supherb_Fly
himalayaKrem_Fly

לאכול בריא בהריון?

מאת: טובה קראוזה דיאטנית קלינית B.Sc מתוך הספר "המדריך השלם לתזונה בהריון" בהוצאת ידיעות ספרים
זמן קריאה: 2 דקות
השפעת התזונה על ההריון היא אחד הנושאים המרתקים בתחום. לא במקרה חלה עלייה עצומה בשני העשורים האחרונים במספר מחקרים. מאמר בנושא מאת טובה קראוזה דיאטנית קלינית מתוך הספר "המדריך השלם לתזונה בהריון" בהוצאת ידיעות ספרים.

חוסר בויטמין B12? כך תשלימו את החסר

Laisha_In

השפעת התזונה על ההריון היא אחד הנושאים המרתקים ביותר בתחום התזונה. לא במקרה חלה עלייה עצומה בשני העשורים האחרונים במספר המחקרים בנושא. אמנם יש צורך בשנים נוספות של מחקר כדי לקבל תשובות לשאלות שעדיין אין להן מענה, אך דבר אחד ברור מעל לכל ספק: התזונה שלך בהריון היא אחד התנאים החשובים להיריון בריא.

מדוע, בעצם?

כי תקופת ההריון ותקופת ההנקה שלאחריה הן אתגר תזונתי עצום לגוף שלך. כדי ליצור תינוק צריך לגייס כ 80 אלף קלוריות, והנקה בלעדית במשך חצי השנה הראשונה "תעלה" לך כ 117 אלף קלוריות נוספות. לפני שתאמרי לעצמך "יש!" ותתחילי לחלום על מספר חפיסות השוקולד שאפשר לאכול בתקציב הקלורי הזה, כדאי שתזכרי שמקור הקלוריות הוא הקובע. במסגרת הקלורית הזו צריך לקבל מהתזונה את כל הרכיבים החשובים, כיוון שכולם משתתפים בבניית גופו של התינוק. לכן חשוב לאכול מזונות אשר עשירים בכל הרכיבים הללו, בניגוד לממתקים או למזונות אחרים בעלי ערך תזונתי נמוך (אף על פי שגם אותם אפשר לצרוך במידה).

כי העובר תלוי בך לחלוטין באספקת אותם רכיבי תזונה. את הספק הבלעדי של אבני הבניין אשר בונים את גופו של העובר: המוח, העצמות, השיניים, הלב ועוד הרבה מעבר לכך. בניגוד למה שחשבו בעבר, העובר לא יקבל תמיד את כל הדרוש לו בכל מצב: כשלך חסר, יחסר גם לעובר.

כי העלייה שלך במשקל במהלך ההריון משפיעה ישירות על בריאות העובר ועל בריאותך, בטווח הקצר ובטווח הארוך. חשוב לעלות במשקל במידה המומלצת, כדי למזער את הסיכון לבעיות ולהגביר את הסיכוי להיריון תקין ולתינוק בריא. אכילה מתאימה מאפשרת את העלייה הרצויה במשקל.

כי תזונה טובה כבר בשלב שקודם להריון עשויה להקטין את הסיכון להפלה, ולהגביר את הסיכוי שלך לעבור הריון ללא בעיות נפוצות, כמו אנמיה, עצירות ועייפות. מובן שהתזונה אינה "תעודת ביטוח" מפני בעיות, וגם נשים שהתזונה שלהן מעולה אינן מחוסנות מפני קשיים, אך כאשר התזונה טובה, את מסוגלת להתמודד טוב יותר עם מצבים שונים מאשר אישה שתזונתה לוקה בחסר.

כי התזונה היא אמצעי פשוט, זמין וזול, שלעתים יכול לפתור בעיות ולמנוע התערבות רפואית.

כי אכילה בריאה בהריון היא נקודת הזינוק הטובה ביותר שתוכלי לתת לתינוק שלך, כדי שיוכל להתחיל את חייו בצורה הטובה ביותר שאפשר. כן, וגם לעצמך…

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו