Laisha_Fly
Thymoquin_Fly

טבעונות למניעת קורונה?

מאת: מיכל אברמוביץ
זמן קריאה: 3 דקות
לד"ר רון, האורים והתומים של הרפואה המשלימה בישראל, יש מה לומר בעניין הקורונה.
Thymoquin_In

מה התייחסות הטבעונות לקורונה? פנינו לגדעון רון, מי שכתב את הערך 'רפואה לא קונבנציונלית' באנציקלופדיה העברית.

"החשש מוצדק" אומר רון על בהלת הקורונה, "כל דבר שהוא לא וודאי, תמיד מכניס ללחץ. למוח האנושי קשה להתמודד עם תנאי אי-וודאות, בייחוד כשזה קשור לבריאות. יש שלל תיאוריות קונספירטיביות. זה כנראה לא בגלל העטלפים, אלא בגלל שלקחו את הווירוס שנמצא אצל בעלי חיים לניסויים מעבדתיים. ישנה טענה שכמה חודשים לפני התפרצות המגיפה, וירולוגים סיניים גורשו ממעבדה קנדית שעסקה בווירוס הקורונה. הקנדים טענו שהם סוכני ריגול. לדעתי ייקח שנים עד שנדע מה באמת קרה. בכל מקרה חשוב להדגיש שאנחנו בפירוש סומכים על אנשי משרד הבריאות, בהקשר להתנהלות החברתית, בנוגע למגיפה."

מה אתה חושב על ההתייחסות הבריאותית לקורונה?

"ההתייחסות הבריאותית היא זו הבעייתית. אני סבור שחלק גדול מסיבוכי המחלה נובע מהפרוטוקול הרפואי, שכולל למשל, מתן תרופות להורדת חום. שוכחים שהגוף הוא זה שמעלה את הטמפרטורה שלו, באמצעות מערכת החיסון. היא זו שדואגת להפרשת פרוסטגלנדינים, שתפקידם לגרום לבלוטת ההיפותלמוס במוח להעלות את חום הגוף. גם רדיקלים חופשיים מופרשים לטובת המלחמה ב"פולשים". אין ספק שתרופות להורדת חום פוגעות במערכת החיסון. אפשר פשוט להתמודד עם חום גבוה באמצעות קומפרסים קרים.

לילדים שלנו למשל, מעולם לא נתנו תרופות להורדת חום – רק קומפרסים. נכון, זו קצת התעסקות, אבל אין ספק שזה לטובת בריאות הילדים. כשמערכת הבריאות תצליח לצאת מתוך הקופסה המחשבתית שלה, שהפתרון הוא קודם כל תרופות, בריאות האוכלוסייה תשתפר. בכל מקרה חשוב לציין, שתמיד יש מקום לתרופות – במקרי חירום.

גדעון רון מספר שלאחרונה הוציא משרד הבריאות הצרפתי הודעה, המדברת על כך שייתכן שתרופות אנטי דלקתיות מחזקות את התפשטות הקורונה. אז יש למה לקוות.

ואולי כדאי גם לציין, שישנם לא מעט מומחים הטוענים, שהווירוס הזה הוא לא יותר אלים משפעת רגילה, רק ההידבקות בו גדולה יותר".

האם לדעתך תזונה נכונה יכולה לשפר את המצב?

"אין ספק שמערכת החיסון מתחזקת ברגע שנותנים לגוף את התזונה הנכונה. הרי האוכל הוא גם חומר הבנייה וגם הדלק של הגוף! כל שעה כמיליארד תאים מתחלפים לנו – וחומרי הגלם לבניית התאים החדשים מגיעים הרי מהמזון. כך שככל שהמזון טבעי יותר לגוף, כך הגוף יתפקד טוב יותר.

אתה מתכוון לטבעונות?

"הטבעונות היא אכן התזונה הטבעית ביותר לאדם. עד השימוש באש, האדם בכלל לא אכל חלבון מן החי, ועד השימוש הביתי במקררים – בקושי. נזכור שמחלה בשם גאוט, שיגדון בעברית, שהיא תוצאה של עודף חומצת-שיתנן בדם – הנובע בעיקר מאכילת חלבון מן החי – כונתה בעבר 'מחלת המלכים' או 'מחלת הציידים', כלומר אלה שהרבו לצרוך מזון שכזה.

הבסיס הבריאותי של הטבעונות, היא הימנעות ממזון שיוצר חומצה וצריכת מזון יוצר בסיס; וזאת משום ש ה-PH של הדם שלנו הוא תמיד מעל 7, כלומר בסיסי. וחשוב לתמוך בכך עם מזון יוצר בסיס: ירקות, פירות, שקדים, תפוחי אדמה, חומוס, עדשים, סויה ועוד. בין המזונות יוצרי החומצה, שהם השליליים לגופנו, אפשר למצוא את הבשר, עוף, דגים, ביצים, מוצרי חלב והבצקים למיניהם (מוצרי החיטה).

ממה עוד כדאי להימנע?

"מכל החומרים שאינם מוגדרים בכלל בטבע כמזון: קפאין, ניקוטין, אלכוהול. לגבי הקפה למשל: ישנם בטבע צמחים שיוצרים רעלנים כדי לשמר את עצמם: פטריה רעילה או הרדוף הנחלים; ובעלי החיים יודעים לא לגעת בהם. כך גם אין בעל חיים שניזון מפולי הקפה, שמכילים את האלקלואיד (רעלן) קפאין. גם אותו בעל חיים, בשם לואק, שכבר בולע את פולי הקפה – כדי להיזון מהציפה הירוקה שלהם – לא נוגע בפולים עצמו. הוא מפריש אותם בגלליו ובני האדם אוספים אותם מהצואה שלו ויוצרים את הקפה הכי יקר ביותר בעולם: קפה לואק. כל פולי הקפה עוברים התססה לפני הקלייה. ומסתבר שמיצי העיכול של אותו בעל חיים יוצרים התססה עם טעם מיוחד.

הוא מוסיף: "חשוב לזכור שטבעונות אינה מסתכמת במזון בלבד, אלא בכל מה טבעי לגוף: למשל, שינה מספקת, שחשובה מאוד מאוד לחיזוק מערכת החיסון!"

כדי להקל על זכירת נושאי הבריאות, מתייחס למילה: ת.נ.ש.מ.ת:

"התנשמת היא ציפור עם פני לב; אז נדמיין את נושאי הטבעונות הבריאה כראשי תיבות של שמה: תזונה, נשימה, שינה, מודעות ותנועה. אלו הם חמשת הנושאים שכל מי שדואג לבריאותו, חשוב שייתן עליהם את הדעת".

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו