ecosupp_FLY

Powered by WP Bannerize

9KATERDRFLYR

Powered by WP Bannerize

חמישה מזונות-על לשדרוג הרכיבה שלך

מאת: אביטל דותן
הכירו את המזונות שיעלו לכם את הכושר, יעשירו אתכם בוויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, ינקו אתכם מרעלים יחזירו לכם את האנרגיה בצ'יק ויעזרו לכם לשבור שיאים חדשים!
מזונות לשיפור הכושר

צילום: pixabay

עונת התחרויות בפתח. רוצים להיות מהירים יותר? קלים יותר? חזקים יותר ומוכנים לרכיבה? הכירו את המזונות מנקי הרעלים שיעשו את ההבדל ברכיבה שלכם.

עלים ירוקים

עלים ירוקים כהים כמו תרד, כרוב, קייל  ומנגולד מעולים לאיברי ניקוי הרעלים (ריאות, כבד, עור, כליות, מערכת העיכול). אכלו עלים ירוקים פעם ביום. הם מכילים כמעט את כל הוויטמינים והמינרלים שגופכם זקוק להם, אנזימים מטבוליים שעוזרים  לתהליכי העיכול והספיגה. עלים ירוקים מכילים מעט מאד קלוריות, קחו תוספת בלי חשש.

(טיפ: אכלו את העלים הירוקים שלכם עם שומן בריא: הקפיצו תרד ומעט שמן זית לספיגה מהירה של הוויטמינים המסיסים בשומן A,D,E,K).

פירות הדר

לימונים, ליים, תפוזים, ואשכוליות יהיו תוספת נהדרת. במיוחד בימים שקרובים לרכיבה. תוספת ויטמיןC   תחזק את המערכת החיסונית, כך שזו לא תשבית אתכם בזמן מאמץ קריטי. ויטמין C  מסייע בספיגת הברזל החשוב לאספקת החמצן לשרירים. פירות הדר מכילים נוזלים ויקפיצו אתכם לראש הטבלה גם מבחינת צריכת הנוזלים בגוף.

(טיפ: הכינו במקרר קנקן של מי לימון סחוטים עם עלי נענע).

צמחי תבלין

בזיליקום, כוסברה, טימין ושמיר יסייעו בתהליכי ניקוי של מערכת העיכול וישפרו את זרימת הדם,  עשירים בנוגדי חמצון, נוגדי דלקת. בנוסף לכל היתרונות האלו הם

מכילים כמות מפתיעה של סיבים שמניעים את מערכת העיכול בקצב של ספורטאי.

צילום: pixabay

הקפיצו צמחי תבלין במחבת עם רוטב אדום לפסטה ומרקים, הוסיפו לתבשילים. שימו לב להוסיף אותם לקראת סוף הבישול כדי שיישארו טריים וירוקים. הוסיפו למתכוני המיצים והשייקים החביבים עליכם.

מי קוקוס

מי קוקוס מכילים את כל מה שמשקאות האנרגיה שלכם מכילים אבל ללא חומרים מלאכותיים, ללא תוספת סוכר וקפאין. מפוצצים באלקטרוליטים המנקים בצורה טבעית, באשלגן. מי קוקוס שומרים עליכם רוויים בנוזלים גם בזמן ריצות ורכיבות למרחקים ארוכים. שתו מי קוקוס כשעה לפני הפעילות.

אקסטראBOOST   כאשר רצים או רוכבים למרחקים ארוכים, הוסיפו מראש מלח ים למי הקוקוס שלכם כדי להבטיח כמות מספקת של נתרן למאמץ ממושך.

שייק קוקוס אנרגטי המגן על הגוף ומאיץ את המטבוליזם

מזונות לשיפור הכושר

צילום: pixabay

11/2 כוסות מנגו, 1/2 בננה קפואה, 1 כפית שמן קוקוס, 1 מנת חלבון בטעם וניל (אפשר גם חלבון המפ או אפונה או אורז מלא), 11/2 כוס של חלב קוקוס לא ממותק או מי קוקוס, 5-6 טיפות של סטיביה בטעם אפרסק – אופציונלי, קרח. להכניס הכל לבלנדר.

השייק מסתכם ב-180-264 קלוריות, 30 גרם פחמימות איכותיות, 13 גרם חלבון משובח, 11 גרם שומן סקסי. לקריאה על סגולותיו של שמן קוקוס.

כרוב ניצנים

כרוב ניצנים וכל משפחת המצליבים כמו ברוקולי וכרוב מכילים פיטונוטריאנטים המעצימים את יצור האנזימים הקשורים לניקוי רעלים בגוף.

(רחצו את כרוב הניצנים, חתכו לרבעים ושימו במחבת, הזליפו מעל כפית שמן קוקוס ומלח ים. בשלו 10  דקות. לפני ההגשה הזליפו מעט חומץ תפוחים מעל).

אביטל דותן, נטורופתית מתמחה בצומות מיצים

השאירו תגובה: