Thymoquin_Fly
Thymoquin_Fly

טעים להכיר את מוריה אגמון

"לא משנה כמה התזונה שלנו בריאה. חיים של שמחה, אושר, קבלה עצמית ואהבה ללא תנאים הם אמצעי הריפוי היחידי שקיים"
PassoverFocus_IN

 

מוריה אגמון היא בעלת "למוריה קינוחי אור" מייצרת ומלמד את אומנות הקינוחים הטבעוניים-חיים ממזונות-על. היה ברור שהיא אוהבת ומאמינה בקסם של שוקולד – אבל מה היא אוהבת חוץ משוקולד וקקאו?

 

מה המאכל שאת הכי אוהבת לאכול?

קינוחים! ובמיוחד שוקולד נא… לא סתם אני בייעוד הזה.

מה האוכל המושלם לשבת בבוקר?

פריטטה טבעונית מקמח חומוס, עם פטריות, תרד, מנגולד ובצל, שמכין בן זוגי המוכשר, סלט ענק, לחם כוסמת מדהים שאני עושה בעצמי ולפעמים גבינת קשיו פרוביוטית רוא שאני עושה בעצמי.

 

תארי את ארוחת הבוקר הממוצעת שלך

מעין מוזלי כזה הכי טעים בעולם: יוגורט קוקוס פרוביוטי שאני מכינה לבד, פירות, אגוזי מלך, גרעיני דלעת, זרעי המפ, אבקת חלבון של Sun Warrior, חלב שקדים או חמאת שקדים שאני מכינה לבד. לפעמים אני הופכת את כל העניין לסמודי, בלי האגוזים ועם פירות יער.

איזה מיתוס הכי גדול על תזונה את מכירה?

שיש דרך אחת נכונה ומתאימה לכולם.

 

איזה מאכל מעלה לך הכי הרבה זיכרונות?

עוגת הווניל-שוקולד שלי. זו עוגת ה-RAW הראשונה שעשיתי בחיי. במהלך הכנתה הייתי בהלם כשנוכחתי כמה הטעמים שלה "זרקו" אותי לזיכרונות ילדות – לטעמים של דייסות הווניל והשוקולד שסבתא שלי היתה מכינה לנו כילדים. היינו משוגעים עליהן ותמיד היינו מבקשים שתכין לנו אותן. הם כמובן לא היו טבעוניות ומחומרי גלם שאני לא מתקרבת אליהם היום.. אבל מה שממשיך להדהים אותי, כל פעם שאני מכינה את העוגה הזו, העשויה מחומרי גלם טבעוניים-בריאים-חיים ובאמת נפלאים, זה כמה היא מזכירה לי את אותם הטעמים. ותמיד מזכירה לי עוד דבר חשוב! כמה מפנק, משביע וטעים יכול להיות קינוח RAW. יתכן וזו הסיבה שזו אחת מהעוגות הכי פופולאריות שלנו.

 

מוריה בפעולה

מה בחיים, אבל בחיים לא תאכלי?

קשה להגיד, אנחנו בהווה, הכל יכול לקרות בהמשך… Never say Never – אז כרגע, בכאן ועכשיו – גלוטן.

איזה אוכל תיקחי איתך ליום ארוך ולא צפוי?

תמיד מים. ואגוזים, שקדים, גרעיני דלעת ותמרים.

מה החטא האהוב עליך?

צ'יפס.

במי לבחור, דיאטנית קלינית או נטורופתית?

במי שאני הכי מתחברת אליה אישיותית. מבחינתי השיטה כמעט ואינה משנה, מה שעושה את ההבדל הנו החיבור בין המרפא למבקש הריפוי, ובין הנכונות של מבקש הריפוי להירפא. ובכל מקרה נטיית ליבי הנה לנטורופתית, בשל הגישה היותר הוליסטית, בד"כ.

מוריה בפעולה

מוריה בפעולה

מה דעתך על המשפט? "זה לא מה שאת אוכלת אלא מה שאוכל אותך?"

מסכימה עם זה לגמרי. אין זה משנה כמה התזונה שלנו בריאה. חיים של שמחה, אושר, קבלה עצמית ואהבה ללא תנאים הם אמצעי הריפוי היחידי שקיים

המתכון המנצח של מוריה

באמת שכולם מנצחים, אז פשוט אתן את אחד מהאהובים עלי ביותר – רוא גרנולה בר – מספק טונות של אנרגיה, מאוד מזין, מאוד משביע, וממש טעים!! הוא מכיל מגוון עצום של מינרלים, סיבים תזונתיים ושומנים בריאים. הוא מרוכז ולכן מאוד ממלא, והפלוס האחרון והחשוב שלו – קל, פשוט ומהיר להכנה!! זה בר של שפע! תכינו ותבינו. אפשר כמובן ליצור משחק אינסופי עם האגוזים והגרעינים ,להוסיף אגוזים שלא נמצאים במתכון (פיסטוקים, מקדמיה, מלך) ופירות יבשים כאוות נפשכם (תאנים, משמשים, בננות, אננס, מנגו, אוכמניות. רק תקפידו על פירות מיובשים טבעיים ו/או אורגנים). על ציפוי השוקולד ניתן כמובן לוותר… אבל למה?!

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו