ecosupp_FLY

Powered by WP Bannerize

SHABAT_MIG_R

Powered by WP Bannerize

טיפים לאכילה בריאה

מאת: ד"ר אריק ברוורמן (M.D) מתוך הספר "אפקט הקצה" בהוצאת פוקוס
מספר טיפים באופן כללי לאכילה בריאה מאת ד"ר אריק ברוורמן (M.D).

צילום: pixabay

בראש ובראשונה, דעו לכם כי אין להפריז באכילה. היעזרו בכוסות מדידה, כפיות מדידה או מאזני מטבח כדי לברר כמה אתם אוכלים ולהעריך את גודלה של המנה הממוצעת. רשמו מה אתם אוכלים ובאילו כמויות. אם נראה לכם שכמויות אלו מופרזות, סביר להניח שזו אכן המציאות. רוב האנשים נדהמים מכמויות המזון שהם אוכלים, לאחר ששקלו ומדדו את ארוחותיהם.

טיפ נוסף הוא, לאמץ הרגלי אכילה דיאטטיים, גם אם אינכם סבורים שעליכם לרדת במשקל. כשמשקלכם מוגדר כמעל לטווח הרצוי, משמעות הדבר היא שגופכם אוגר שומן, מה שעלול לגרום לעלייה ברמות הכולסטרול שלכם. דבר זה עשוי לגרום לסדרה של בעיות בריאותיות, לאחר מכן.

קצצו בקלוריות, באמצעות צריכת כמויות קטנות יותר של מזון. אל תדלגו על ארוחות, פשוט אכלו קצת פחות. אכלו לאט יותר, קחו את הזמן לטעימת המזון ולהנאה ממנו. עזרו ללבלב שלכם לפעול ביעילות, על ידי שמירה על רמות יציבות של סוכר בדם. ארוחות תכופות מסייעות לשימור האיזון בין הורמוני הלבלב, הנחוץ לצורך שחרור קבוע וממושך של שומנים.

גופכם חוזר לרעבונו לאחר 3 עד 5 שעות. לכן, בולמוס אכילה הוא, בדרך כלל, תוצאה של תכנון לקוי. אם אתם נוהגים לאכול בזמנים קבועים וללא מרווחים גדולים בין הארוחות, סביר שלא תיקלעו למצב של ארוחות שחיתות. לכן, כדאי שתקפידו על 3 ארוחות ביום עם 2 חטיפים בריאים ביניהן.

לאלו הנוהגים לחטוף בין הארוחות, ודאי יהיה קל יותר לרדת במשקל, משום שלמעשה הם צורכים פחות קלוריות במהלך 3 הארוחות.

כמצופה, החטיפים המזיקים דלים ברכיבים תזונתיים, עתירי סוכרים ושומנים, או מכילים פחמימות פשוטות, המונעות את יצירתם של התנאים הסביבתיים המיטביים הדרושים לפירוק השומן. גם חטיפים בריאים, כפירות, עלולים להזניק את רמות הסוכר בדם ואת רמות האינסולין, כשאוכלים אותם בפני עצמם. לכן, מלבד הלחמניות המתוקות המכילות כמויות גדולות של סוכר וקמח מעובד ולבן, כדאי שתתחילו לחשוב גם על לחם מדגנים מלאים, פרוסת עגבנייה ותרד.

בכמויות קטנות, אגוזי מלך ושקדים ייחשבו אף הם כחטיפים מתאימים.

עם הדיאטה, מומלץ שתיטלו תוספים נוגדי חמצון. נוסחה איכותית המכילה את התוספים הללו תכיל ויטמין C, ויטמין E, אבץ ומרכיבים אחרים המנטרלים רדיקלים חופשיים, אשר יכולים לגרום נזק לתא כשאינם תחת שליטה. לבסוף, ודאו כי אתם ישנים מספיק. כשהמוח והגוף מקבלים את מנוחתם, לעיתים קרובות, הצורך העז בפחמימות פשוט נעלם.

למידע נוסף אודות הספר "אפקט הקצה" בהוצאת פוקוס

השאירו תגובה: