Sunrider_Fly
Thymoquin_Fly

הצהוב שיעשה לך טוב – איך כורכומין ישפר את ההרגשה והבריאות שלך?

מחקר אחרי מחקר אפשר לראות שהכורכומין הוא כוכב שמשפיע לטובה , אבל כיצד מפיקים ממנו את הטוב ביותר לבריאות האישית שלנו? מוזמנים להיחשף למחקר שנערך בישראל עבור חברת ברא צמחים ששופך אור על הסוגייה
Nadar_IN

כולנו רוצים להרגיש טוב יותר, לשפר את הביצועים הספורטיביים ולהימנע מכאבים, לכן החיפוש אחרי פיתוחים טכנולוגיים מועילים ותוספי תזונה אפקטיביים לעולם לא מסתיים; אחד מהכוכבים שבלטו במיוחד בתקופה האחרונה בקטגוריה הוא הכורכומין – הרכיב הפעיל בכורכום שמשמש מרפאים מזה אלפי שנים ונבדק במאות מחקרים מדעיים בתור מרכיב שמשפיע לטובה על מנגנונים ביולוגיים בגופנו.

 

בריא להכיר – פוספוליפיד; הרכיב שמשפר את ספיגת הכורכומין

כל מי שנחשף לחדשות ומחקרים מעולם התזונה הבריאה והרפואה כבר יודע ששם המשחק הוא ספיגה – אם בודקים רכיב מסויים בתוסף תזונה או מזון, צריך לבדוק כיצד הוא נספג בגופנו. כאן נכנסת לתמונה טכנולוגיית הפוספוליפיד שמאפשרת לכורכומין לחדור אל התאים ואף מאריכה את משך השפעתו המיטיבה גם לאחר שהרכיב יצא מהם.

 

אז איך זה עובד? אלפי המחקרים שנעשו עד היום התמקדו בנושא הספיגה של רכיב הכורכומין בגוף האדם, מאחר ומדובר בחומר שלא נספג היטב. כך שלמעשה, למרות שמדובר ברכיב מופלא, האתגר האמיתי היה לשפר את רמת הספיגה שלו כדי שהגוף יוכל לנצל את שלל יתרונותיו.

בזכות המחקר הענף בתחום, החוקרים גילו ששילוב רכיבים פוספוליפידים עם הכורכומין משפר את הספיגה והופך אותו לאפקטיבי בהרבה.

 

מחקר חדש ומרתק מדגיש את יעילות הפוספוליפיד

חברת "ברא צמחים" ביקשה לבחון את הטכנולוגיה החדישה בצורה מבוקרת: בחברה ביקשו לבחון את מנגנון הפעולה של תוסף התזונה 'כורכומין אפקט' שמבוסס על טכנולוגיית הפוספוליפיד – ברמת התא. מדובר במחקר מעבדתי ייחודי שבוצע ע"י חברת מחקר ישראלית, בהובלתו של החוקר ד"ר יהושע מאור- מומחה בפרמקולוגיה, טוקסיקולוגיה וכימיה של צמחי מרפא, שבדקה והשוותה את פעילות 'כורכומין אפקט' לכורכומין נטול פוספוליפיד.

 

המחקר התמקד במספר שאלות מרכזיות:

 

כדאי לדעת: החוק בישראל, באופן גורף, אינו מאפשר לייחס סגולות ריפוי לתוספי תזונה בפרסומים. לכן אין לנו את האפשרות לספר לכם על כל הממצאים, אלא רק על אלה שהחוק מתיר לפרסמם.

כורכומין

כורכום- המקור לכורכומין. צילום: RF123

 

בשלב הראשון של המחקר החוקרים בדקו את יכולת חדירת כורכומין-אפקט אל תוך התאים. הם מצאו כי שילוב בין רכיב הכורכומין שבמוצר לבין רכיבים פוספוליפידים, העצים באופן מובהק את יכולת החדירה של הכורכומין לתאים, מה שלמעשה מסייע לניצולו המרבי על ידם. זאת בניגוד לכורכומין נטול פוספוליפיד שלא התמוסס כראוי ונותר ברובו מחוץ לתאים! (ראו בתחתית המאמר את תמונת המיקרוסקופ שממחישה זאת).

בשלב השני של המחקר ביקשו החוקרים לבחון את משך השפעתו של כורכומין אפקט על התאים.  החידוש במחקר זה הוא הגילוי שההשפעה המיטיבה של המוצר על התאים נשמרה למשך 72 שעות, וזאת גם לאחר שהוא כבר התפרק ופונה מהם.

 

שיפור פעילות התאים באמצעות כורכומין

החוקרים בדקו תאים לאחר שהיו בתנאים מאתגרים, בניסיון לדמות סטרס או מצוקה בגוף (עקה) –  שלאורך זמן עשויים לגרום לדלקתיות ואף לפעילות לא תקינה של התא. תוצאות המחקר הראו כי הטיפול בתאים המאותגרים באמצעות כורכומין אפקט תרם לפעילותם התקינה של התאים.

המסקנה של החוקרים ברורה: כורכומין אפקט מומלץ כתוסף תזונה לנטילה כחלק מאורח חיים בריא ולשמירה על הבריאות הכללית. המחקר עניין את הקהילה הרפואית העולמית, והוא פותח את הדלת לכיווני מחקר חדשים במטרה לגלות עוד על הקסם הצהוב הזה.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו