ECO_CU_FLYR
LiatBook_Migdal

לכבוד ט"ו בשבט - איך לחבב את הפירות על הילדים?

מאת: ערין כמאל דקסה - נטורופתית ומנחת הורים, מייסדת גישת האכילה המחזקת - גישה שמחזקת את המודעות לאכילה בריאה ומעצימה
איך גורמים לילדים בררנים לאכול מגוון פירות טריים? טיפים מועילים וגם התייחסות מיוחדת לפירות היבשים
איך נחבב את הפירות על הילדים? צילום: 123rf

איך נחבב את הפירות על הילדים? צילום: 123rf

ט"ו בשבט מהווה הזדמנות נהדרת לשתף את הילדים בחשיבות צריכת הפירות אותם מעניק לנו הטבע.

הורים רבים חווים עם הילדים התנגדות לצריכת פירות.

זה יכול לנבוע  מסיבות כמו צורך בשליטה, קושי בקבלת טעמים / מרקמים חדשים או חשיפה לטעמים חזקים שונים.

ECO_CU_IN250

אבל, מנסיוני, כל מה שצריך זה למצוא את הפרי או את הפירות הנכונים עבור הילד.

אני ממליצה להציע לילדים קודם כל פירות מתוקים. לאחר מכן אפשר לגוון להם בסוגים שונים וטעמים שונים.

טיפים להגדלת מגוון הפירות שהילדים אוכלים

חלקו את הפירות לצבעים

בצורה כזו קל יותר לילדים לקטלג אותם ולבחור את הפרי שהם רוצים לטעום.

חתכו את הפירות בצורות משעשעות

אפשר למשל ליצור מהפירות פרצופים וחיות. העין אוכלת קודם וילדים יישמחו לאכול יצירות צבעוניות מפירות.

הפכו את טעימת הפירות למשחק

בחרו כל פעם פרי חדש שכולם מנסים ביחד ומחליטים אם הם אוהבים אותו או לא. אפשר לדרג אותו לפי מרקם, מתיקות ועוד.

אפו ובשלו עם הפירות

נכון, זו אמנם לא הצורה הטבעית שלהם, אבל אפשר למצוא מתכונים פשוטים ובריאים עם פירות ולגוון.

מתכוני בריאות עם פירות:

איך להכין ריבת תפוחים ללא תוספת סוכר

קערת סמודי עם בננה, דובדבנים ואסאי

פאי בננות משגע ללא גלוטן

לילדים הרבה יותר כיף לאכול אותם ככה. צילום: 123rf

לילדים הרבה יותר כיף לאכול אותם ככה. צילום: 123rf

חשוב לזכור: הצורך הטבעי של מבוגרים ושל ילדים הוא לצרוך מזון כמה שיותר טבעי. זו גם הדרך הבריאה והמחזקת ביותר לאכול.

ומה לגבי פירות יבשים?

לפי מנהגי החג, אוכלים פירות יבשים בערב החג ובמהלכו.

למרבה הצער, כבר שנים רבות שהפירות היבשים שקיימים בשוק הם תעשייתיים ומלאים בחומרים משמרים שמאריכים את חיי המדף שלהם, אך פחות בריאים עבורנו.

כמו כן מוסיפים לפירות היבשים צבעי מאכל שמטרתם למשוך אותנו לצרוך אותם.

אחת הדוגמאות הטובות ביותר הוא פרי המשמש.

הצבע הטבעי של הפרי הוא כתום. כאשר מייבשים אותו הצבע שלו משתנה לחום כהה והנראות שלו היא כשל פרי מקולקל. פחות אטרקטיבי, נכון?

זו הסיבה שמוסיפים לו צבע מאכל כתום והצריכה שלו עולה בהתאם.

כך גם לגבי שאר הפירות היבשים. אם תסתכלו על פרי האננס, למשל, כאשר הוא מיובש באופן טבעי הוא דק, קשה וחום.

בחנויות ניתן לראות אננס מיובש בצבע צהוב זרחני עם תוספת גדולה של סוכר. איזה אננס לדעתכם רוכשים יותר?

החשיפה למגוון מזונות תעשייתיים משפיעה על הגוף. כך גם אכילה של פירות המפוצצים בסוכר.

כל אלה גורמים לשיבוש במענה לצרכים הפיסיים והנפשיים שלנו ושל הילדים.

לפירות היבשים מוסיפים צבעי מאכל כדי שייראו אטרקטיביים יותר. צילום: 123rf

לפירות היבשים מוסיפים צבעי מאכל כדי שייראו אטרקטיביים יותר. צילום: 123rf

פירות הם ממתק של הטבע

פירות יבשים מהווים ממתק טבעי שמכיל בתוכו ריכוז גבוה יחסית של סוכר מסוג פרוקטוז. לכן הם יכולים לשמש כתחליף לממתקים ומתוקים.

כל זאת  בתנאי שמדובר בפירות יבשים טבעיים או אורגניים או כאלה שיובשו בבית, ללא תוספת של צבעי מאכל או חומרים ומשמרים.

מצד שני, הטבע העניק לנו את הפירות בצורתם הטבעית במטרה לספק לגוף שלנו הרבה דברים טובים כולל נוזלים  שמגיעים בתוך הפרי הטבעי, אך מתאדים בזמן הייבוש.

בכל עונה הטבע מתאים את הפירות לצרכים של הגוף שלנו.

בעונת החורף לדוגמא, עונה בה הגוף זקוק לחיזוק וליותר ויטמין C, הטבע מעניק לנו את פירות ההדר.

בעונת הקיץ הגוף זקוק יותר לנוזלים ולפירות שמסייעים להוריד את הטמפרטורה של הגוף, לכן הטבע מעניק לנו את האבטיח, המלון והענבים.

לכן אני ממליצה לעודד צריכה של פירות טבעיים במקום פירות יבשים. כך נספק לגוף את מה שהוא צריך בהתאם לעונה ולצורך הפיזי שלו.

החג הזה, בחרו למלא את השולחן בכמה שיותר פירות בצורתם הטבעית.

אם אתם מחליטים לבחור פירות יבשים, בחרו את אלה שיובשו בצורה טבעית ללא תוספות של סוכר או חומרים משמרים.

תוכלו גם לייבש את הפירות בבית ביחד עם הילדים וליהנות מהם ביחד. לחצו כאן להוראות.

חג שמח!

 

השאירו תגובה: