himalayaKrem_Fly
Thymoquin_Fly

טעים להכיר את איריס גרינשפון

מארחים במדור את איריס גרינשפון, מי שהמציאה ומקדמת את שיטת הכפיות! מרצה ומאמנת לשינוי הרגלים לאורח חיים בריא; בעלת "כאן אוכלים בכיף" סדנאות מעשיות עם אלעד זוהר, ערוץ 13 קשת
himalayaKrem_IN

 

מה המאכל שאת הכי אוהבת לאכול?

וואו יש המון. נסגור על 1- שייק ירוק שתמיד מרענן וסוגר פינה, 2- סלט שאין ארוחה בבית בלעדיו 3- כמובן ממתקים שאנחנו מכינים כל היום בבית.  תמרים, חמאת שקדים ובוטנים, סילאן ומייפל- החברים הכי טובים שלנו במטבח.

 

מה האוכל המושלם לשבת בבוקר?

האוכל המושלם לשבת הוא ארוחת בוקר עם סבתא שלי, בת 94, שאני מקפידה לבקר כל שבת בבוקר. נסיעה של שעה לכל כוון אבל אני אוהבת כל כך אותה. אז אנחנו אוכלות מה שיש במקרר. לא ממש אכפת לי, העיקר להיות יחד!

 

תארי את ארוחת הבוקר הממוצעת שלך

זו הארוחה הכי מושקעת שלי ונותנת לי אנרגיה גבוהה לכל היום: בקיץ: קערת אסאי.

בחורף: דייסת שיבולת שועל. תמיד מעל פירות העונה ולפעמים צ'יה וגם גרנולה שהבנות שלי מכינות.

 

איזה מיתוס הכי גדול על תזונה את מכירה?

המיתוס הכי גדול ששמעתי כבר אלפי פעמים: לאכול בריא זה מאד יקר ולוקח מלא זמן. הכיייייי לאאאאאאא! לשתות מים במקום לקנות משקאות ממותקים יותר זמין וזול. להכין שייק משאריות מלפפון , תפוחי עץ, סלרי ותרד ואז להיות שבעים ל 3 שעות- זול. בשיטת הכפיות לא תזרקו יותר פירות וירקות לעולם! וזה חיסכון רציני ביותר!

 

איזה מאכל מעלה לך הכי הרבה זיכרונות?

ללא ספק עוגת שוקולד שכבות גבוהה ונוטפת שוקולד שאני והאחיות שלי זכינו לקבל מאמא שלנו (הנדירה-תודה אימוש) כל שנה ליומולדת. מלא מרגרינה, קקאו , סוכר לבן וקמח תופח, אבל…הטעם זכור לי עד עכשו בפה ובבטן. מאז עברו הרבה  מוצרים מן המטבח של ההורים ושלנו, אבל הזיכרון הנעים עם הצחוקים, המוזיקה, האהבה והמסירות- תמיד יישאר!

 

מה בחיים, אבל בחיים לא תאכלי?

אוכל מר, חריף או מלוח מידי עבורי. מעדיפה טעמים ניטרליים שנעימים לי לבטן והכי מעדיפה מתוקים!

 

איזה אוכל תיקחי איתך ליום ארוך ולא צפוי?

אני תמיד יוצאת עם קופסת אוכל (ממש כמו שיש לשלושת ילדיי) מפנקת ומחולקת היטב. תמיד יהיה בה קרקרים שאני מכינה לבד, אצבעות גזר, מלפפון, סלרי (אחד הגילויים הגדולים שלי) ואגוזי פקאן עם תמר, או כדורי האנרגיה שלי, למקרה שבא לי קינוח שיעניק לי אנרגיה להמשך היום.

 

מה החטא האהוב עליך?

זה ברור- שוקולד! קינוח מושחת של עוגות מלאות קרם, מוס שוקולד מריר, סופלה חם עם גלידה וכו וכו…שניה…רצה לקחת ביס מתוק…

 

במי לבחור, דיאטנית קלינית או נטורופתית?

אני מאמינה בחיבור בין אנשים, מאמינה שהמורה מגיע כאשר התלמיד מוכן ולכן מי שמרגישים שהיא האחת- היא כנראה הכי מתאימה ללוות אותך בתהליך הנפלא של גילוי אורח חיים ממלא ומספק.

 

מה דעתך על המשפט? "זה לא מה שאת אוכלת אלא מה שאוכל אותך?"

אני מאמינה שגוף ונפש- אחד הם ולכן חשוב לאכול כל מה שעושה לנו טוב תוך הקשבה אמיתית (זה נרכש) ומינונים שנכונים לנו, אחרי ניסוי ולמידה. כאשר נעים בבטן-ויש אנרגיה גבוהה- גם המוח ממוקד ועובד יותר טוב!

 

המתכון המנצח של איריס – עוגיות ללא גלוטן וללא סוכר

ממממממממ קשה לי לבחור..בואו נלך על עוגיות ללג ללס בריאות, טעימות וקלות משלושה רכיבים בלבד:

זהו. שלושה רכיבים לערבב בקערה (ממליצה להכפיל כמויות) ולהניח על תבנית אפייה. מבננה אחת כ 6-8 עוגיות. לאפות ב 170 מעלות 15 עד 20 דקות. לבריאות!!

איריס תקח חלק בכנס אוכלים בריא 11. הכנס ייערך ב14-15 בנובמבר בתיאטרון גבעתיים. היא תעביר עם אלעד זוהר סדנת בישול בריא ללא גלוטן.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו