דרך הפה. גם כאן המינון יקבע ע"י המטפל.
וכמובן שיש עוד תוספים היכולים להילקח בחשבון- כאן כבר כדאי להגיע לקליניקה ולהתאימם באופן אישי.

לצמחי מרפא יש כמובן כוח גדול בהקלה וריפוי אלרגיות:

שורש אסטרגלוס – צמח חשוב ברפואה הסינית מזה אלפי שנים, משמש בעיקר לחיזוק מערכת החיסון והנשימה ויש לו כמובן פעילות אנטי וירלית מוכחת.

סקוטלריה סינית – לצמח פעילות מרגיעה ואנטי אלרגית ע"י שחרור היסטמין ועצירת התגובה האלרגית.

אלביציה צהובה – צמח מקובל מאוד ברפואה ההודית המסורתית וידוע לטיפול בבעיות של מע' הנשימה העליונה והתחתונה. צמח אנטי אלרגי ואנטי אסמטי יעיל בעיקר לקדחת השחת, דלקת עור אטופית (אטופיק דרמטיטיס) ועוד.

יש עוד צמחים כמובן, אך את הפורמולה צריך להתאים המטפל בהתאם לבעיה, למטופל, למחלות נלוות אם יש, לתרופות במידה והמטופל לוקח וכדומה.

אל תתנו לעונת החורף להיות סיוט בשבילכם.

ויטמין C טבעי

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו