Nikui_Fly
bari14_Fly

זהירות רעלים לפניך

מאת: קארונה ירון, שפית רואו פוד
זמן קריאה: 2 דקות
מזון טוב הוא מזין, מרפא וממלא את הגוף בחיוניות ורעננות. אך מה עם המזונות שאינם עושים זאת, ולא זאת בלבד, אלא אף מזיקים לגוף? מהם המזונות האלו וכיצד נדע להמנע מהם?
bari14_In

הבנו כבר שלא כל אוכל הוא מזון… מזון הוא מתנה מן הטבע החכם והקסום, המכיל את כל מה שגופנו צריך לצמיחה, שגשוג, חיסון, טיהור והפרשה. אוכל הוא דבר שאנחנו מכניסים אל הפה.

לרוב אני מדברת ומהללת מזונות, והיום נדבר על רעלים באוכל, מהם כדאי להמנע לחלוטין או לרוב ונלך מן הגרוע אל הגרוע:

1) חומרים משפרי טעם וצבע: מונוסודיום גלוטמט, ממתיקים מלאכותיים, ניטריטים וניטרטים, סולפאטים, חלק מצבעי המאכל המתחילים באות E. אלה הם כימיקלים המאטים את פעילות העיכול ומגבירים תאבון, קרצינוגנים המעודדים סרטן, חסמים בלתי מתעכלים בכבד, חומרים הפוגעים בבלוטת התריס וחסמים לקולטנים במוח.

2) חומרי הדברה: רעלי עצבים שהורגים את החרקים המזיקים למזון אך פוגעים גם במערכת העצבים שלנו, חומרים דמויי אסטרוגנים המשבשים את ההתפתחות ההורמונלית, חומרים המשבשים את מערכת הדם, ומסרטנים. השפעתם של חומרי ההדברה היא מצטברת ואינה נחווית מיידית.

3) סוכר: מה שהיה תבלין ותרופה הפך למרכיב מזון עיקרי. אם במאה ה18 צריכת הסוכר השנתית לאדם באירופה עמדה על קילו אחד בשנה כיום היא עומדת על יותר מ-70. עודף הסוכר מוציא את האינסולין והאדרנלין מאיזון ושם אותנו בחוויה תמידית של לחץ, מעלה את רמת חומציות הדם ובעקבותיה את הדלקתיות בגוף, בריחת סידן מהעצמות, פגיעה בלסתות בשיניים ובקנה הנשימה.

4) חלב: מכיל קזאין, חלבון שאת האנזימים לפרוקו המלא אנחנו חסרים. תוצרי פרוקו מגרים את הריריות הפנימיות, מגרים את המערכת החיסונית, משבשים את המוח ומערכת העצבים עד כדי אוטיזם, מחלישים את העצם, פוגעים בכלי הדם והלב ומסרטנים.

5) קפאין: גורם להפרשת אדרנלין והתשת בלוטת האדרנל, מעלה קצב לב, נשימה ולחץ דם. גורם לשחרור סוכר מהתאים אל הדם, לסכרת וגורם להפסקת מערכת העיכול לטובת המוח והשרירים. פועל על מרכזי ההנאה במוח, משנה רמות הורמונים, וגורם לפיתוח תלות והתמכרות. הקפאין גורם לניצול מאגרי אנרגיה ויטמינים ומינרלים ולעייפות גדלה והולכת,  לדלדול מסת העצמות, להרחבת עורקים ולרפיון שרירים טבעתיים.

6) מזונות מהונדסים גנטית: בארץ לא קיים מנגנון בקרה, פיקוח והתרעה מפני מזונות מהונדסים גנטית. אלה הם מזונות שהוחדרו להם גנים זרים מוירוסים וחיידקים המשנים את הגנום שלהם ושל הניזונים מהם. תירס, חיטה, קנולה,בוטנים וסויה שאינם אורגניים, הם בדרך כלל מהונדסים גנטית.

 

 

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו