Thymoquin_Fly
Thymoquin_Fly

הסיפורים שמובילים אותנו לאכול ג'אנק

מאת: - אחות, ויועצת מוסמכת להתמכרות לסוכר ויוצרת "שיטת היעד", תכנית לגמילה מסוכר שעוזרת לאנשים להשתחרר מהשיעבוד למתוקים ובצקים
סיפורים שמשמינים – סיפורים שמספרים המקדמים השמנה ומחלות מטבוליות. מאמר #2 בסידרה.
Nikui_IN

אנחנו מספרים לעצמנו הרבה סיפורים שמונעים מאיתנו לאכול בצורה בריאה ונבונה. למען האמת, הם בדרך כלל אמיתיים וגם הגיוניים. לא חייבים להמציא תירוצים למה קשה לאכול בתבונה.

הבעיה היא שמתוקים, בצקים ומזונות היפר-מעובדים (מה שאני מכנה מב"מים) אינם רק "קלוריות ריקות". הם מזיקים ומקדמים שורה שלמה של מחלות כרוניות הכוללות סוכרת, יתר לחץ דם, כבד שומני והשמנה. מחקרים מראים שהם גם ממכרים, ממש כמו סיגריות, אלכוהול וסמים.

בסדרת  מאמרים, אני מעלה כמה מהסיפורים שאנו מספרים לעצמינו, ואתן קצת מזון למחשבה מה ניתן לעשות בעניין.

 

בואו נדבר על דחיינות וירידה במשקל

לעשות שינוי דורש מאמץ ואנרגיה. שינוי גדול דורש מאתנו לצאת מאזור הנוחות. זה קשה. זה מעייף. ברוב המקרים אנחנו מבינים "בראש" שזה כדאי ובסוף נרוויח מזה, ובכל זאת יש משהו שמונע מאתנו להתחיל. זה נוגע בכל תחומי החיים – מדברים "סתמיים" כמו סידור מחסן, לכתיבה של מאמר לאתר בריאות, ועד לתהליכים נפשיים ושינוי הרגלי חיים משמעותיים ביותר, כמו הרגלי אכילה.

סיבות, גם מוצדקות, "למה לא" להתחיל, אינן חסרות לאף אחד. מה שחסרה זו החלטה ומיד לאחר מכן פעולה, ולו הקטנה ביותר. אם החלטתם על שינוי כלשהו, מיד תעברו לשלב המעשים. פעולות קטנות מובילות לשינויים גדולים. מעשים קטנים סוללים את הדרך למטרות הגדולות.

דחיינות ודיאטה

דחיינות ודיאטה

 

אתם רוצים לאכול בריא יותר? אתם מבינים בשכל שזה לטובתכם לשנות את מה או איך שאתם אוכלים היום? תעשו משהו אחד, פעולה קטנה, לקדם את העניין. הנה כמה רעיונות: תחליטו רק להפסיק לשתות שתיה מתוקה, ותזרקו מיד את מה שיש בבית לכיור. תחליטו שקונים הרבה פחות חטיפים, ועכשיו תמחקו אותם (או חלק מהם) מרשימת הקניות ותשימו את היתר בארון סגור ובמקום פחות נגיש. תחליטו להגיש פירות כמנה אחרונה לאורחים בארוחות משפחתיות. תחליטו שמצטרפים לתוכנית הזאת שכבר מזמן רציתם להירשם אליה כי אתם יודעים שהיא תקדם אתכם (אם זה באוכל או בכל תחום אחר) ותתקשרו מיד להירשם.

אל תחכו לרגע המתאים, הוא לא יגיע. החיים קצרים ומגיע לכם הטוב ביותר כבר היום.

 

ציפי ליבנה

אחות, מרצה, יועצת מוסמכת להתמכרות לסוכר, ועורכת תוכנית לגמילה מסוכר ואכילה ממכרת "משקל בריא וראש חופשי". ציפי מעבירה את התוכנית שלה בקבוצות, לזוגות ובליווי אישי.

צרו קשר עם ציפי ליבנה – משקל בריא וראש חופשי



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו