Thymoquin_Fly
Thymoquin_Fly

להחזיר את הטבע לעור הפנים

מאת: - מטפלת באירוודה - ייעוץ לגבי תזונה, צמחי מרפא וטיפולי מגע ברוח הרפואה ההודית המסורתית. ומנחה סדנאות למתמודדים עם חוסר איזון בבלוטת התריס
חשבתם שחומרי הדברה או כימיקלים סינתטיים נמצאים רק במזון? כדאי שתציצו בתוויות של מוצרי הקוסמטיקה שלכם. מוצרי קוסמטיקה קונבנציונליים מכילים שורה שלמה של כימיקלים שנחשבים לבטוחים לשימוש במינונים נמוכים ומאושרים על ידי משרד הבריאות, אולם בשימוש קבוע יש להם אפקט מצטבר שלילי על העור, כמו גם על הגוף כולו
Nikui_IN

העור שלנו הוא האיבר הגדול ביותר בגופנו. ואם נחשב את משקלו נגלה את העובדה המפתיעה כי משקלו גדול פי 3 ממשקלו של האיבר הפנימי הגדול ביותר בגוף – הכבד. הוא נועד לשמש כחיץ וכמגן (מפני חומרים רעילים, בקטריות, פטריות ועוד) בין האיברים הפנימיים שלנו לבין הסביבה החיצונית. אולם יש לו תפקידים נוספים כדוגמת וויסות טמפרטורת הגוף, חישה, מניעת יציאה וחדירה של נוזלים, הגנה מפני קרינה ועוד.

 

העור בנוי משלוש שכבות: אפידרמיס (עליונה), דרמיס (אמצעית) והפודרמיס (תחתונה). כאשר השכבה העליונה מורכבת גם היא ממספר שכבות: שכבה בזלית, תאי קשקש, שכבה גרנולרית והשכבה הקרנית – שהיא העליונה ביותר, ותפקידה לעצור חדירה של חומרים רעילים מלהגיע לשכבות העור העמוקות יותר ומשם למחזור הדם.

 

לגוף בריא יש יכולת להתמודד עם כמות מסויימת של רעלים. אולם החיים בעולם מודרני חושפים אותנו למגוון רחב של רעלים, והיכולת שלנו להתמודד עמם עם השנים, הולכת ופוחתת. כך גם לגבי רעלים שאנו נחשפים אליהם באמצעות מגע על העור.

 

בתעשיית הקוסמטיקה משתמשים מחד בחומרים המוגדרים כחומרים פעילים בעלי יכולת חדירה עמוקה לעור, שמטרתם להקנות לעור שלנו מראה צעיר ומטופח. ומאידך משתמשים גם בחומרים כימיים שעשויים להיות לנו לרועץ ולגרום לתגובה אלרגית כדוגמת צריבה בעיניים, פריחה בעור, בעיות נשימה, כאבי ראש, כאבי מפרקים ועוד. אם כי למותר לציין, כי ישנם גם חומרים טבעיים שעשויים לגרום לתגובה אלרגית.

 

על פי הערכות, העור שלנו סופג 60% מהחומרים בהם אנחנו משתמשים. והאישה הממוצעת סופגת במהלך חייה כ – 30 ק"ג מהמרכיבים הכלולים בתכשירי הקוסמטיקה בהן היא משתמשת מעל ל – 60 שנה בממוצע.

סקרים מראים כי צרכן ממוצע משתמש בכ 25 מוצרי טיפוח וטואלטיקה, המכילים למעלה מ 200 כימיקלים שונים שחלקם מבוססים אף על תוצרי נפט ועשויים להיות רעילים ואף לגרום להפרעות הורמונליות.

 

בשנים האחרונות התעוררה דרישה למוצרים קוסמטיים אורגניים המבוססים על מרכיבים טבעיים כדוגמת צמחי מרפא, מינרלים ושמנים ארומטיים. וישנן כמה סיבות טובות לאמץ אותם, כדי לשמור על בריאותנו, כמו גם בריאות כדור הארץ.

 

  1. בחומרים הקיימים במוצרי הקוסמטיקה האורגנית לא נעשה שימוש בריסוס או דישון סינטטי ואין בהם תוספת כימיקלים או חומרים סינתטיים.

 

הצד המכוער של היופי – מה מוסיפים לטיפוח ויכול להזיק?

  1. מוצרי קוסמטיקה קונבנציונליים מכילים חומרים משמרים כמו פרבנים (מתילפרבן, פרופילפרבן, בוטילפרבן ועוד) ופתאלטים. פרבנים הם קבוצה של תרכובות סינתטיות המשמשות בדרך כלל כחומרים משמרים, המיועדים למנוע את צמיחתם של פטריות, חיידקים ועובשים ולהאריך את חיי המדף של המוצרים. הם נמצאו כבעלי פעילות דומה לאסטרוגן וכבעלי יכולת להגיע לרקמת השד ולהישאר בה (אם כי לא הוכח קשר ישיר בינם לבין סרטן השד) ונחשבים בעלי פוטנציאל לאלרגיה. משרד הבריאות הישראליאימץ את הגישה האירופאית ומתיר להשתמש במוצרים המכילים פראבנים שקיבלו את אישורו אך ממליץ להפחית שיווק של מוצרים המכילים אותם.

פתאלטים הינם כימיקלים המשמשים לריכוך והעלאת הגמישות. חומרים אלו נספגים בגוף במהירות והם חודרי שילייה. במחקרים על בעלי חיות נמצא כי חשיפה לפתאלטים משפיעה על מערכת הרבייה ועשוייה לגרום לשיבושים הורמונליים.  .

רבים מהתכשירים מכילים גם SLS (נתרן לאוריל סולפט) – חומר ניקוי שיוצר קצף (לכן נהוג להשתמש בו בסבונים, שמפו, מוצרי ניקוי לעור ולשיער ואפילו במשחות שיניים) שפוגע בשכבת השומן החיצונית של העור ומייבש אותו. על פי מחקרים עשוי לגרום לדלקות בעור והשפעות נוספות על הגוף.

 

  1. בתכשירי קוסמטיקה רגילים, נעשה לא פעם שימוש בריחות המבוססים על רכיבים סינטטיים. בעוד שמוצרי קוסמטיקה טבעיים ואורגניים מכילים ריחות שמקורם בתמציות צמחים ושמנים אתריים. ניחוחות סינטתיים עשויים לגרום להפרעות במערכת הנשימה, תגובה אלרגית והפרעות במערכת החיסון.
  2. שימוש במוצרים אורגניים תורמת לשמירה על כדור הארץ.
  3. המוצרים לא נוסו על בעלי חיים.
  4. בניגוד למה שנהוג לחשוב, גם מוצרי קוסמטיקה טבעית מכילים רכיבים פעילים ולא פחות אפקטיביים מבחינת השפעה על העור, עתירים בנוגדי חימצון, ויטמינים, מינרלים, ליפידים ועוד.

דוגמא טובה למוצרי קוסמטיקה אורגנית איכותית מהווים מוצרי חברת קטרינה טיפוח אורגני שהינה חברת בוטיק למוצרי קוסמטיקה אורגניים לנשים ולתינוקות החוגגת בימים אלו עשור לקיומה. מאחורי החברה עומדת קטרינה ידלין שהיא מומחית לארומתרפיה ונטורופטית בהכשרתה. מוצרי החברה מבוססים על צמחי מרפא ושמנים ארומתרפיים. והמפעל נושא את תו התקן המוביל בעולם לקוסמטיקה אורגנית (COSMOS ORGANIC) ומאגד בתוכו את התקנים האורגניים של אירופה וארה"ב.

 

כך למשל, מציעה החברה סרום אנטי אייג'ינג המבוסס על תערובת ייחודית של 11 שמנים אורגניים בכבישה קרה, קומפלקס ויטמינים ונוגדי חמצון התורמים להזנת העור ומיצוקו, המסייעים במניעת קמטים ועיכוב תהליכי הזדקנות של העור.

 

בין מרכיבי המוצר ניתן למצוא שמנים איכותיים ורבי עוצמה כגון: רוז היפ, שמן נר הלילה, ארגן וזרעי רימונים, תמציות אתריות של נרולי, גרניום ולבונה. וכן ויטמין  C, E, קומפלקס LYCOMEGA – תערובת פטנט של שמנים ומרכיבים המספקים לעור הגנה מפני סטרס חימצוני ונזקי קרינת השמש.

 

מרכיבים אפקטיביים נוספים ניתן למצוא גם בקרם לחות אנטי אייג'ינג לעור רגיל – יבש של החברה.   קרם עשיר זה משלב חומצה היאלרונית טבעית (המשמשת כחומר נוגד חימצון למילוי נפחים והעלמת קמטים שמקורו בעור ובמפרקים והיא בעלת יכולת לספוח אליה אלפי מולקולות של מים), קומפלקס ייחודי של תמציות צמחים ושמנים אורגניים, ויטמינים ואנטי אוקסידנטים המסייעים לחידוש ומיצוק העור, טשטוש קמטים, והאטת הזדקנות העור. במוצר ניתן למצוא גם תמציות מרוכזות מצמחי מרפא כדוגמת תה ירוק, אספסת, זרעי רימונים והיביסקוס – הנחשבים לבעלי פעילות נוגדת חימצון. לצד שמן נר הלילה ושמן זרעי רימונים אורגניים המכילים חומצות שומן חיוניות, התורמות להגמשת ומיצוק העור. קומפלקס LYCOMEGA וקומפלקס של ליפידים משיבולת שועל המרגיעים את העור ותורמים למראה עור בריא וצעיר.

 

ואיך אפשר בלי מתכון למסיכת פילינג טבעית?

 

מסיכת פילינג שיבולת שועל לכל סוגי העור

מסייעת בניקוי, הרגעה והזנה של העור.

 

מרכיבים:

1 כפית שיבולת שועל גרוסה דק

1 כפית יוגורט ביו טבעי

1/2 כפית דבש

לאפקט הבהרה ניתן להוסיף חצי כפית מיץ לימון סחוט.

 

אופן ההכנה:

מערבבים בקערה את כל המרכיבים עד לקבלת מרקם אחיד. מורחים על העור למשך כ – 10 דקות ושוטפים במים פושרים.

 

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו