PassoverFocus_Fly
supherb_Fly

חזון בריא לשנה חדשה

מאת: - נטורופתית. מטפלת בתזונה תוך התמקדות באסטרטגיות אכילה. מנחת סדנאות ריסטארט תזונה.
החלטות חשובות לשנה הבאה לקראת אורח חיים בריא ומודע
Laisha_In

ריח של שנה חדשה היא כמו ריח של עוגה נאפית בתנור. רק להפך.

אם העוגה מחדדת את חיישני הקרייבינג שלנו, אז שנה חדשה מעוררת בנו דווקא את המוטיבציה להתחיל סוף סוף דיאטה, לנטוש את הסוכרים, הנשנושים הליליים, המזונות המתועשים או את ולאכול יותר בריא ומגוון , להתחיל לעשות סוף סוף ספורט. מוכר לכם?

שנה חדשה היא לגמרי הזדמנות לקבל עלינו כמה החלטות חשובות ומומלץ לקבל כאלה שיהיו ישימות. מבין הנושאים שעולים בחשבון הנפש, עם הרבה רצון טוב וכוונה הן ההחלטות שנקבל בתחום השמירה על אורח חיים בריא. אם בתזונה או בפעילות ספורטיבית ויום יום מודעים יותר. לצערנו ברוב המקרים החלטות הטובות מתפוגגות להן עם ארוחות החגים. ובתקופה שלנו אולי אפילו עם הסופ"ש הראשון לסגר. למה זה קורה? ומה יכול לסייע לכם השנה להחליט וגם לממש את ההחלטה על אכילה טובה יותר?

המח שלנו בנוי ממסלולים עצביים שעושים לנו את החיים יותר קלים ואוטומטיים. זהו בעצם כוחו של הרגל. לשנות הרגל מאוד מאתגר, הדבר כרוך במאמץ מנטאלי וגופני- זה כמו ללכת בשביל סלול ומוכר לעומת לפלס בין עשבים קוצים וענפים מסלול חדש. כך ההתמודדות שלנו עם הרגלים חדשים תזונתיים (ולא רק) שאנו רוצים להכניס לחיינו".

 

כדי שזה יצליח לקרות באמת ולהחזיק מעמד. חשוב שיקרו כמה דברים:

החלטות ספציפיות:

כשאנחנו מחליטים 'לאכול בריא' או 'לפצוח בדיאטה',  חשוב להגדיר בדיוק מה זה אומר לאכול בריא:  למשל: לשלב 3 ירקות בכל ארוחה, או לסיים לאכול בשעה 20:00 בערב הן החלטות ספציפיות.

לפצוח בדיאטה?

 

החלטות ריאליות:

גם אם התמקדנו בהחלטות ספציפיות, הן גם צריכות להתאים לאישיות של מי שמחליט. זה צריך להיות ריאלי לסדר היום, לאופי, לאורח החיים. אישה עסוקה שמג'נגלת בין ילדים, עבודה, בקושי זמן לעצמה שתחליט להשקיע שעות בבישולים- הסיכוי שההחלטה הזאת תחזיק לאורך זמן היא מזערית, כי זה פשוט לא ריאלי. לקיחת החלטה כזאת שאינה מתאימה לה תעורר בה בסופו של דבר תחושת כישלון ותסכול במקום הרגשת הצלחה וסיפוק. דבר שיכול לגרום לייאוש. כנ"ל לגבי אדם חובב כורסה ועייף. אם הוא יחליט לעשות 5 ימים בשבוע TRX או להתחיל לרוץ למרתון זאת תהיה פנטזיה על מישהו בעל אישיות אחרת לרוב. אם תהיה החלטה להתחיל עם צעידות בים או חדר כושר פעמיים בשבוע זה יהיה הישג משמעותי ויותר מתאים לנקודת המוצא ואורח החיים של המחליט.

 

כוח המילים:

למילים בהן נשתמש בתהליך יש משקל מאוד משמעותי. אם תשתמשו במונחים של מניעה או אי אכילה, או אסור לאכול את זה או זה עלולים לגרום לתחושה של תסכול, או חוסר ואפילו מסכנות, מה שלא ממש יעזור ליישם  את ההחלטות החדשות. אבל אם נקפיד לבטא את ההחלטות בדרך חיובית באמירות כגון: "אתפנק כל בוקר על פירות ואגוזים" במקום "לא אוכל עוגיות או קורנפלקס בבוקר" יעזרו לתחזק את המוטיבציה לשינוי הנהדר שאנו מייחלים לעצמנו לאורך זמן.

 

הכל  או כלום? בום

החלטות לשינוי אורח חיים מורכבת מהרבה מאוד פרמטרים, ולהתחיל מיד לבצע את כולם בבת אחת כמעט בלתי אפשרי. נתקלתי בלא מעט מקרים של מטופלים שקיבלו החלטות מאוד חדות ומהר מאוד התייאשו. "הכל או כלום" פחות מתאים במקרים כגון אלה ולכן הייתי ממליצה להיכנס לתהליך בהדרגה זאת הדרך הטובה יותר להשיג תוצאות משמעותיות.

לוקח זמן "לסלול שביל חדש" בראש שלנו ולהטמיע את ההרגל והחלטה החדשים.

חשוב מאוד להיות סלחניים כלפי עצמכם להיות מודעים לעובדה שיש ימים או תקופות מאתגרות יותר, ואם אנחנו נשברים לא לשבור את הכלים. לא לומר "אם כבר אז כבר" כי אז תגיע רגרסיה רצינית.  לכן אין מקום להלקאה עצמית ורגשות אשם..

"חמלה, קבלה עצמית  והבנה שאנחנו עושים כמיטב יכולתנו, הם תרגול חשוב מאוד וחייב להיות חלק מההחלטות לאורח חיים חדש..

 

שתפו לקבלת סביבה תומכת

ספרו על החלטתכם בסביבה הקרובה  שלכם, לבני המשפחה, חברים ואפילו במקום העבודה. אל תהססו  לבקש תמיכה ועזרה. אני בטוחה שמי שאוהב אתכם יזרום אתכם אם רק תבקשו. הימנעו מלהכניס מכשולים לבתיכם, לפני שנים הייתי 17 ק"ג  יותר מהיום  עם כולסטרול גבוה והייתי חייבת לשנות את אורח החיים שלי" עם תחילת התהליך ביקשתי מבן זוגי הרזה שיעזור לי ושנתפנק על עוגות מחוץ לבית. כי הנוכחות שלהן במטבח תקשה עלי מאוד. לשמחתי הוא נרתם לתמוך בתהליך שעברתי ובכך הרוויחה גם כל המשפחה.

אפשר לבקש מחברים לתמוך ולעודד או אפילו להצטרף לאתגר. גם ליווי מקצועי הוא דבר שיכול לתמוך וליצר מסגרת, גם אם נראה שהדברים פשוטים. במרוץ החיים סדר עדיפויות משתנה עם הזמן והדברים עלולים להתמסמס.

 

הכינו לוח חזון שילווה ויעודד אתכם כל השנה

אחד הכלים לתחזק את המטרות ואורח החיים שאנו שואפים לשמר הוא להכין לוח חזון שישקף את החיים שהיינו רוצים לחיות, את האיכויות, המטרות והתחושות. לוח חזון כזה הוא שילוב של הויזואלי והמילולי ומיצר פעמים רבות באופן מוחשי יותר את המציאות שאנו רוצים ליצר ומטמיע אותה בתודעה . אני אישית מדביקה את לוח החזון שלי כל שנה בפנים דלת ארון הבגדים כך שהוא מלווה אותי כמעט בכל ימות השנה.

ב22.9.20, יום ג', תערך סדנת זום להכנת לוח חזון wellness אישית לשנה החדשה בהנחיית הנטורופטית אלמוג גולד. הכניסה חופשית ומותנית בהרשמה מראש כאן: https://bit.ly/33Pk6Uz

שתהיה שנה בריאה ומאוזנת לכולנו.

צרו קשר עם אלמוג גולד רוטנברג



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו