supherb_Fly
supherb_Fly

טעים להכיר את אפרת נבון

"כבר 9 שנים שאני פותחת את היום עם שייק ירוק"
Thymoquin_In

אנחנו ב-Eatwell מכירים את אפרת שנים רבות ומעריכים את פעילותה בתור נטורופתית מוסמכת ומרצה לנטורופתיה, מטפלת בדיקור סיני, אירידולוגית, מנחה סדנאות לניקוי רעלים, מנחה סדנאות לבישול ואפיה בריאים וטעימים.

אפרת מנהלת את מרכז 'תרפא' בבאר שבע בו נעשים טיפולים נטורופתיים וטיפולי דיקור ומתמחה בטיפול במחלות כרוניות וסרטן ומנהלת את דף הפייסבוק: "תרפא המקום הטבעי לבריאות שלכם".

 

מה המאכל שאת הכי אוהבת לאכול?

בגיזרת המתוקים גלידה ועל כן פיתחתי לי עם השנים מתכוני גלידה בריאים מעלפים. אני מכינה לי לדוגמה גלידה על בסיס קשיו וגלידה על בסיס קרם קוקוס (את כל ההמצאות שלי אני ישר מעדכנת באתר שלי כך שכולם מוזמנים ליהנות מגלידה נטולת יסורי מצפון) ובגזרת המלוחים– בטטה בכל צורה שהיא, אם כי המתכון המנצח הוא הכי פשוט- אפיה של עיגולי בטטה דקיקים עם מלח ושמן זית עד להתקרמלות קלה- יאאממי!

 

מה האוכל המושלם לשבת בבוקר?

את ארוחת השבת המשפחתית שלנו אנחנו אוכלים אחרי התפילה כך שזה יוצא בוצהריים כזה: השולחן גדוש בסלטים מסוגים שונים ואז נהנים מחמין צמחוני עם מלא קטניות וחיטת כוסמין.

תארי את ארוחת הבוקר הממוצעת שלך

כבר 9 שנים שאני פותחת את היום עם שייק ירוק. אני מכורה לשייק הזה ובכל יום אני מגוונת בסוגי העלים והפירות ומוסיפה סופר פודס שונים: השייק הזה הוא ערובה ליום של אנרגיות טובות!

 

איזה מיתוס הכי גדול על תזונה את מכירה?

כל הנושא של ספירת קלוריות: מחקרים מראים שבסין אנשים אוכלים יותר קלוריות מאשר בארה"ב פר יום ובכל זאת הסינים פחות שמנים ויותר בריאים מהאמריקאים. מה שחשוב הוא איכות המזון ולא הכמות שלו, ויחד עם הקשבה לגוף, האדם יהיה תמיד בריא ובעל משקל תקין.

 

איזה מאכל מעלה לך הכי הרבה זיכרונות?

כרובית מצופה בפירורים ומטוגנת… גיליתי אותה אצל חברתי הטובה בארוחות הצהריים אצלה בבית אחרי בית הספר ולימים המצאתי מתכון משודרג בריאותית של כרובית מצופה פרורי שקדים מתובלים, אפויה כמובן. (לא שמרתי את השדרוג המוצלח הזה לעצמי ופרסמתי באתר שלי את המתכון…)

 

מה בחיים, אבל בחיים לא תאכלי?

סוכר על כל נגזרותיו (לבן, חום, ממתיקים מלאכותיים וכו').

 

איזה אוכל תיקחי איתך ליום ארוך ולא צפוי?

כאדם מתוכנן ברמות קשות אין לי ימים לא צפויים אבל אם אי פעם יקרה מצב כזה אני מעריכה שאקח קופסה עם ירקות, קופסה עם תבשיל כמו קינואה או קציצות עדשים, ופירות ושקדים לנשנוש.

 

מה החטא האהוב עליך?

אז כבר התוודתי על אהבתי לגלידה אבל הפכתי את החטא למצווה… כי אני מכינה אותה עם רכיבים ממש מזינים וכל יום מקנחת בה את ארוחת הערב שלי.

במי לבחור, דיאטנית קלינית או נטורופתית?

כל מי שהגישה הטיפולית שלה טבעית ומאמינה במזון נקי וגולמי ומתייחסת למטופל ולא למחלה היא מטפלת אידיאלית בעיני.

 

מה דעתך על המשפט? "זה לא מה שאת אוכלת אלא מה שאוכל אותך?"

כיוון שרוב מערכת העצבים שלנו ממוקמת סביב המעי אז יש כאן יחסי גומלין כך שמה שאנחנו אוכלים משפיע על הרגשות שלנו ומה שאנחנו חושבים ומרגישים משפיע על הבריאות הפיזית שלנו. ובקיצור- זה גם מה שאני אוכלת וגם מה שאוכל אותי.

 

המתכון המנצח שלך 

טוב, נראה לי שאחרי שדיברתי כל כך הרבה על גלידה אז זה די ברור: גלידת שיש טבעונית.

 

אפרת תיקח חלק  בכנס אוכלים בריא 11 עם: סדנת הכנת שייק ירוק וסודות הסופר פודס. הכנס ייערך ב14-15 בנובמבר בתיאטרון גבעתיים.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו