PassoverFocus_Fly
PassoverFocus_Fly

זהו. השנה אני מתחיל/ה!

מאת: - סדנאות מעשיות, הרצאות מעולות ואימונים למשפחה בנושא אורח חיים בריא
שנת תש"פ נפתחת. רוצה לרדת השנה במשקל? איך מניעים שינוי?
supherb_IN

זהו. השנה אני מתחיל/ה!!!

כמה פעמים יצא לכם להבטיח לעצמכם שתתחילו להתעמל/לאכול בריא/להפסיק להתעצבן/לישון יותר/לקחת יותר חופש/ בתחילת השנה?

ברור, כולנו רוצים יותר אבל החיים ממשיכים להם בעומס, וחלק מהדברים אנחנו פשוט לא מספיקים, לא מוצאים להם זמן. באאארור- כי אין זמן!

אז בואו תנו לי לעזור עם כמה נתונים: ילדי ישראל אוכלים יחסית הרבה פירות וירקות. וזה נהדר. ממש נהדר!

הבעיה היא שהם אוכלים גם הרבה חטיפים וממתקים, מה שנקרא ג'אנק פוד. וזה רע. כמה זה רע? מעל חצי מיליון מילדינו, ילדי ישראל, סובלים מעודף משקל. האחוזים בישראל הם מהגבוהים באירופה, כמעט במקום הראשון  וזה גרוע.

לפי נתונים של פרופ' איתמר רז, נשיא המועצה הלאומית לסוכרת ויו"ר העמותה לאורח חיים בריא, בה אני חברה פעילה, (גאה לעמוד לצידו של האדם המסור הזה), 60 אחוז מהמזון שמגיע לפה של ילדינו – מקורו במזון מתועש. אני האמת לא הייתי קוראת לו מזון – כי הוא לא מזין אותנו בשום צורה- בוא נקרא לו בשמו "אוכל זבל" אל תכעסו- לא אני המצאתי את השם. או פשוט נקרא לו מוצר. מוצר שיש מי שמכניס כסף רב ברגע שאנחנו קונים אותו.

רוצים עוד? "ילד ישראלי צורך פי 4 סוכר ממה שמותר לו. צריכת סוכר מוגברת עלולה לגרום לתופעות כמו לב שומני וכבד שומני" איתמר רז, אצל סבר פלוצקר, טור שישי, ידיעות אחרונות 23-2-2018

נראה לי שהבנתם. זמן או לא זמן, אם לא עבור עצמכם- בואו נשמור על הילדים שלנו. אחרת- אנחנו מכינים להם עתיד מלא מחלות, השמנת יתר וחיים פחות אנרגטיים וחיוניים ממה שהיינו מבקשים עבורם.

 

איריס גרינשפון

 

אבל מה עושים עם הזמן?? אוף הזמן!!

אז ככה- מחליטים שלבית שלנו נכנסים- תלוי בכם- רק סוג אחד או שניים של ג'אנק- אתם תחליטו איזה. ומכאן והלאה חוזרים למוצרים בסיסיים ובריאים. אוכלים המון ירקות, מכל הסוגים, כל המרבה הרי זה משובח. אוכלים פירות,  אוכלים בשר ודגים (אם אתם מחובבי הז'אנר) טריים ולא מוכנים מראש, מכניסים לחיים שלנו קטניות נפלאות, דגנים מלאים ושמנים בריאים. גם אגוזים ושקדים נהדר לאכול- ובלבד שהם לא קלויים.

 

תתחילו להתנסות, להתאהב בטעמים חדשים שיעשו לכם טוב. מאד מאד חשוב ועוזר: תקראו לילדים לעבור איתכם את התהליך. הם ייהנו מזה היום ויפיקו חיים בריאים בעתיד.

אני –מטבע הדברים-תמיד אוהבת לשלב את הילדים בגילוי מזון חדש, טעימות וכמובן הכנת מתכונים במטבח ביחד, כזמן איכות נעים וחווייתי. תקראו להם לבוא לקנות איתכם מוצרי גלם טובים, תתעכבו הרבה בדוכני ירקות ופירות, תטעמו יחד, תצחקו יחד ותחפשו מתכונים יחד.  תחליטו שכל שבוע אתם טועמים מאכל מזין חדש שמעולם לא טעמתם. יש המון!! כל שבוע! אפשר להכניס קטניות חדשות (שעועית מנומרת, קינואה שחורה, בורגול, קוסקוס מלא, הכל מכירים?) ואפשר שלל ירקות ופירות שיש בעונה, תמיד יש משהו חדש, זן מפתיע או אפילו קפואים שאינם בעונה אבל נהדרים בטעם. יאללה תהיו לי בריאים ותתחילו לאכול טוב.

 

מה שותים? על חשיבות המים

נעבור לשתייה:

טיפ חשוב וקריטי – שתו רק מים, רב הזמן. השמפניה של הטבע! תזכורת: הגוף של ילדינו הוא 70 אחוזי מים, תחשבו, זה המון!! תנו להם את המים שהם זקוקים להם. בבקשה! משקאות ממותקים (שהם מפוצצים בסוכר או בסוכרזית-משקאות ה"דיאט") מכניסים לגוף סוכר מיותר ועוד חומרים כימיים למיניהם. רדו מזה. שתו מים. לא מדובר בדיאטת מים אלא שילוב נוזלים חיוניים; לא מספיק טעים לכם? בסדר. הכינו להם ולכם תה קר או חם בטעמים. פירות הדר, עשבי תיבול ואפילו מלפפונים קלופים. הפתעה מובטחת!! אם אתם חייבים גזים- שתו סודה. אבל שוב- כזו שהכנתם לבד, לא קנויה.

איריס עוקבת אחרי העצה של עצמה ובוחרת לשתות מים

חיזרו למקורות, לימים שסבתא שלכם הייתה מכינה אוכל טרי ובריא.  בואו נחזור למצב הזה. בואו נקנה מזון-מזין וטוב, כזה שסבתא שלנו הייתה מזהה כאוכל וגאה בנו על הבחירה שלנו.

ועוד קטנה לגבי הזמן: רק רצון, דבקות במטרה ותכנון נכון של הארוחות יעזור לכם ואפילו יחסוך זמן. כי אם לבשל- אז כבר עדיף בריא. וזה לוקח דקות!! לא מאמינים? כנסו לערוץ היו טיוב החינמי של אלעד זוהר ושלי ותראו… אין לכם זמן ?((-:  אז צלצלו אלי ואני אדריך אתכם, זה מה שאני עושה כבר 6 שנים עם אלפי משפחות….

תהיו טובים לגוף, אם לא בשבילכם, בשביל הילדים.  תודה. שנה טובה לכולנו!

תוכלו לקרוא מידע נוסף באתר של איריס – www.greenspoon.co.il

איריס גרינשפון תיקח חלק בכנס אוכלים בריא 11  ותעביר את טעים וללא גלוטן- סדנת הדגמת בישול עם אלעד זוהר. הכנס ייערך ב14-15 בנובמבר בתיאטרון גבעתיים.

צרו קשר עם איריס גרינשפון



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו