himalayaKrem_Fly
Nikui_Fly

ירקות בקטנה – לחשוב מחוץ לקופסה

מאת: - מטפלת באירוודה - ייעוץ לגבי תזונה, צמחי מרפא וטיפולי מגע ברוח הרפואה ההודית המסורתית. ומנחה סדנאות למתמודדים עם חוסר איזון בבלוטת התריס
הכירו את הירקות שהילדים שלכם יסכימו לאכול! הנשנושים המעוצבים והבריאים שיעשו חשק לכל סרבן ירקות - קטן או גדול
bari14_HP
bari14_Fly
bari14_Corner
bari14_Mob
bari14_In
Sunrider_Mob
Sunrider_Article
Sunrider_HP
Sunrider_Fly
Sunrider_Corner

פעם נדמה שהכול היה פשוט יותר. הילדות. המציאות בה גדלנו. וגם ארוחת העשר לבית הספר. כריך ופרי. היום הדברים הפכו למסובכים יותר. היקף שעות הלימודים של הילדים עלה, גדלה כמות השעות הרבות שהם נמצאים מחוץ לבית. וגם הצרכים התזונתיים שלהם השתנו בהתאם. מזון הפך גם לעניין חברתי ולא רק העדפה תזונתית או עניין של טעם.

ע"פ סקר שערך משרד הבריאות לפני למעלה מעשור, 60% מהילדים בישראל אוכלים ג'אנק פוד בבית ומחוצה לו, ו-81% מהם מחליטים בעצמם מה לאכול לארוחת הבוקר. בסקר אחר שנערך ע"י משרד הבריאות, נמצא כי 50% מבני הנוער צורכים פחות משלוש מנות ירק ליום. לנתונים אלו יש לא מעט השלכות על בריאותם של ילדינו.

ע"פ דו"ח שפורסם בארץ בשנת 2013, אחד מכל חמישה ילדים בכיתה א' מוגדר כבעל משקל עודף. בכיתה ז' המגמה משתנה לרעה עם אחד מכל שלושה ילדים הסובל מהשמנה. ויש לשער שהמגמה השלילית נמשכת עם העלייה בגיל – בישראל, בדומה למדינות אחרות בעולם המערבי.

אחד הדברים ששבו את עיני בביקור שערכתי ביפן לפני שנים הוא הבנטו (BENTO) – ארוחה ביתית ארוזה בקופסה אישית, בצורה אסתטית, כמו שרק היפנים מסוגלים לה – ההופכת שילוב של פחמימה (אורז), חלבון (בשר, עוף, דג) וירקות – ליצירת אמנות בזעיר אנפין.

ביפן יש לכל מרכיב משמעות ויש ווריאציות שונות על הנושא, וכללים שונים וגם תעשייה שלמה סביב אריזות הטייק אווי הביתיות הללו. אבל הרעיון הזה כל כך נפלא, ששווה לאמץ אותו גם אצלנו.

ירקות בקטנה

צילום: pixabay

חברת "מרינה פטריות" השיקה לאחרונה מוצר מהפכני, הצובר פופולריות במדינות רבות בעולם – סדרה של נשנושי ירקות בשם "ירקות בקטנה" – חטיפי ירקות באריזה אישית. הסדרה כוללת מבחר של ירקות עתירי ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים במתכונת של מנה יומית באריזה אישית סטרילית. הירקות שטופים ומוכנים לאכילה. אין צורך לשטוף, לקלף או לחתוך. וגם לא להתלבט איך להתאים את גודלם לקופסת האוכל – כיוון שהם מגיעים בגדלים מיניאטוריים. כאלו שגם סרבני ירקות עשויים להסתקרן ולטעום. בין היתר ניתן למצוא בסדרה אריזות של עגבניות שרי (שנחשבת לירק האהוב ביותר בישראל, ע"פ נתוני סקר שערך המכון הוולקני), מלפפוני בייבי, ופלפלונים – פלפלי טינקרבל קטנטנים ומתוקים. וכן "ירקות בקטנה מיקס" – הכוללת שילוב של כל הירקות הנ"ל. הירקות משווקים באריזה מיוחדת המסייעות לשמירה על טריותם, איכותם הגבוהה וטעמם לאורך זמן.

בראשית השנה פרסם משרד הבריאות המלצות חדשות לתזונה מיטבית ובריאה. בין היתר הומלץ לצרוך 5 מנות ירק ביום. צריכה על בסיס יומיומי של ירקות בקטנה, מסייעת לנו לספק לילדינו את הצרכים התזונתיים, הנחוצים להם לגדילה ותחזוקה שוטפת.

ירקות בקטנה

צילום: pixabay

ניתן להגיש אותם כחלק מארוחת הבוקר עם כריך ו/או מטבל (טחינה, גבינה, יוגורט, פסטו, עגבניות וכד'). או לשלב אותם בארוחת הצהריים עם מנת פחמימה וחלבון. לצד מנת פרי.

בנוסף ניתן להציע אותם לילדים בשעות אחר הצהריים או הערב, כנשנוש טבעי שיהווה תחליף לחטיף או בנוסף, וכך לסייע להם להמעיט בצריכת מזונות בעל ערך תזונתי נמוך.

גם המבוגרים מבינינו, המעוניינים לכלול יותר ירקות בתפריט שלהם, והכנת סלט נשמעת להם כמו משימה כמעט בלתי אפשרית, מוזמנים לאמץ את הרעיון וליהנות מ"ירקות בקטנה".

"ירקות בקטנה" – נשנושים בריאות שבאים לגוף בטוב.
להשיג במרכולים ורשתות השיווק, וכן בסופר פארם וקופיקס.
שתהיה לנו שנת לימודים פורייה ובריאה!

לפרטים נוספים לחצו כאן.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו